• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 4
0
2

بی‌ام‌دبلیو نسخه‌ برقی مدل‌های محبوب خود را می‌سازد

  • کد خبر : 24020
  • 12 مرداد 1399 - 21:22
بی‌ام‌دبلیو نسخه‌ برقی مدل‌های محبوب خود را می‌سازد

بی‌ام‌دبلیو در حال توسعه نسخه‌های تماما برقی سری ۵ و سری ۷ خودروهای خود است و در کنار این‌ها توسعه X1 SUV را نیز در دستور کار دارد. شرکت آلمانی به‌تازگی اعلام کرده است که برای کاهش نشر گازهای گلخانه‌ای تلاش‌ها و راهبردهای جدیدی را اتخاذ کرده است. مطالب فوق بدان معنی است که به‌زودی […]

بی‌ام‌دبلیو در حال توسعه نسخه‌های تماما برقی سری ۵ و سری ۷ خودروهای خود است و در کنار این‌ها توسعه X1 SUV را نیز در دستور کار دارد. شرکت آلمانی به‌تازگی اعلام کرده است که برای کاهش نشر گازهای گلخانه‌ای تلاش‌ها و راهبردهای جدیدی را اتخاذ کرده است.

مطالب فوق بدان معنی است که به‌زودی محبوب‌ترین محصولات این سازنده آلمانی خودروهای مجلل دارای نسخه‌های تماما برقی خواهند بود. یک نسخه تماما برقی از سری ۳ که محبوب‌ترین خودروی بی‌ام‌دبلیو در آمریکا است در یک آزمایش مخفی دیده شده است. انتظار می‌رود که BMW i4 درراه نیز در دسته سری ۴ قرار گیرد. در اوایل این ماه، از تولید iX3 پرده برداشته شد که نسخه تماما برقی مدل پرفروش X3 SUV به شمار می‌آید. بی‌ام‌دبلیو همچنین اشاراتی به مدل جدیدی با نام iNext SUV داشته است که به نظر می‌رسد شبیه به X5 با ابعادی کمی بزرگ‌تر باشد.

مطمئنا بی‌ام‌دبلیو تنها به فروش نسخه‌های برقی اکتفا نخواهد کرد و این شرکت همچنان خودروهای سوخت فسیلی خواهد ساخت و فروخت. اما این شرکت می‌گوید در تلاش است تا در طی ۱۰ سال میانگین گاز CO2 را که محصولاتش تولید می‌کند را به یک‌سوم کاهش دهد. تا آن زمان این شرکت تخمین می‌زند که بیش از ۷ میلیون دستگاه از گروه خودروهای برقی بی‌ام‌دبلیو (و شرکت‌های زیرمجموعه آن مثل Mini) در جاده‌ها حضور داشته باشند که حدود ۴.۶ میلیون از آنها تماما برقی خواهند بود. شرکت آلمانی در حال حاضر در هر سال حدود ۲.۵ میلیون دستگاه می‌فروشد.

بی‌ام‌دبلیو مدعی است که در حال ساختن بزرگ‌ترین و وسیع‌ترین کارخانه زنجیره تامین‌کننده مواد اولیه برای خودروهای برقی خود است. این زنجیره شامل تامین‌کننده جدید باتری نیز می‌شود که تعهد کرده است در ساخت باتری‌ها به‌طور صددرصدی از انرژی‌های سبز استفاده کند. اولیور زیپ (Oliver Zipse) رئیس هیئت مدیره بی‌ام‌دبلیو گفته است که این شرکت «تا سررسید سال ۲۰۳۰ یک طرح ۱۰ ساله را با اهداف سالیانه برنامه‌ریزی کرده است».

مطالب خواندنی:  انرژی خورشیدی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

او در یک بیانه اعلام می‌کند:

ما پروسه خود را در هر سال گزارش می‌کنیم و میزان موفقیتمان را در رسیدن به اهداف مشخص‌شده می‌سنجیم.

من بر این باورم که مبارزه ما در مقابل تغییرات آب‌وهوایی و چگونگی استفاده از منابعمان، آینده جامعه و بی‌ام‌دبلیو را مشخص خواهد کرد. به‌عنوان یک شرکت برجسته در تولید خودرو، آرمان ما پیشرو بودن در راه سازگاری با محیط است. این دلیلی است که ما در این زمان و در این موقعیت این مسئولیت را بر عهده می‌گیریم و این مسائل را کانون تصمیمات راهبری خود برای آینده قرار می‌دهیم.

مانند بسیاری از دیگر خودروسازهای میراث‌ دار، بی‌ام‌دبلیو در تلاش است تا از آیین‌نامه‌های محدود‌کننده نشر گازهای گلخانه‌ای در اروپا و چین پیشی بگیرد. در حال حاضر هم برخی شهرهای اروپایی، موتورهای احتراق داخلی را تحریم کرده‌اند. زمانی بود که شرکت آلمانی به‌عنوان یک پیشرو در صنعت خودروهای برقی شناخته می‌شد، اما نهایتا تولید خودروهای احتراق داخلی را دو برابر کرد. از آن زمان این شرکت نه تنها سهم خود از بازار را از دست داد بلکه به یکی از خودروسازهایی تبدیل شد که خیزش شرکت تسلا مستقیما  به آن ضربه زند، زیرا ایلان ماسک (Elon Musk) خریدارانی را هدف قرار داده است که بی‌ام‌دبلیو به آنها طمع داشت.

منبع:tech.gamefa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=24020

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.