• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
اخبار امروز : 5
0
2

از رویداد گلکسی نوت ۲۰ سامسونگ چه انتظاراتی داریم؟

  • کد خبر : 23473
  • 04 مرداد 1399 - 21:01
از رویداد گلکسی نوت ۲۰ سامسونگ چه انتظاراتی داریم؟

چندی پیش به صورت رسمی تائید شد که رونمایی بزرگ بعدی از محصولات شرکت سامسونگ در روز چهارشنبه ۱۵ مرداد ماه (۵ آگوست ۲۰۲۰) اتفاق خواهد افتاد و به واسطه شرایطی که به خاطر شیوع ویروس کرونا پدید آمده است، این کنفرانس به صورت مجازی برگزار خواهد شد. تقریباً مطمئن هستیم که محصول اصلی که […]

چندی پیش به صورت رسمی تائید شد که رونمایی بزرگ بعدی از محصولات شرکت سامسونگ در روز چهارشنبه ۱۵ مرداد ماه (۵ آگوست ۲۰۲۰) اتفاق خواهد افتاد و به واسطه شرایطی که به خاطر شیوع ویروس کرونا پدید آمده است، این کنفرانس به صورت مجازی برگزار خواهد شد. تقریباً مطمئن هستیم که محصول اصلی که در این رویداد معرفی می‌شود، سری گلکسی نوت ۲۰ سامسونگ خواهد بود. این سری از گوشی های هوشمند رده بالای این شرکت کره‌ای تشکیل می‌شود که از سخت افزاری قدرتمند و صفحه نمایش بزرگی بهره می‌برند و با قلم استایلس S Pen این شرکت نیز سازگاری دارند. علاوه بر این، شایعات و گزارش‌های منتشر شده در خصوص رویداد Unpacked 2020 سامسونگ حاکی از این است که این شرکت علاوه بر معرفی سری گلکسی نوت ۲۰ در این مراسم، از ایربادهای جدید و پوشیدنی‌های تازه و حتی گوشی تاشوی جدیدی نیز رونمایی می‌کند.

می‌توان به طور خاص گفت که برخی گزارش‌ها به این نکته اشاره دارند که غول تکنولوژی کره از نسخه ۵G هندست گلکسی Z فلیپ رونمایی خواهد کرد. همچنین شایعاتی در باب معرفی ساعت هوشمند گلکسی واچ (Galaxy Watch 3) و همچنین یک جفت ایرباد بی سیم تحت عنوان گلکسی بادز لایو (Galaxy Buds Live) نیز منتشر شده است.

بر اساس اتفاقاتی که در مراسم رونمایی گلکسی نوت ۱۰ سامسونگ در سال گذشته اتفاق افتاد، می‌توان به دید خوبی از مراسم آگوست این شرکت دست یافت. این شرکت سال گذشته علاوه بر گلکسی نوت ۱۰، از نسخه Under Armour گلکسی واچ اکتیو ۲ (Galaxy Watch Active 2) و لپ تاپ جدیدی با برند گلکسی بر پایه چیپست‌های مبتنی بر ARM شرکت کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸cx نیز رونمایی کرد.

در این مقاله به بیان انتظاراتی که از مراسم رونمایی گلکسی نوت ۲۰ سامسونگ در رویداد Unpacked 2020 داریم، خواهیم پرداخت و فهرستی از محصولاتی که احتمالاً در آن معرفی می‌شوند را برای شما گردآوری کرده‌ایم.

1 Galaxy Note 20 event

سری گلکسی نوت ۲۰ سامسونگ

احتمالاً تمرکز اصلی سامسونگ در آنپکدِ آگوست امسال، روی گوشی های مجهز به قلم استایلس S Pen خواهد بود. ما انتظار داریم سامسونگ، امسال از دو نسخه از سری نوت خود را معرفی کند که شامل نسخه استاندارد نوت ۲۰ (که بر اساس گزارش SamMobile، از نمایشگر تخت ۶٫۴۲ اینچی با رزولوشن ۲۳۴۵ x 1084 بهره می‌برد) و همچنین نوت ۲۰ الترا با نمایشگر خمیده می‌شود. برخی از گزارش‌ها حاکی از در دست ساخت بودن نسخه نوت ۲۰ پلاس با نمایشگر ۶٫۸۷ اینچی با رزولوشن ۲۳۴۵ x 1084 هستند اما پیش‌بینی می‌شود این اطلاعات به نوت ۲۰ الترا اشاره داشته باشند.

