• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 4
0
3

اندروید ۱۱ برای گوشی‌های پیکسل منتشر شد

  • کد خبر : 25930
  • 21 شهریور 1399 - 0:59
اندروید ۱۱ برای گوشی‌های پیکسل منتشر شد

مجله زیبایی سبز:گوگل هم‌اکنون درحال انتشار نسخه پایدار اندروید ۱۱ برای دستگاه‌های پیکسل است. این به‌روزرسانی اساسی برای مدل‌های پیکسل ۲، پبکسل ۳، پیکسل ۳a، پیکسل ۴ و پیکسل ۴a عرضه شده است. به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،به‌روززسانی مذکور با مراجعه به بخش ( تنظیمات> سیستم> پیشرفته> به‌روزرسانی سیستم) دردسترس کاربران […]

مجله زیبایی سبز:گوگل هم‌اکنون درحال انتشار نسخه پایدار اندروید ۱۱ برای دستگاه‌های پیکسل است. این به‌روزرسانی اساسی برای مدل‌های پیکسل ۲، پبکسل ۳، پیکسل ۳a، پیکسل ۴ و پیکسل ۴a عرضه شده است.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،به‌روززسانی مذکور با مراجعه به بخش ( تنظیمات> سیستم> پیشرفته> به‌روزرسانی سیستم) دردسترس کاربران دستگاه‌های مذکور است. اندروید ۱۱ جدید از ویژگی‌های متعددی بهره‌مند است؛ بخش عمده‌ای از این ویژگی‌ها پیرامون پیام‌رسانی و نمایش بهینه اعلان‌ها به انجام وظیفه می‌پردازند. از این پس اعلان‌ها در بخشی جداگانه در نرم‌افزارهای پیام‌رسانی نمایش داده می‌شوند، این امر به بهینه‌ترشدن نمایش پیام‌های متفاوت کمک شایانی می‌کند. ویژگی جدیدی موسوم‌به Bubbles (حباب‌ها) در گوشه نمایشگر در هر نرم‌افزار عناصری را به نمایش می‌گذارد که حاوی تمامی پیام‌های اخبر کاربر از تمام پیام‌رسان‌های اوست.

اندروید ۱۱ هم‌اکنون از یک ضبط‌کننده نمایشگر نیز بهره می‌برد. با بهره‌وری پیکسل‌ها از این ویژگی، اندروید ۱۱ بیشتر از هر اندروید دیگری از نرم‌افزارهای ساخته نشده توسط گوگل استفاده می‌کند.

منوی دکمه روشن/خاموش اندروید ۱۱ کاملا بازنگری شده است. در این نسخه از اندروید با فشار دکمه مذکور تمام کاربر قادر به مشاهده تمام دستگاه‌های هوشمند خانگی (متصل به سیستم خانه هوشمند) خواهد بود. همچنین از طریق NFC نیز می‌توان به انجام پرداخت‌های متعدد پرداخت.

کنترل محتوای رسانه‌ای نیز به‌کلی تغییر کرده و حال شباهت خاصی به کنترل‌های سیستم‌عامل ios پیدا کرده است. نمایش جدید اعلان در نرم‌افزار مدیاپلیر به کاربر این اجازه را می‌دهد تا به‌سرعت خروجی صدای رسانه را از گوشی خود تغییر داده و به یک بلندگوی خارجی دیگر مانند یک بلندگوی قابل‌حمل یا یک هدفون واگذار کنید؛ البته برای استفاده از این ویژگی دستگاه دوم باید در نزدیکی گوشی کاربر و فعال باشد.

مطالب خواندنی:  سامسونگ در حال کار روی رابط کاربری One UI 2.1 برای گلکسی نوت ۹ است

gsmarena 001 2

سیستم کمک‌راننده اندروید اوتو (Android Auto) نیز در اندروید ۱۱ به‌صورت بی‌سیم به ایفای نقش می‌پردازد (البته اگر سیستم خودرو کاربر به اندازه کافی به‌روز باشد).

