• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 3
0
4

از آب نارگیل برای از بین بردن تمام مشکلات موهای خود استفاده کنید

  • کد خبر : 31762
  • 19 آذر 1400 - 15:57
از آب نارگیل برای از بین بردن تمام مشکلات موهای خود استفاده کنید
آب نارگیل دارای مواد معدنی مغذی برای رشد و تقویت موها است و میتواند با نفوذ در ساقه مو ، موها را به صورت عمقی آبرسانی کرده و به ترمیم موهای خشک و آسیب دیده کمک نماید.

از آب نارگیل برای از بین بردن تمام مشکلات موهای خود استفاده کنید

خواص میوه نارگیل برای سلامت و زیبایی مو

آب نارگیل از قدیم به عنوان نوشیدنی انرژی زا برای تابستان و برای بهبود سریع تر بیماران مبتلا به تب یا عفونت های ویروسی استفاده می شده است. اگر میخواهید از فواید آب نارگیل برای مو به طور کامل بهره مند شوید باید علاوه بر نوشیدن آب نارگیل ، به صورت موضعی از آن روی پوست سر و ساقه مو و ریشه موها استفاده کنید.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از بیتوته،آب نارگیل حاوی مواد معدنی مهمی به نام پتاسیم برای موها است که کمبود آن می تواند منجر به ریزش مو شود و میتواند به صورت موضعی باعث هیدراته شدن ساقه های مو شده و فولیکول های مو را تقویت کرده و به نرم شدن موها و پرپشت شدنشان کمک کند.

آب نارگیل سرشار از آنتی اکسیدان های مفید برای مو است که از آسیب دیدگی مو پیشگیری میکند. خاصیت ضد التهابی آب نارگیل به از بین رفتن شوره سر کمک میکند.

آب نارگیل بافت بسیار رقیق و سبکی دارد و برای انواع موهای خشک و موهای چرب و موهای آسیب دیده مناسب است و باعث طراوت و شادابی موها می شود.

از آب نارگیل برای از بین بردن تمام مشکلات موهای خود استفاده کنید

فواید آب نارگیل برای احیای موهای آسیب دیده

فواید آب نارگیل برای مو

آب نارگیل حاوی ویتامین A ، ویتامین C ، پروتئین ، آهن ، کلسیم ، سدیم و پتاسیم است که آن را تبدیل به یک ماده مغذی برای بدن و رشد مو می کند.

مطالب خواندنی:  راهنمای خرید رنگ موی مرغوب و با کیفیت

ویتامین K ، آهن و اسید لوریک موجود در آب نارگیل از عناصر ضروری برای افزایش رشد مو و پیشگیری از ریزش مو است.

فواید آب نارگیل برای مو عبارت است از :

افزایش رشد موها

پیشگیری و درمان ریزش مو

تغذیه کامل موها

آبرسانی به ساقه مو

نرم کننده مو

صاف کننده موهای مجعهد و وز شده

بهبود درخشندگی موها

درمان و پیشگیری از خارش سر

درمان و پیشگیری شوره سر

روش استفاده از آب نارگیل برای مو

با وجودی که محصولات مراقبت از مو حاوی نارگیل در بازار بسیار زیاد است ولی همیشه استفاده از مواد طبیعی و ارگانیک برای حفظ سلامت موها مناسب تر است.

برای بهره مند شدن از فواید آب نارگیل برای مو میتوانید روزانه ۸ اونس آب نارگیل ارگانیک بنوشید و  هفته ای دو بار پوست سر و ساقه موها را با آب نارگیل آغشته کرده و بعد از ۲۰ دقیقه آبکشی کنید.

آب نارگیل نرم کننده مو 

 اگر موهای مجعدی دارید یا موهایتان فر و زبر است  بعد از شستشوی موها با شامپو موهایتان را با آب نارگیل بشویید و بعد از ۱۰ – ۲۰ دقیقه با آب ولرم آبکشی کنید.