نخستین تصویری که از این سری در دست داریم از سوی خود سامسونگ منتشر شده است. ظاهراً این شرکت مدتی قبل، به اشتباه تصویری از نوت ۲۰ الترا را روی وب‌سایت خود منتشر کرده است. اگرچه این تصویر چیز خاصی را نشان نمی‌دهد اما می‌توان از آن به عنوان نشانه تائید وجود این دستگاه یاد کرد که ظاهراً دوربین آن مجدداً طراحی شده است. انتظار می‌رود این گوشی به دوربینی چهارگانه متشکل از سه سنسور اصلی و یک لنز چهارم مجهز باشد که مورد آخری، احتمالاً سنسور سه بعدی ToF یا فوکوس خودکار لیزری خواهد بود که به ترتیب، به بهبود عکس‌های پرتره و سرعت فوکوس کمک می‌کند.

از سوی دیگر، یکی از یوتیوبرهای معروف تحت عنوان Jimmy is Promo نیز ویدئویی کوتاه از گوشی نوت ۲۰ الترا منتشر کرده است. کانال یوتیوب او به صورت اختصاصی در حوزه گوشی های هوشمند سامسونگ فعالیت می‌کند و معمولاً اطلاعاتی که منتشر می‌کند، واقعیت دارند و به حقیقت می‌پیوندند. در تصاویری که از سوی او منتشر شده، شاهد قسمت جلویی این دستگاه هستیم که حفره یا پانچ دوربین سلفی همانند استایل نوت ۱۰ در مرکز نمایشگر قرار گرفته است و صفحه نمایش نیز حاشیه‌های کمی دارد. اگرچه برجستگی دوربین بزرگتر از قبل شده است.

در خصوص تصاویر فاش شده از نسخه استاندارد نوت ۲۰ نیز شاهد انتشار تصاویری از سوی ایوان بلس (Evan Blass) هستیم که اخیراً، رندری ۳۶۰ درجه‌ای از بالا تا پائین این فبلت منتشر کرده است. نوت ۲۰ در مقایسه با نوت ۲۰ الترا، بیرون آمدگی دوربین کمتری دارد و نمایشگر آن نیز تخت است و همانند برادر بزرگتر خود، خمیده (منحنی در اطراف لبه‌های دستگاه) نیست. طرحی که از دوربین اصلی این گوشی از سوی Ice Universe منتشر شده به این نکته اشاره دارد که این دستگاه برخلاف نوت ۲۰ الترا، دوربین چهارگانه ندارد و دوربین اصلی آن تنها به سه سنسور مجهز شده است.

مطالب خواندنی:  سامسونگ از حافظه رم DDR5 انقلابی خود رونمایی کرد؛ ۵۱۲ گیگابایت روی یک استیک

تصاویر و ویدئوهایی که از نوت ۲۰ الترا فاش شده نشان می‌دهد که لنزهای زوم پریسکوپ «تاشو» سامسونگ از S20 الترا نیز بازگشته‌اند؛ تا این اواخر، استفاده از چنین بزرگنمایی‌هایی به واسطه فضای محدودی که گوشی های هوشمند دارند، کار سختی محسوب می‌شد. هنوز هیچ سرنخی از رزولوشن نهایی دوربین‌های نوت ۲۰ الترا در دست نیست و مشخص نیست دوربین این دستگاه با چه کیفیتی همراه خواهد بود. اما زمانی که به نوت ۲۰ پلاس می‌رسیم (که ممکن همین نسخه الترا باشد و البته شاید هم نباشد)، Ice Universe می‌گوید که دوربین اصلی این گوشی همانند S20 الترا از سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد. همچنین او اظهار داشته است که لنزهای بزرگنمایی آن به جای ۱۰۰ برابر تنها ۵۰ برابر زوم می‌کنند و به جای سنسور ۴۸ مگاپیکسلی از سنسور ۱۸ مگاپیکسلی بهره می‌برند. این قضیه ممکن است ه یک عقبگرد محسوب شود اما زمانیکه به تصاویر ۱۰۰ برابر زوم شده و بدون استفاده S20 الترا دقت می‌کنیم، می‌فهمیم که این حرکت سامسونگ کاملاً منطقی است. استفاده از یک سنسور با وضوح پائین به معنای عملکرد بهتر تصاویر زوم شده در محیط‌های کم نور است.

