• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 4
0
2

بررسی اجمالی شیائومی می ۸ لایت ؛ میان‌رده جدید چینی‌ها چه در چنته دارد؟

  • کد خبر : 3688
  • 29 آبان 1397 - 13:47
بررسی اجمالی شیائومی می ۸ لایت ؛ میان‌رده جدید چینی‌ها چه در چنته دارد؟

مطالب مرتبط: همکاری شیائومی و سونی با لایت برای توسعه دوربین‌های چندگانه گوشی‌های هوشمند‌ خود بررسی تخصصی گوشی Mi Mix 3 شرکت شیائومی رونمایی از گوشی‌های میان‌رده و جدید نوکیا مرورگر جدید شیائومی با حجمی کم و سرعتی بالا منتشر شد مطالب خواندنی:  سامسونگ در صدر لیست برترین شرکت های سازنده گوشی های هوشمند در […]

Xiaomi Mi 8 Lite 1

شیائومی می ۸ لایت (Xiaomi Mi 8 Lite) از جمله جدیدترین گوشی های میان رده موجود در بازار است که با قیمتی مناسب به فروش می‌رسد. در ادامه، قصد داریم شیائومی می ۸ لایت را به صورت اجمالی بررسی کنیم.

شناخت گوشی های سری Mi 8 شیائومی کمی دشوار است؛ در مجموع پنج مدل مختلف از این خانواده به فروش می‌رسد. با این حال، ما در بررسی امروز سراغ جدیدترین مدل یعنی Mi 8 Lite رفته‌ایم. اینکه دستگاه پیش رو تا چه اندازه با سایر محصولات این خانواده تفاوت دارد، هدف این بررسی نیست و احتمالا در آینده به آن پاسخ خواهیم داد.

Xiaomi Mi 8 Lite 2
Xiaomi Mi 8 Lite 4

برای افرادی که با این محصولات آشنا نیستند، می ۸ لایت تنها موبایل از این سری با صفحه نمایش IPS LCD به جای AMOLED است. صفحه نمایش این گوشی اندازه بزرگتری در مقایسه با Mi 8 SE دارد و در بخش جلویی، میزبان کوچکترین ناچ در بین ۵ گوشی است.

بهتر است ابتدا کمی در مورد دوربین صحبت کنیم؛ جایی که سازندگان از سیستم دوربین یکسان با Mi 8 SE بهره برده‌اند. در اینجا از دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم نسبتا روشن (f/1.9) و پیکسل‌های بزرگ (۱٫۴ میکرومتر) استفاده شده است تا بتوان تصاویر را با کیفیتی بالا ثبت کرد. در تست‌های انجام‌شده، دوربین شیائومی می ۸ لایت عملکرد مناسبی داشت و تصاویر را با دقتی قابل قبول ثبت می‌کرد. به علاوه، هوش مصنوعی به دوربین اجازه می‌داد تا تصاویر HDR را در مقایسه با حالت خودکار، به شکل بهتری ثبت کنند. دوربین ۵ مگاپیکسلی عمق نیز به گرفتن تصاویری جذاب با افکت بوکه کمک بسزایی می‌کند. هرچند، دقت آن در انجام این کار، عالی نیست.

مطالب خواندنی:  شیائومی می ۱۰ الترا در گیک‌بنچ رویت شد

برای دوربین سلفی، سنسوری ۲۴ مگاپیکسلی جایگزین سنسور ۲۰ مگاپیکسلی موجود در می ۸ شده است. هرچند، ما هنوز نمی‌دانیم که چه انتظاراتی از این دوربین خواهیم داشت.

Xiaomi Mi 8 Lite 3
Xiaomi Mi 8 Lite 5

به هر صورت، عرضه مدل قوی‌تر Mi 8 SE تنها به بازار چند کشور محدود است؛ در حالی که به سادگی می‌توان شیائومی می ۸ لایت را در بازار کشورهای غربی پیدا کرد. کاربران نباید از برچسب قیمت ۲۷۰ یورویی این گوشی در بازار اروپا به آسانی عبور کنند چرا که مدل پرچمدار با قیمت تقریبا دو برابر بیشتر به فروش می‌رسد. گوشی شیائومی می ۸ اس ای نیز گران‌تر از مدل لایت است.

با در نظر گرفتن این موضوع، وجود تراشه اسنپدراگون ۶۶۰ به عنوان قلب تپنده دستگاه می‌تواند می ۸ لایت را به انتخابی بسیار خوب تبدیل کند. قطعا اسنپدراگون ۷۱۰ در Mi 8 SE انتخاب جذاب‌تری است، ولی بنچمارک‌ها از اختلاف پایین در قدرت پردازنده این دو سیستم روی چیپ خبر دارند. قدرت پردازشگر گرافیکی SD660 نیز پایین‌تر از SD710 است، ولی این موضوع به معنی امکان‌پذیر نبودن انجام بازی‌ها نیست؛ به عنوان نمونه، شیائومی می ۸ لایت می‌‌تواند بازی PUBG را روی تنظیمات گرافیکی High به راحتی اجرا کند.

به موارد بالا، باید وجود باتری ۳۳۵۰ میلی‌آمپر ساعتی با عملکردی مشابه سایر محصولات سری Mi 8 را هم اضافه کرد. در این صورت و با در نظر گرفتن برچسب قیمت، می‌توان گفت شیائومی می ۸ لایت به نسبت توانایی‌هایی که دارد، انتخابی بسیار خوب خواهد بود.

 

منبع:GSMArena و gadgetnews.net

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=3688

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.