• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 2
0
3

اول ضدافتاب بزنیم یا کرم پودر ؟

  • کد خبر : 24692
  • 22 مرداد 1399 - 17:38
اول ضدافتاب بزنیم یا کرم پودر ؟

کرم پودر اول بزنیم یا کرم ضدآفتاب خیلی از خانم‌ها نمیدانند که نخست باید کرم ضدآفتاب بزنند و یا کرم پودر و یا نمی دانند که چطور کرم ضد افتاب را با فونداسیون به صورت بزنند؟ از طرفی معلوم نیست که آیا استفاده از کرم ضد افتاب با فونداسیون میتواند از پوست دربرابر اشعه های […]

کرم پودر اول بزنیم یا کرم ضدآفتاب

خیلی از خانم‌ها نمیدانند که نخست باید کرم ضدآفتاب بزنند و یا کرم پودر و یا نمی دانند که چطور کرم ضد افتاب را با فونداسیون به صورت بزنند؟ از طرفی معلوم نیست که آیا استفاده از کرم ضد افتاب با فونداسیون میتواند از پوست دربرابر اشعه های فرابنفش خورشید محافظت کند یا خیر؟

اول ضدآفتاب یا اول کرم پودر کدام بهتر است؟

خیلی از خانم‌ها نمیدانند که نخست باید کرم ضدآفتاب بزنند و یا کرم پودر و یا نمی دانند که چطور کرم ضد افتاب را با فونداسیون به صورت بزنند؟ از طرفی معلوم نیست که آیا استفاده از کرم ضد افتاب با فونداسیون میتواند از پوست دربرابر اشعه های فرابنفش خورشید محافظت کند یا خیر؟

باید پیش از آرایش، سطحی ضخیم از کرم ضدآفتاب را به صورت بزنید و پس از کرمهای دیگر استفاده نمایید و بر اساس نوع پوست، شدت حساسیت و تعداد دفعاتی که دربرابر تابش نورخورشید قرار می گیرید باید کرم ضد افتاب خود را تمدید کنید.

مثلا چنانچه پوست شما بعد از ۲۰ دقیقه زیر نور بودن قرمز می شود، باید از کرمی که SPF) 15) دارد و مدت ۳۰۰ دقیقه از اشعه ی زیان آور خورشید، مراقبت می کند استفاده نمایید پس از پایان ۳۰۰ دقیقه باید آنرا دوباره به پوست بزنید. حتماً پیش از استفاده از ضد افتاب، مرطوب کننده بزنید. اگر پوست شما خشک است حتماً در تابستان از مرطوب کننده هایی که ضدآفتاب هم دارند استفاده کنید.

shall apply cream 2

کرم پودر اول بزنیم یا ضد آفتاب

اغلب کرم پودر ها دارای ترکیبات معدنی مثل اکسیدروی و تیتانیوم هستند که منعکس کننده نور خورشیدند.

مطالب خواندنی:  اسکراب پوست و پیشنهادهای کارساز و عالی

بنابراین بعنوان ضدآفتاب با SPF پائین یعنی درحد ۸ تا ۱۰ عمل می کنند ولی بهتر است نخست یک لایه ضدآفتاب با SPF مناسب برای وضعیت آب و هوایی مالیده شود و پس از کرم پودر استفاده شود.

چنانچه قرار باشد در کنار ضدآفتاب از کرم های مرطوب کننده، ضد لک و … در طول روز استفاده شود، ضدآفتاب باید خارجی ترین لایه روی پوست باشد.

ولی در خصوص استفاده از مواد آرایشی مانند کرم پودر و … برعکس است یعنی ضدآفتاب باید داخلی ترین لایه روی پوست باشد و دیگر مواد روی آن قرار گیرند.

کرم ضد افتاب با چه SPF مناسب است؟

SPF بالای ۳۰ کفایت می کند. کرم ضد افتاب را باید کاملاً روی صورت مالید تا محو و جذب پوست شود و برای مراقبت از هر دو اشعه ی UVA و UVB باید به دنبال کرم ضد آفتابی باشید که این ۳ شاخص را داشته باشند:زینک اکساید، تیتانیوم اکساید و اوبنزون.( Zinc Oxid، Titanium Dioxide، Avobenzone)

زینک اکساید و تیتانیوم اکساید دو ماده ی ضدآفتاب فیزیکی هستند، چنانچه پوست حساسی دارید باید از کرم های ضدآفتابی استفاده کنیدکه شامل این مواد بوده و سبب اسیب پوست نشوند. این مواد مثل ماسک عمل نموده و از برخورد امواج زیان آور خورشید با پوست جلوگیری می کنند و میتوانید از آنها در زیر فونداسیون استفاده کنید. این مواد مثل پرایمر عمل می کنند و فراموش نکنید که روی گوش ها و گردنتان هم بزنید!