بر اساس ویدئوی Jimmy is Promo، قلم S Pen (که امضای سری نوت محسوب می‌شود) از طراحی مشابه سال قبل برخوردار است (این ویدئو نشان می‌دهد که قلم استایلس نوت ۲۰ در نوت ۱۰ نیز جای می‌گیرد، و بر عکس)، اما گزارش شده است که این قلم حالت «نشانه‌گر» جدیدی دارد که به شما اجازه می‌دهد با استفاده از S Pen به کنترل از راه دور مکان نما روی صفحه نمایش بپردازید. این موضوع نشان‌دهنده یک قدم بزرگ در مقایسه با ژست‌های کنترلی ساده نوت ۱۰ است و به شما امکان می‌دهد تا از راه دور و تنها با استفاده از قلم استایلس به کنترل گوشی خود بپردازید.

2 Galaxy Note 20 event

از نظر سخت افزار داخلی نیز، انتظار می‌رود که قدرتِ نوت ۲۰ الترا توسط اسنپدراگون ۸۶۵ یا حتی ۸۶۵ پلاس تامین شود. هیچ‌کدام از این پردازنده‌ها، مودم ۵G یکپارچه ندارند اما از آنجایی که این تراشه‌ها برای کار با مودم X55 5G کوالکام ساخته شده‌اند، به نظر می‌رسد که سری نوت ۲۰ از فناوری ۵G پشتیبانی کند. در اطلاعات منتشر شده آمده است که نمایشگر نوت ۲۰ پلاس از نرخ تازه‌سازی (رفرش ریت) ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند، بنابراین هر حرکتی روی نمایشگر به همان اندازه گلکسی S20 صاف به نظر می‌رسد. اما سوال اصلی این است که آیا شما زمانی که نمایشگر را روی رزولوشن حداکثری ۱۴۴۰P تنظیم کرده‌اید نیز قادر به استفاده از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی خواهید بود یا خیر؛ این امکان روی سری S20 سامسونگ مهیا نبود و همین موضوع باعث شده است تا در خصوص پشتیبانی آن در سری نوت ۲۰ نیز تردید داشته باشیم. این در حالی‌ست که One leak مدعی شده است این امکان در نسخه الترای این سری وجود دارد هرچند نمی‌توان با قطعیت راجب آن نظر داد.

منبع دیگری نیز گزارش داده است که گلکسی نوت ۲۰ پلاس سامسونگ از نمایشگر پلی کریستالی اکسید با درجه حرارت پائین (LTPO) مشابه با اپل واچ سری ۵ استفاده می‌کند. این فناوری این امکان را به سامسونگ می‌دهد تا کنترل بیشتری روی نرخ تازه‌سازی دستگاه داشته باشد و در مواقع نیاز و برای کاهش مصرف باتری، نسبت به کاهش آن اقدام کند. این فناوری واقعاً مفید است و می‌تواند به کاهش مصرف باتری در زمان استفاده از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی کمک کند چراکه در زمان فعال بودن این نرخ نوسازی، شاهد استفاده زیادی از باتری دستگاه هستیم.

مطالب خواندنی:  سامسونگ برای رونمایی کامل از گلکسی Z فولد ۲ رویداد آنپکد جدیدی برگزار می‌کند

گوشی هایِ تاشویِ گلکسیِ سامسونگ

وقتی صحبت از گوشی های تاشو می‌شود، دو محصول سامسونگ که احتمالاً در دست ساخت هستند، بیش از هر چیزی خودنمایی می‌کنند: یکی نسخه ۵G گلکسی Z فلیپ – گوشی هوشمند جدید سامسونگ که وقتی تا می‌شود، جمع و جورتر می‌شود – و دیگری نیز جانشین گلکسی فولد (Galaxy Fold) که در اصل، تبلتی‌ست که به یک گوشی هوشمند تبدیل شده و حالت برعکس آن نیز امکان‌پذیر است.

بیایید با گلکسی Z فلیپ ۵G شروع کنیم که احتمال معرفی آن بیش از گوشی دیگر است. مشخصات این دستگاه از سوی منابع مختلفی از سراسر جهان منتشر شده و ایوان بلس نیز ویدئویی از آن منتشر کرده است که احتمالاً ویدئوی معرفی این گوشی تاشو خواهد بود. در مقایسه با نسخه ۴G، گلکسی Z فلیپ ۵G احتمالاً از تراشه سریع‌تر اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس بهره می‌برد. اگر این موضوع صحت نداشته باشد، به احتمال زیاد، مشخصات این نسخه نیز همانند نسخه قبلی آن خواهد بود.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، سامسونگ در حال کار روی جانشین گلکسی فولد نیز هست که به تازگی، سم‌موبایل گزارش داده این گوشی با نام گلکسی Z فولد ۲ عرضه خواهد شد. در حقیقت، سامسونگ در تلاش است تا گوشی های تاشوی خود را با برندی واحد به بازار عرضه کند. با این حال، چندی پیش گزارش‌هایی منتشر شد که نشان می‌دهد سامسونگ قصد ندارد این گوشی را در جریان رویداد آنپکد ۲۰۲۰ معرفی کند و به احتمال زیاد، تنها با یک گوشی تاشو در این مراسم حضور پیدا خواهد کرد.

