• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 0
0
4

اینتل به زودی یک پردازنده ۱۶ هسته ای آلدر لیک برای لپ تاپ ها معرفی می کند

  • کد خبر : 34011
  • 08 اسفند 1400 - 18:58
اینتل به زودی یک پردازنده ۱۶ هسته ای آلدر لیک برای لپ تاپ ها معرفی می کند
طبق اخباری که امروز منتشر شده شده است اینتل ظاهرا قصد دارد پردازنده‌های پرچمدار کامپیوتری خود را برای لپ تاپ‌ها نیز ارائه بکند. اگر این اخبار صحت داشته باشند، ما برای اولین بار شاهد معرفی لپ تاپ‌های ۱۶ هسته‌ای خواهیم بود.

اینتل به زودی یک پردازنده ۱۶ هسته ای آلدر لیک برای لپ تاپ ها معرفی می کند

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،طبق اخباری که امروز منتشر شده شده است اینتل ظاهرا قصد دارد پردازنده‌های پرچمدار کامپیوتری خود را برای لپ تاپ‌ها نیز ارائه بکند. اگر این اخبار صحت داشته باشند، ما برای اولین بار شاهد معرفی لپ تاپ‌های ۱۶ هسته‌ای خواهیم بود.

البته مشکلاتی که درباره معرفی یک لپ تاپ ۱۶ هسته‌ای وجود دارد این است که انجام پردازش‌های سطح‌بالا در آن باعث ایجاد حرارات بسیار بالا خواهد شد و از طرف دیگر مصرف باتری دستگاه بسیار زیاد خواهد شد.

https://dl.greenbeautymag.com/2022/02/intel1.jpg.webp

طبق شایعاتی که سال گذشته منتشر شده بود، اینتل ظاهرا قصد داشت پردازنده‌ای به نام i9-12900 را با توان حراراتی ۵۵ وات برای لپ تاپ‌ها معرفی کند که علیرغم ایجاد حرارت بالا مصرف انرژی معقول و منطقی داشته باشد. بنابراین شاید اینتل بخواهد مشکل حرارتی و مصرف انرژی بالای پردازنده ۱۶ هسته‌ای خود را با پیکره‌بندی آن به وسیله ۸ هسته عملکردی و ۸ هسته کارآمد رفع کند.

یک افشاگر مطرح به نام Komachi Ensaka  روز جمعه فاش کرد که اینتل به‌تازگی تست یک پردازنده ۱۶ هسته‌ای به نام i9-12980HX را که متعلق به سری جدیدی به نام آلدر لیک HX است شروع کرده است. بد نیست بدانید که اینتل در حال حاضر پردازنده‌ای به نام i9-12900HK با ۱۴ هسته پردازشی و توان حرارتی ۴۵ وات در بازار دارد.

Komachi گفته است که پردازنده‌های سری HX از یک سوکت BGA بهره خواهند برد که این سوکت باعث خواهد شد تا این پردازنده‌ها از انرژی بیشتری برای سازگاری با فضای کوچکتر استفاده کند. پردازنده‌های سری HX یک ویژگی مهم دیگر نیز خواهند داشت و آن اینکه پردازنده گرافیکی آن‌ها دارای ۳۲ واحد EU خواهد بود. در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم این پردازنده‌ها چه زمانی عرضه خواهند شد.

مطالب خواندنی:  گلکسی S24 سامسونگ رکورد فروش نسل قبلی را شکست

منبع: Techspot

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=34011

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.