• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 4
0
4

بهترین میوه برای تامین آب مورد نیاز بدن و دفع مواد زائد

  • کد خبر : 38628
  • 07 مرداد 1401 - 17:26
بهترین میوه برای تامین آب مورد نیاز بدن و دفع مواد زائد
هلو نزدیک به ۹۰ درصد آب دارد و می‌تواند در روزهای گرم تامین‌کننده آب مورد نیاز بدن باشد اما خواص متعددی نیز دارد که اهمیت مصرف آن را نشان می‌دهد.

بهترین میوه برای تامین آب مورد نیاز بدن و دفع مواد زائد

به گزراش مجله زیبایی سبز به نقل از همشهری آنلاین،پرورش درخت هلو به پنج هزار سال پیش در چین برمی‌گردد و امروزه ۳۰ نوع از این میوه کشت می‌شود. هلو سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبر است که بخش زیادی از این ترکیبات در پوست میوه قرار دارد. گرچه هلو نزدیک به ۹۰ درصد آب دارد و می‌تواند در روزهای گرم تامین‌کننده آب مورد نیاز بدن باشد اما خواص متعددی نیز دارد که اهمیت مصرف آن را نشان می‌دهد.

یک هلو ۸ تا ۱۰ میلی‌گرم ویتامین C دارد که می‌تواند حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد نیاز روزانه به این ویتامین را تامین کند. هرچه هلو رنگ زردنارنجی بیشتری داشته ‌باشد، مقدار فلاونوئید بیشتری دارد که عملکرد ویتامین C را تقویت می‌کند. ویتامین C از بدن در برابر عفونت‌های ویروسی و باکتریایی محافظت می‌کند، در جذب آهن موثر است و عملکرد آنتی‌اکسیدانی دارد. هلو همچنین سرشار از کاروتنوئیدها مانند بتاکاروتن، لوتئین و زیگزانتین است.

مطالعات بسیاری نشان می‌دهد خوراکی‌های سرشار از کاروتنوئیدها با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرطان و بیماری‌های قلبی‌عروقی همراه است. تاثیر لوتئین و زیگزانتین در برابر بیماری‌های چشم مانند استحاله ماکولای چشم و آب‌مروارید نیز تایید شده ‌است.

تامین آب و مواد معدنی

هلو نزدیک به ۹۰ درصد آب دارد و در روزهای گرم برای تامین نیاز ‌آب بدن و دفع مواد زائد موثر است. با دریافت آب و مایعات کافی عملکرد جریان خون و فعالیت مغز بهبود پیدا می‌کند و ریزمغذی‌ها به سلول‌های اندام‌های مختلف می‌رسند. البته مصرف منظم هلو به تامین موادمعدنی نیز کمک می‌کند زیرا حاوی مقدار فراوان پتاسیم، منیزیوم، فسفر و آهن است.

مطالب خواندنی:  خوراكی‌های طبیعی برای كاهش تعریق

تاثیر مطلوب بر عملکرد گوارش

هلو میوه‌ای سرشار از فیبرهای حل‌شدنی است که عملکرد هضم را تسهیل می‌کنند. خوراکی‌های سرشار از فیبر علاوه بر پیشگیری از یبوست و کاهش خطر ابتلا به سرطان کولون در پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی‌عروق، کنترل دیابت نوع ۲ و اشتها نیز نقش دارد. فیبرها، کلسترول و ترکیبات سمی را جذب می‌کنند و برای پاکسازی بدن ضروری هستند. همچنین به‌ دلیل جذب آب مانند یک عامل ضدگرسنگی عمل می‌کنند.

 

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=38628

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.