• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
اخبار امروز : 2
0
4

اندروید ۱۱، عملکرد بی‌سیم اندورید آتو را فراگیرتر می‌کند

  • کد خبر : 25237
  • 01 شهریور 1399 - 23:03
اندروید ۱۱، عملکرد بی‌سیم اندورید آتو را فراگیرتر می‌کند

در زمان‌های نه چندان دور استفاده از اپلیکیشن اندروید آتو (Android Auto) روی یک نمایشگر خودرو نیازمند یک کابل USB بود. امکان استفاده از این اپلیکیشن به‌صورت بی‌سیم در سال ۲۰۱۸ برای گروه کوچکی از گوشی‌های هوشمند میسر شد. در پاییز سال ۲۰۱۹ منتخبی از گوشی‌های سامسونگ توانستند در لیست پشتیبانی اندروید آتو قرار گیرند. […]

در زمان‌های نه چندان دور استفاده از اپلیکیشن اندروید آتو (Android Auto) روی یک نمایشگر خودرو نیازمند یک کابل USB بود. امکان استفاده از این اپلیکیشن به‌صورت بی‌سیم در سال ۲۰۱۸ برای گروه کوچکی از گوشی‌های هوشمند میسر شد. در پاییز سال ۲۰۱۹ منتخبی از گوشی‌های سامسونگ توانستند در لیست پشتیبانی اندروید آتو قرار گیرند.

همان‌طور که انتظار می‌رفت با گذشت زمان لیست گوشی‌های هوشمند سازگار افزایش یافت و گوگل و سامسونگ اعلام کردند که گوشی‌های مانند پیکسل ۴، گلکسی S20 و دسته نوت ۲۰ می‌توانند از این اپلیکیشن بهره ببرند. در کنار آنها مدل‌های میان رده متنوعی از خانواده گلکسی که به اندروید ۱۰ به روزرسانی شده بودند نیز در این لیست قرار گرفتند.

اما دو شرکت یادشده، تنها سازندگان گوشی‌های اندروید نیستند و خبر خوشحال‌کننده این است که گوگل قصد دارد در آینده نزدیک امکان استفاده از اندروید آتو را برای دیگر سازندگان نیز فراهم کند.

به نظر می‌رسد غول جستجو به‌تازگی صفحه وب پشتیبانی اندروید آتو را احیا کرده و در آن خبر داده است که تمام گوشی‌هایی که از «اندروید ۱۰ و وای‌فای ۵GHs» پشتیبانی می‌کنند می‌توانند از قابلیت بی‌سیم پلتفرم بهره ببرند.

هرچند گوگل به‌طور مشخص به برند یا مدلی اشاره نکرده است، اما به نظر می‌آید که تمام محدودیت‌های موجود با عرضه به‌روزرسانی اندروید ۱۱ برداشته شود و گوشی‌های شرکت‌هایی مانند موتورلا، ال‌جی، نوکیا، اُوپو، شیائومی، ویوو و دیگران بتوانند از اپلیکیشن یادشده استفاده کنند.

با این حال، لیست کشورهای مشارکت‌کننده بدون تغییر مانده است و کشورهایی مانند آمریکا، بریتانیا، استرالیا، برزیل، فرانسه، آلمان، هند، ایتالیا، مکزیک، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، اسپانیا و تایوان می‌توانند از این اپلیکیشن بهره ببرند. در این لیست هنوز عدم وجود بازارهای بزرگی مانند ژاپن، روسیه و چین قابل‌مشاهده است.

مطالب خواندنی:  نسخه اندروید SMS Organizer با قابلیت ارسال فایل صوتی و چند ویژگی دیگر به‌روز شد

برای آنهایی که با ابزار موردبحث آشنایی ندارند باید گفت که اندروید آتو یک اپلیکیشن است که مانند یک آینه قابلیت‌ها و کارکردهای گوشی هوشمند شما را به سیستم نمایشگر خودروتان انتقال می‌دهد. این اتفاق باعث می‌شود که راننده بتواند حواس خود را روی جاده متمرکز کند و در کنار آن از اپلیکیشن‌های محبوب و سرویس‌های موردنیازش بهره ببرد. واتس‌اپ، اسکایپ، فیس‌بوک مسنجر، اسپاتیفای، پاندورا و یوتیوب موزیک نمونه‌ای از این اپلیکیشن‌ها و سرویس‌ها هستند.

منبع:tech.gamefa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=25237

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.