حتی اگر شاهد معرفی گلکسی Z فولد ۲ نیز نباشیم، اما انتظار می‌رود این دستگاه دارای نمایشگری بزرگ با لبه‌های خمیده باشد؛ این گفته به این معناست که ظاهراً این گوشی در مقایسه با فولد اصلی که نمایشگر کوچکتری داشت، از کارایی بیشتری برخوردار باشد. در عین حال، شایعه شده است که نمایشگر داخلی این گوشی حاوی حفره پانچ کوچکی (در مقایسه با ناچ بزرگ گلکسی فولد) برای دوربین سلفی خود باشد. برخی گزارش‌ها نیز حاکی از پشتیبانی این دستگاه از فناوری ۵G هستند که برای یک دستگاه تاشوی گران‌قیمت، منطقی است.

اگر به شایعات قدیمی‌تر نیز اهمیت می‌دهید باید گفت که این گزارش‌ها به نمایشگر ۸ اینچی پوشیده شده با شیشه بسیار نازک، دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و همچنین پشتیبانی از قلم استایلس S Pen اشاره دارند. همچنین شایعه شده است که این گوشی از تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ قدرت می‌گیرد.

پوشیدنی‌های جدید

تا این لحظه، معرفی گلکسی واچ جدید تقریباً قطعی است. به نظر می‌رسد سامسونگ بی‌خیال عرضه گلکسی واچ ۲ شده و قرار مستقیماً نسبت به عرضه گلکسی واچ ۳ اقدام کند. در این چند وقته تصاویر و رندرهای زیادی از این ساعت هوشمند منتشر شده است. مهم‌ترین شایعه منتشر شده حاکی از بازگشت بدنه چرخان فیزیکی‌ست که متاسفانه در گلکسی واچ اکتیو و اکتیو ۲ شاهدش نبودیم که کنترل فیزیکی مناسبی برای این ساعت هوشمند فراهم می‌آورد. طبق گفته منابع مختلف، این ساعت در اندازه‌های ۴۱ میلی متری و ۴۵ میلی متری عرضه می‌شود و در نسخه‌های اتصال LTE و وای فای (Wi-Fi Only) عرضه می‌شود.

به نظر می‌رسد نرم افزار تایزن (Tizen) سامسونگ در این ساعت هوشمند جدید، ظاهری جدید به خود خواهد گرفت. این ساعت‌های جدید می‌تواند جزئیاتی جدید نظیر ضربان قلب یا تعداد قدم‌های برداشته شده شما را به لبه‌های نمایشگر اضافه کند. ساعت های هوشمند سامسونگ از محبوبیت زیادی برخوردار هستند و می‌توان گلکسی واچ اکتیو ۲ را نیز یکی از بهترین ساعت های هوشمند برای کاربران اندروید تلقی کرد بنابراین امید زیادی از گلکسی واچ ۳ سامسونگ می‌رود و سامسونگ باید تلاش کند تا به انتظارات کاربران پاسخ دهد.

علاوه بر گلکسی واچ ۳، اگر به پرونده اخیر کمیسیون ارتباطات فدرال نیز باور داشته باشیم، سامسونگ در حال ساخت ردیاب تناسب اندام (فیتنس ترکر) جدیدی نیز است. در حال جزئیات بسیار کمی از این ردیاب در دست است اما به نظر می‌رسد با جانشین گلکسی فیت (Galaxy Fit) طرف هستیم که انتظار می‌رود از ضربان قلب و تشخیص خودکار ورزش پشتیبانی کند.

مطالب خواندنی:  AMD سری پردازنده‌های دسکتاپ رایزن ۳۰۰۰XT را ارائه کرد

ایربادهای گلکسی بادز لایو سامسونگ

اوایل سال جاری میلادی، سامسونگ یک جفت ایرباد بی سیم واقعی تحت عنوان گلکسی بادز پلاس عرضه ساخت که خیلی سریع با واکنش مثبت مصرف‌کنندگان و منتقدان همراه باشد. اینک اما، به نظر می‌رسد این شرکت کره‌ای در تلاش است تا نسل جدید ایربادهای خود را با ویژگی عرضه کند که بیش از همه خواست کاربران است: لغو فعال نویز صدا.

