• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 4
0
1

استاندارد HDMI 2.1a به رویداد CES 2022 می آید

  • کد خبر : 32284
  • 09 دی 1400 - 16:45
استاندارد HDMI 2.1a به رویداد CES 2022 می آید

استاندارد HDMI 2.1a به رویداد CES 2022 می آید فروم HDMI به‌تازگی آپدیت جدیدی برای HDMI 2.1 معرفی کرده است که شامل قابلیت جدید HDR می‌شود. این آپدیت که HDMI 2.1a نام دارد قرار است در جریان برگزاری رویداد CES 2022 عرضه عمومی شود. به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،هفته گذشته انجمن […]

استاندارد HDMI 2.1a به رویداد CES 2022 می آید

فروم HDMI به‌تازگی آپدیت جدیدی برای HDMI 2.1 معرفی کرده است که شامل قابلیت جدید HDR می‌شود. این آپدیت که HDMI 2.1a نام دارد قرار است در جریان برگزاری رویداد CES 2022 عرضه عمومی شود.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،هفته گذشته انجمن لایسنس HDMI اعلام کرد که این آپدیت از فناوری Source-Based Tone Mapping یا به‌اختصار SBTM برای بهینه‌سازی سیگنال‌های HDR و نوت‌های TFT Central استفاده خواهد کرد.

این انجمن در توضیح فناوری مذکور گفته است که SBTM برخی از پردازش‌های مرتبط با HDR را ;i قبلا انجام می‌شد تخفیف خواهد داد و با ترکیب گرافیک‌های HDR ،SDR و داینامیک SDR، تصاویر مورد دلخواه کاربران را تولید خواهد کرد.

استاندارد HDMI 2.1a به رویداد CES 2022 می آید

البته فناوری SBTM قرار نیست جایگزین فناوری‌هایی مانند HDR10 بشود. در ضمن، کاربران نیازی به خرید سخت‌افزار جدید برای استفاده از HDMI 2.1a نخواهند بود، بلکه سازندگان دستگاه‌ها، فناوری SBTM در دستگاه‌های خودشان و از طریق آپدیت‌های نرم‌افزاری ارائه خواهند کرد. بنابراین، هر کابل HDMI از این فناوری پشتیبانی خواهد کرد.

ما در حال نزدیک شدن به رویداد CES 2022 است، اما تاکنون شرکت‌های بزرگی از حضور در این نمایشگاه انصراف داده‌اند. شرکت‌هایی مانند مایکروسافت، اینتل، ای ام دی و ام اس آی به‌خاطر نگرانی از شیوع سویه اومیکرون کرونا در این رویداد شرکت نخواهند کرد.

منبع: Techspot

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=32284

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.