• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
اخبار امروز : 4
0
3

با تاریخچه شرکت IBM بیشتر آشنا شوید

  • کد خبر : 3112
  • 14 مرداد 1397 - 18:31
با تاریخچه شرکت IBM بیشتر آشنا شوید

شرکت آی‌بی‌اِم (IBM) که مخفف شده ((International Business Machines Corporation ابتدا در ماه جون سال ۱۹۱۱ در شهر نیویورک با ادغام سه شرکت بزرگ آن زمان یعنی شرکت سنجش رایانه‌ای (Computer Scale Company) و شرکت بین‌المللی ثبت زمان (Time Recording Company) و شرکت ماشین‌های جدول‌بندی (Tabulating Machine Company) پا به عرصه حیات گذاشت، البته در […]

شرکت آی‌بی‌اِم (IBM) که مخفف شده ((International Business Machines Corporation ابتدا در ماه جون سال ۱۹۱۱ در شهر نیویورک با ادغام سه شرکت بزرگ آن زمان یعنی شرکت سنجش رایانه‌ای (Computer Scale Company) و شرکت بین‌المللی ثبت زمان (Time Recording Company) و شرکت ماشین‌های جدول‌بندی (Tabulating Machine Company) پا به عرصه حیات گذاشت، البته در آن زمان نام شرکت به CTR (Computing-Tabulating-Recording Company) تغییر کرد.

IBM short history 01

زمانی عزم راسخ آقای واتسون برای تسخیر بازار فنّاوری مشهود شد که او نام شرکت را در سال ۱۹۲۴ از CTR به IBM تغییر داد و رسماً شرکت خود را به یک شرکت بزرگ و بین‌المللی تغییر کاربری داد، و با جذب نیروهای تازه‌نفس و متخصص راه را برای شکفتن دنیای فنّاوری بیش‌ازپیش هموار کرد.

در سال ۱۹۳۹ و با شروع جنگ جهانی و به طبع رکود شدید اقتصادی برخلاف تصورات عمومی شرکت آی‌بی‌اِم نه‌تنها کاهشی درفروش خود نداشت بلکه با ورود به عرصه صنایع نظامی بیش از گذشته بر موفقیت‌های خود افزود به‌گونه‌ای که در خلال جنگ جهانی گستره کمی و محصولی خود را فراتر از گذشته برد و در سال ۱۹۴۳ میلادی یعنی اواخر جنگ جهانی دوم درآمد سالانه این شرکت عدد ۱۰۰ میلیون دلار را زد و رسماً این شرکت به یکی از غول‌های فنّاوری جهان تبدیل شد.

بعد از جنگ جهانی شرکت ای بی م با تغییر در سیاست‌های تولیدی خود توجه بیشتری را به جامعه زنان اختصاص داد و علاوه بر آن پا را فراتر نهاد و جامعه معلولان را نیز به زیر چتر حمایتی خود برد، تا به‌نوبه خود بتواند از آسیب‌های پس از جنگ جهانی دوم کم کند.

مطالب خواندنی:  کامپیوتر کوانتومی IBM رکورد توان پردازشی را شکست

IBM short history 02

در اواخر سال‌های ۱۹۶۰ شرکت آی‌بی‌اِم رکورد تازه‌ای را درزمینهٔ فروش زد، به‌گونه‌ای که این شرکت در آن سال دارای بیش از یک میلیارد دلار درآمد سالانه بود و بیش از ۱۰۰ هزار کارمند در سراسر پهنه گیتی در خدمت داشت.

در این دوران بود که آقای واتسون به موفق‌ترین سرمایه‌دار جهان شناخته شد و نام خود را برای همیشه در تاریخ سرمایه‌داری به ثبت رسانید.

در اواخر دهه هفتاد میلادی بود که شرکت آی‌بی‌اِم با داشتن بیش از ۲۰۰ هزار کارمند در جهان و دارا بودن بیش از ۵ میلیارد دلار درامد بزرگ‌ترین و موفق‌ترین شرکت درزمینهٔ فنّاوری در جهان محسوب می‌شد، که کم‌کم شرکت‌های تازه‌نفس دیگری در عرصه فنّاوری به‌صورت جدی پا به میدان رقابت با این شرکت افسانه‌ای گذاشتند و در این زمان بود که مدیران جسور شرکت آی‌بی‌اِم برای بقا در این رقابت بایستی دست به قمار خود می‌زدند و بیشتر سرمایه‌ها و درامدهای خود را در راستای اختراعات و اکتشافات جدید صرف می‌کردند، که اینجا سر آغازی بود بر تشکیل یک رقابت جهانی عظیم بر سر توسعه و پیشرفت رایانه‌های شخصی در جهان.