ماه آوریل نخستین اطلاعات از این پوشیدنی از سوی WinFuture منتشر شد و پس از آن، شعبه بریتانیای Gizmodo نیز جزئیاتی از سامسونگ گلکسی بادز لایو (که سایت گیزمودو آن را گلکسی بینز / Galaxy Beans می‌نامد) را فاش ساخت که اینک از قابلیت لغو فعال نویز صدا پشتیبانی می‌کند و طراحی آن همانند لوبیا است. متاسفانه، عمر باتری گزارش شده برای این ایربادها به خوبی گلکسی بادز پلاس نیست که تا ۱۱ ساعت کار می‌کرد. گفته می‌شود گلکسی بادز لایو می‌تواند تا شش ساعت کار کند. ظاهراً، شما می‌توانید ۲۴ ساعت شارژ اضافه نیز برای این دستگاه ذخیره کنید.

طبق گفته گیزمودو، بادز لایو در انگلستان با قیمت ۱۷۹ پوند (معادل ۲۲۵ دلار) عرضه می‌شود و در ماه آگوست نیز روانه بازار می‌شود. اگر این اطلاعات صحیح باشد، احتمالاً در کنار معرفی سری گلکسی نوت ۲۰ شاهد رونمایی از این ایربادها نیز خواهیم بود.

سامسونگ گلکسی تب S7 و S7 پلاس

این روزها تولیدکننده‌های زیادی نیستند که همچنان به تبلت‌های اندرویدی اهمیت دهند اما سامسونگ هنوز هم مشغول ساخت و عرضه نسخه‌های جدیدی برای لاین-آپ گلکسی تب است. بر اساس گزارش جدیدی که از سوی سایت سم‌موبایل منتشر شده است، این شرکت قصد دارد در آنپکد ماه آگوست از تبلت‌های تب S7 و S7 پلاس رونمایی کند.

اگر این اطلاعات صحت داشته باشند، گلکسی تب S7 و S7 پلاس به ترتیب به نمایشگرهای ۱۱ اینچ و ۱۲٫۴ اینچی مجهز هستند و قدرتشان توسط پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس تامین خواهد شد. هر دو تبلت با S Pen سامسونگ کار می‌کنند و در نسخه‌هایی با ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگاباین حافظه داخلی نیز عرضه می‌شوند. ظاهراً سامسونگ قصد دارد تا S7 پلاس را با پشتیبانی از اتصال ۵G نیز عرضه کند که البته از sub-6GHz 5G محدود پشتیبانی می‌کند؛ به این معنا که شاهد پشتیبانی از سرعت گیگابیتی mmWave نیستیم. در نهایت، انتظار می‌رود این تبلت‌ها از حسگر اثر انگشت درون نمایشگر بهره ببرند. اگرچه هنوز نمی‌توان با قطعیت گفت که این دستگاه‌ها حاوی سنسور نوری یا التراسونیک هستند یا خیر.

موارد دیگر

در حال حاضر، انتظار معرفی گلکسی هوم از سوی سامسونگ، امری اشتباه است. این بلندگوی هوشمند قدرت گرفته از Bixby، نخستین بار در سال ۲۰۱۸ معرفی شد و تا این زمان بارها و بارها تاخیر خورده است. اگرچه سامسونگ چندی پیش یک نسخه مینی از آن را در کشور کره جنوبی عرضه ساخت. با توجه به این تاخیرها، می‌توان انتظار داشت که سامسونگ سرانجام، همانند AirPower خبر از لغو توسعه این بلندگوهای هوشمند دهد. با این حال، از آنجایی که این خبر ممکن است معرفی سری گلکسی نوت ۲۰ این شرکت را به زیر سایه خود ببرد، نباید انتظار چنین چیزی را داشت.

نظر شما در خصوص محصولاتی که سامسونگ احتمالاً در آنپکد ۲۰۲۰ رونمایی خواهد کرد، چیست؟ فکر می‌کنید این شرکت چه سورپرایزهایی را برای این مراسم در نظر گرفته است؟ دوست دارید این غول کره، از چه چیزهایی در این مراسم رونمایی کند؟ لطفاً نظر و دیدگاه خود را از بخش نظرات همین مقاله با ما و دیگر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

منبع:tech.gamefa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=23473

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.