ترمیم موهای آسیب دیده با آب نارگیل

آب نارگیل حاوی مقدار زیادی ویتامین ب است که به ترمیم بافت مو کمک میکند و باعث براق و درخشان شدن موها می شود. نوشیدن منظم آب نارگیل و استفاده منظم از آب نارگیل به عنوان ماسک مو هفته ای ۱ – ۲ بار میتواند به ترمیم موهایتان کمک کند.

هیدراته کردن ساقه مو با آب نارگیل

اگر مدت زمان زیادی زیر آفتاب بوده اید و بدنتان دچار کم آبی شده بهترین راه نوشیدن یک لیوان آب نارگیل و پوشاندن ساقه مو به مدت نیم ساعت با آب نارگیل و سپس دوش گرفتن  است ، ویتامین ث موجود در آب نارگیل پوست و موی شما را هیدراته می کند و انرژی از دست رفته به بدن را باز می گرداند. وجود پتاسیم  در آب نارگیل به سریعتر شدن جریان خون پوست سر کمک کرده و موهایتان را هیدراته می کند و از آسیب رادیکالها ی آزاد به مو را ترمیم می کند.

مطالب خواندنی:  آیا با پرایمر لب آشنایی دارید؟

درمان ریزش مو با آب نارگیل

یکی از مهم ترین دلایل ریزش موها ، کمبود مواد مغذی است، آب نارگیل سرشار از مواد مغذی برای رشد و تقویت موها است به خصوص پتاسیم که رشد مو را تحریک می کند.

برای درمان ریزش مو با آب نارگیل می تونید روز درمیان پوست سرتانرا با آب نارگیل ماساژ دهید و هفته ای ۱ – ۲ بار پوست سر را کاملا به آب نارگیل آغشته کرده و صبح روز بعد دوش بگیرید.

آب نارگیل دارای خواص ضد قارچ است که باعث کاهش شوره و خارش سر می شود و التهاب پوست را تسکین داده و پوست سر را نرم و هیدراته می کند.

برای درمان شوره سر با آب نارگیل کافیست هفته ای دو بار ، ۱۰ قاشق چایخوری آب نارگیل را با ۱ قاشق چایخوری روغن چریش مخلوط کرده و پوست سر را به آرامی با این ترکیب ماساژ داده و بعد از یک ساعت با آب ولرم بشویید.

احیا موهای آسیب دیده با آب نارگیل

اگر دکلره و رنگ کردن یا استفاده از زیاد از سشوار و اتو مو باعث شده موهایتان بسوزد و خشک و شکننده شود می تواند از آب نارگیل برای احیا موهای آسیب دیده استفاده کنید.

برای احیا موهای آسیب دیده با آب نارگیل کافیست هفته ای دو بار ، ۲ قاشق غذاخوری آب نارگیل و ۱ قاشق غذاخری ماست را ترکیب کرده و روی ساقه موها بکشید و با کلاه رنگ موها را بپوشایند و بعد از یک ساعت موها را با شامپوی ملایم بشویید و سپس نرم کننده بزنید.

مطالب خواندنی:  مدل مو و آرایش خوش‌استایل‌ترین ستاره‌ها

اگر موهایتان بلند است می توانید به همین نسبت مواد را زیاد کنید تا تمام ساقه موها را بپوشاند.

ماسک مو آب نارگیل و زرده تخم مرغ

۲ عدد زرده تخم مرغ را با یک چهارم لیوان آب نارگیل خالص مخلوط کنید و روی پوست سر و ساقه موها بکشید و کمی پوست سر را ماساژ دهید و سپس با کلاه رنگ موها را بپوشانید و نیم ساعت صبرکنید سپس موها را با آب سرد بشویید.

این ماسک مو علاوه بر تقویت موها و کاهش ریزش مو باعث نرم شدن ساقه موها می شود.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=31762

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.