• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
اخبار امروز : 2
0
1

آنتن تلسکوب فضایی جیمز وب برای ارسال داده به زمین باز شد

  • کد خبر : 33123
  • 10 بهمن 1400 - 17:01
آنتن تلسکوب فضایی جیمز وب برای ارسال داده به زمین باز شد
تلسکوپ فضایی جیمز وب چند روز پیش سرانجام به مقصد نهایی خود در مدار زمین رسید و قرار است تا چند ماه آینده ماموریت علمی خود را شروع کند.

آنتن تلسکوب فضایی جیمز وب برای ارسال داده به زمین باز شد

تلسکوپ فضایی جیمز وب چند روز پیش سرانجام به مقصد نهایی خود در مدار زمین رسید و قرار است تا چند ماه آینده ماموریت علمی خود را شروع کند. ناسا حالا برای آماده‌سازی این تلسکوپ، آنتن High-Gain آن را که قرار است داده‌ها را به زمین ارسال و دستورات مرتبط را از زمین دریافت کند، فعال کرده است.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،تصویر زیر، قسمت‌های اصلی تلسکوپ جیمز وب را نشان می‌دهد و حالا با باز شدن آنتن آن تقریبا می‌توان گفت که همه قسمت‌های آن به‌طور کامل راه‌اندازی شده‌اند. آنتن این تلسکوپ در قسمت بالای آن یعنی جایی که محل سیستم ارتباطات تلسکوپ است قرار دارد.
ناسا گفته است که آنتن جیمز وب یمی از مهم‌ترین قسمت‌های این تلسکوپ است و قرار است هر روز داده‌هایی به حجم ۲۸.۶ گیگابایت را به زمین ارسال کند. این داده‌ها قرار است از طریق شبکه فضای عمیق (Deep Space Network) ناسا که در سه نقطه مختلف دنیا مستقر هستند دریافت شوند.

آنتن تلسکوب فضایی جیمز وب برای ارسال داده به زمین باز شد

ناسا در توضیح این فرایند گفته است:

جیمز وب برای اینکه بتواند داده‌ها را به‌صورت بهینه به زمین ارسال کند، از یک طیف الکترومغناطیسی به نام باند رادیویی Ka استفاده خواهد کرد. این باند در مقایسه با باند S می‌تواند داده‌های بیشتری را به زمین ارسال کند و ترکیب آن با آنتن High-Gain باعث خواهد شد تا تصاویر باکیفیت فضا در اختیار تعداد زیادی از ستار‌ه‌شناسان در سرتاسر دنیا قرار بگیرد.

ناسا ضمنا گفته است که اولین هدف مطالعاتی تلسکوب جیمز وب ستاره HD 84406 خواهد بود و اگر همه چیز خوب پیش برود ما برای اولین بار تصاویر باکیفیت این ستاره بسیار درخشان و پرنور را مشاهده خواهیم کرد.

مطالب خواندنی:  پروژه فضاپیمای استارشیپ به تعویق افتاد

منبع: Digital Trends

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=33123

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.