IBM short history 03

در حدود سال‌های ۱۹۹۰ میلادی شرکت آی‌بی‌اِم که بزرگ‌ترین و سودآورترین برند فنّاوری جهان محسوب می‌شد دارای بیش از ۳۰۰ هزار کارمند در سراسر جهان بود و درآمد این شرکت نیز رقم ۵۰ میلیارد دلار را درنوردید تا این شرکت را به باارزش‌ترین‌ها در زمان خود تبدیل کند، در این زمان بود که هیچ پیشرفتی و نوآوری نبود که نام شرکت آی‌بی‌اِم مطرح نشود، به‌گونه‌ای که در این دوره محققان شرکت آی‌بی‌اِم بیش از ۳ جایزه نوبل را به نام این شرکت ثبت کردند تا بر همگان توان علمی این مجموعه بیش‌ازپیش ثابت شود.

مطالب خواندنی:  تاریخچه و دیدنی های جاده هراز

با شروع قرن بیست و یکم شرکت آی‌بی‌اِم درآمدی در حدود ۷۵ میلیارد دلار را داشت که تصمیمی تاریخی گرفت و آن تغییر استراتژی‌های خود به سمت بازارهای تجارت الکترونیک بود، که این اتفاق هم‌زمان شد با گسترش دیوانه‌وار کاربران اینترنت در سراسر جهان و همچنین از بین رفتن مرزهای تجارت کلاسیک با به دنیا آمدن پدیده تجارت الکترونیک، که بدون شک یکی از بزرگ‌ترین موتورهای پیشرفت این نوع تجارت را باید در شرکت آی‌بی‌اِم جست‌وجو کرد.

بد نیست که بدانید شرکت آی‌بی‌اِم در رویدادهای علمی بسیاری مشارکت داشته است که ازجمله آن‌ها می‌توان به مأموریت سفینه فضایی آپولو برای فرود بر روی سطح ماه‌گرفته تا فراکتالهای مورداستفاده در مدلینگها می‌توان نام برد.

IBM short history 04

اگر بخواهیم از جدیدترین اقدامات بخش پژوهشی این شرکت نام ببریم می‌توان به همکاری با قسمت‌های بزرگ تحقیقاتی در سراسر جهان برای کار بر روی پلیمرهای ویژه‌ای نام برد که بتوان با آن‌ها خواص مواد تولیدی به‌وسیله آن‌ها را ازنقطه‌نظر استحکام و دیگر خواص مکانیکی و شیمیایی تحت کنترل درآورد.

در حال حاضر بنا بر اطلاعات موجود بر روی خروجی‌های سایت شرکت آی‌بی‌اِم درامد این شرکت به چیزی در حدود ۱۰۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۳ رسیده است و در گستره جهان چیزی در حدود ۴۳۱۲۱۲ نفر کارمند در خدمت دارد.

در حال حاضر مدیرعامل و مدیر اجرایی شرکت آی‌بی‌اِم خانم ویرجینیا رومتی است، ایشان از سال ۲۰۱۲ این پست را در اختیار گرفت و به‌عنوان رئیس این شرکت شروع به کار کرد، خانم رومتی همکاری خود با شرکت آی‌بی‌اِم را از سال ۱۹۸۱ در دیترویت آغاز کرد و به‌سرعت مراحل پیشرفت را در پست‌های مختلف به‌پیش برد که نهایتاً و قبل از اینکه به ریاست این شرکت برید به‌عنوان معاون رئیس شرکت آی‌بی‌اِم به انجام‌وظیفه می‌پرداخته است.

مطالب خواندنی:  چه بخوریم تا جوش نزنیم؟

IBM short history 05

از افتخارات و ویژگی‌های خانم رومتی دارا بودن مدرک کارشناسی مهندسی کامپیوتر از دانشگاه نورت وسترن آمریکا است، ایشان در سال ۲۰۰۶ به خاطر ارائه شیوه جدید برای گسترش بازارهای این شرکت به نقاط مختلف جهان موفق به گرفتن جایزه ویژه‌ای در مدیریت بازرگانی شد، همچنین خانم رومتی همکاری‌های زیادی با مؤسسات مختلف مبارزه با سرطان دارند.

 

منبع:farnet.ir

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=3112

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.