• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 0
0
2

ارزش غذایی اسفناج‌ چگونه افت می‌کند؟

  • کد خبر : 22823
  • 28 تیر 1399 - 19:02
ارزش غذایی اسفناج‌ چگونه افت می‌کند؟

یکی از واقعیت‌هایی که در مورد اسفناج باید بدانید این است که نگهداری اسفناج تازه در یخچال هم می‌تواند سبب افت ارزش غذایی آن شود. بنابراین بهتر است سریع‌تر آن را مصرف کنید، بپزید یا منجمد کنید. بهترین روش برای پخت اسفناج : به یاد داشته باشید وجود آب در محیط پخت اسفناج سبب افت […]

یکی از واقعیت‌هایی که در مورد اسفناج باید بدانید این است که نگهداری اسفناج تازه در یخچال هم می‌تواند سبب افت ارزش غذایی آن شود. بنابراین بهتر است سریع‌تر آن را مصرف کنید، بپزید یا منجمد کنید.

بهترین روش برای پخت اسفناج :

به یاد داشته باشید وجود آب در محیط پخت اسفناج سبب افت هر چه بیشتر ارزش غذایی آن می‌شود؛ زیرا مقدار زیادی از ویتامین‌های محلول در آب و نیز املاح آن وارد آب می‌شوند. پس هیچ گاه برای پخت اسفناج به آن آب اضافه نکنید. بهترین روش برای پخت اسفناج بخار پز کردن آن است. اسفناج را پس از شستن و حذف آب اضافی، در یک سبد ریخته و سبد را در ظرف یا قابلمه در بسته با حرارت بسیار ملایم قرار دهید. آب خارج شده از اسفناج در حین پخت سرشار از مواد مغذی است و آن را به هیچ وجه دور نریزید. با توجه به حجم اسفناج و ذائقه شما برای میزان پخته شدن اسفناج، زمان پخت را تنظیم کنید. مواظب باشید اسفناج‌ها نسوزد یا به ته ظرف نچسبند.

انجماد اسفناج:

اگر حجم زیادی از اسفناج را خریده‌اید و نمی‌توانید آن را ظرف چند روز مصرف کنید، بایستی برای حفظ هر چه بیشتر ارزش غذایی، آن را منجمد کنید. اگر قرار است اسفناج را طی شش ماه آینده مصرف کنید، می‌توانید آن را به صورت بلانچ نشده منجمد کنید. اما اگر فکر می‌کنید مدت زمان بیشتری اسفناج‌ها در فریزر باقی خواهد ماند، می‌توانید آنها را بلانچ (نوعی روش نگهداری مواد غذایی) سپس فریز کنید. برای منجمد کردن اسفناج بدون پخت آن را شسته، آبگیری کرده و تنها در صورتی که برگ‌های آن بسیار بزرگ هستند تا حدودی چند تکه کنید و در کیسه‌های مخصوص فریزر پر کنید. با این روش اسفناج تا شش ماه تازه خواهد ماند. هر چند افت ارزش غذایی در فریزر نیز وجود دارد.

مطالب خواندنی:  پوست نارنج خود را دور نریزید/ طرز تهیه مربای پوست نارنج

برای بلانچ کردن اسفناج، بایستی آن را به آب به جوش آمده اضافه کنید. ریختن اسفناج در آب با دمای معمولی و صبر کردن تا جوشیدن آب، تمام ارزش غذایی آن را از بین می‌برد. برای بلانچ کردن آن دو دقیقه کافی است. پس از این زمان اسفناج‌ها را به درون ظرفی که پر از مخلوط آب و یخ است، بریزید. به مدت یک دقیقه صبر کرده و سپس آن را کاملا آبکشی کنید. می‌توانید آب اضافی را با یک دستمال تمیز گرفته و در نهایت آن را در پلاستیک بسته بندی کنید. یک روش دیگر برای انجماد اسفناج، پوره کردن آن، سپس بسته بندی و فریز کردن است.

منبع:سلامت نیوز،جام جم،

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=22823

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.