چطور کرم ضد افتاب را موقعی که آرایش صورت دارید تمدید کنیم؟

برای این که بیش ترین مراقبت پوستی را داشته باشید، کرم ضد افتاب باید مستقیما روی پوست زده شود و همه ی مرطوب کننده ها و لوازم آرایشی باید روی آن استفاده شوند. برای تمدید آن بهترین کار این است که کل صورت بشویید و دوباره کرم بزنید – باآنکه خیلی از خانم‌ها همچین کاری را نمی کنند!

مطالب خواندنی:  از آب نارگیل برای از بین بردن تمام مشکلات موهای خود استفاده کنید

در نتیجه استفاده از یک پودر تثبیت کننده ی آرایش مینرال( معدنی) که دارای SPF باشند میتوانند تا حد زیادی از پوست مراقبت کنند ولی تنها در صورتی که پایه ی ضد افتاب اصلی روی پوست وجود داشته باشد.

بستگی دارد که آیا عرق زیاد می کنید و یا شنا می کنید، کرم ضد افتاب باید هر ۲ تا ۳ ساعت تمدید شود. ولی چنانچه خیس نمی شوید ۴ تا ۶ ساعت ماندگاری ضد افتاب وجود دارد.

اغلب اشخاص هنگامی که ضدآفتاب می زنند، مقدار کافی از آنرا به پوست نمی مالند و میزان استفاده آنها تنها ۲۵ تا ۵۰ درصد مقدار لازم است. ضدآفتاب باید به کمی استفاده شود که یک لایه نازک بر روی پوست تشکیل دهد و بتواند اثر محافظتی خود را بطور کامل اعمال کند.

علاوه بر این، در حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه پیش از این که از منزل خارج شوید. باید ضدآفتاب را روی پوست خویش بزنید زیرا در حدود نیم ساعت طول میکشد تا ضدآفتاب جذب پوست شده و اثرش شروع شود. در هوای ابری هم حتماً باید ضدآفتاب زد زیرا ابرها نمی توانند اشعه زیان آور ماوراء بنفش را جذب کنند و تقریباً در هوای ابری ۸۰ درصد این اشعه به پوست می رسد.

علا وه بر این چون در هوای ابری گرما و نور شدید افتاب که میتواند سبب شود اشخاص به محیط های سربسته و سایه بروند وجود ندارد، در نتیجه احتمال اینکه اشعه ماوراءبنفش بیشتری به آن ها برسد افزایش می یابد. زیرا این اشعه قابل مشاهده نیست. پس مانند روزهای آفتابی حتی دقیقتر از آن باید در روزهای ابری هم ضدآفتاب زد.

مطالب خواندنی:  خط چشم سیکرت فارماسی[ویدیو]

تقریباً نوع ضدآفتابی که هر کس میتواند انتخاب کند و از نظرش بهترین باشد، امری سلیقه ای است.

در حال حاضر انواع مختلفی از ضدآفتاب های خارجی و ایرانی به شکل لوسیون، کرم، ژل و… در دسترس است که هرکس می تواند با توجه به نوع پوستش، و با کمک پزشک، ضدآفتاب مناسب را انتخاب کند ولی هیچ وقت نباید فکر کنید که چنانچه گران ترین ضدآفتاب با بالاترین SPF را خریدید حتماً پوستتان را دربرابر افتاب بیمه نموده اید. مهمتر از نوع ضدآفتاب و میزان SPF آن، استفاده منظم و درست از آن است.

ما در این جا یکی از بهترین شیوه های ارایش کردن را برای شما شرح می دهیم تا با ترتیب استفاده از محصولات آرایشی خود بهتر اشنا شوید.

– مرطوب کننده

– ضد افتاب

پرایمر

– کرم پودر

کانسیلر

– پن کیک

منبع:بیتوته

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=24692

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.