• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 2
0
2
گزارش جدید محققان؛

افزایش جهانی مبتلایان به آرتروز

  • کد خبر : 34156
  • 14 اسفند 1400 - 18:13
افزایش جهانی مبتلایان به آرتروز
آرتروز در دهه‌های اخیر به طور فزاینده‌ای شایع شده است و محققان این مطالعه جدید می‌گویند برای تحت کنترل قرار دادن آن به اقدامات پیشگیرانه نیاز است.

افزایش جهانی مبتلایان به آرتروز

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از مهر، دکتر «جیانهائو لین» یکی از نویسندگان ارشد از دانشگاه پکن در چین، گفت: بار این بیماری بسیار زیاد است. با توجه به افزایش جمعیت، افزایش سن و اپیدمی چاقی، می‌توان انتظار داشت که چنین باری در آینده نزدیک افزایش یابد.

به گفته نویسندگان، بیماری مزمن مفصلی که باعث درد، ناتوانی و از دست دادن عملکرد می‌شود، یکی از نگرانی‌های عمده بهداشت عمومی در سراسر جهان است.

در این مطالعه، بیش از ۷۰۰۰ محقق از بیش از ۱۵۶ کشور و منطقه حضور داشتند. بررسی‌ها نشان داد که موارد ابتلاء به آرتروز در سراسر جهان از ۲۴۷.۵ میلیون در سال ۱۹۹۰ به ۵۲۷.۸ میلیون در سال ۲۰۱۹ افزایش یافته است. این افزایش بیش از ۱۱۳ درصد بوده است.

نرخ آرتروز مفاصل زانو، لگن و سایر مفاصل افزایش یافته اما نرخ آرتروز دست کاهش یافته است.

شیوع آرتروز با افزایش سن افزایش می‌یابد و در زنان بیشتر از مردان بود. همچنین در کشورهای توسعه یافته نرخ ابتلاء به این بیماری بیشتر بود.

به گفته محققان: پیشگیری اولیه و ثانویه، از جمله خودداری از اضافه وزن یا چاقی، جلوگیری از آسیب زانو، و اجتناب از فعالیت‌های سنگین مکرر با اعمال بار بر روی مفاصل، اقدامات مؤثری در کاهش موارد این بیماری هستند.

علاوه بر این، ورزش درمانی می‌تواند از دست دادن عملکرد را به تأخیر بیندازد و باید به عنوان درمان اصلی برای آرتروز زانو توصیه شود.

منبع:مدیسن نت

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=34156

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.