در حوزه ویژگی‌های امنیتی، اندروید ۱۱ از دو حالت جدید بهره استفاده می‌کند. در اندروید ۱۱ می‌توان برای حفظ امنیت بیشتر، به نرم‌افزارهای مختلف دسترسی یک‌بار مصرف به اطلاعات گوشی را داد. با حضور این ویژگی در اندروید جدید دیگر نیازی به نگرانی درباره غیرفعال کردن دسترسی نرم‌افزارهای متعدد به اطلاعات حیاتی گوشی نیست. باوجود ویژگی دوم، اگر نرم‌افزاری پس از مدتی مشخص توسط کاربر استفاده نشود، سیستم اندروید به‌صورت خودکار دسترسی آن نرم‌افزار را به اطلاعات گوشی محدود کرده و مجوز استفاده آن نرم‌افزار از داده‌های گوشی را لغو می‌کند. کاربر پس از استفاده دوباره از نرم‌افزار می‌توان مجوز دسترسی به اطلاعات را به نرم‌افزار مذکور بدهد.

شرکن گوگل علاوه‌بر ویژگی‌های امنیتی جدید، تعداد به‌روزرسانی‌های امنیتی و خصوصی هر گوشی را از طریق گوگل پلی افزایش داده است تا نیازی به دریافت کامل سیستم‌عامل جدید برای افزایش امنیت اندروید نباشد. این به‌روزرسانی‌ها می‌توانند همانند نرم‌افزارها از گوگل پلی استور دانلود شوند.

گوگل برای کاربران ویژه (حرفه‌ای) اندروید یک پروفایل اختصاصی جدید تدارک دیده است که به دپارتمان IT اجازه می‌دهد تا بدون دسترسی مستقیم به گوشی و اطلاعات شخصی مالک آن، به مدیریت گوشی بپردازند.

درنهایت باید افزود که کاربران دستگاه‌های پبکسل از چند ویژگی انحصاری نیز بهره‌مند خواهند بود، ویژگی‌هایی نظیر: پیشنهاد نرم‌افزارهای جدید به کاربر در صفحه اصلی طبق نحوه استفاده کاربر از دستگاه خود، وجود دستورات جدید که به کاربر اجازه می‌دهد تا از یک نرم‌افزار عکس گرفته، متنی را انتخاب کرده و … .

مطالب خواندنی:  رسمی: به روزرسانی اپل واچ SE و سری ۶ حیاتی است

به‌جز گوگل، شرکت‌های وان‌پلاس، ریلمی، اوپو و شیائومی نیز به‌زودی بسته به‌روزرسانی اندروید ۱۱ خود را برای محصولاتشان آماده می‌کنند. برخلاف گوگل، نسخه‌ای که توسط شرکت‌های دیگر به کاربران ارائه می‌شود تنها نسخه بتای اندروید ۱۱ خواهد بود فقط برای تعداد محدودی از کاربران قابل دریافت می‌باشد؛ مثلا در محصولات ریلمی تنها ۱۰۰ نفر قادر به دانلود بسته مذکور خواهند بود.

دستگاه‌هایی که نسخه بتای اندروید ۱۱ را دریافت می‌گنند به‌شرح زیر است:

  • وان‌پلاس ۸، وان‌پلاس ۸ پرو
  • اوپو فایند X2، اوپو فایند X2 پرو، اوپو رنو ۳، اوپو رنو ۳ پرو
  • ریلمی X50 پرو
  • شیائومی می ۱۰، شیائومی می ۱۰ پرو

دستگاه‌های مذکور پیش از عرضه نسخه نهایی اندروید ۱۱ توسط شرکت تولیدکنندشان، به به‌روزرسانی‌های متعددی نیز دسترسی خواهند داشت. دیگر دستگاه‌ها نیز یا به‌زودی نسخه بتا را دریافت می‌کنند و یا بالاخره نسخه نهایی و پایدار اندروید ۱۱ را خواهد داشت. درباره تاریخ عرضه نسخه نهایی اندروید ۱۱ برای تمام شرکت‌ها هنوز اعلامیه منتشر نشده است.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=25930

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.