• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 5
0
3

ترفند ساده اما نتیجه‌بخشِ خوب خوابیدن

  • کد خبر : 32960
  • 04 بهمن 1400 - 17:07
ترفند ساده اما نتیجه‌بخشِ خوب خوابیدن
متعهد شدن به شش دقیقه مطالعه قبل از خواب آسان به نظر می‌رسد و اینطور هم هست. این عادت نه تنها خواب را بهبود بخشیده و استرس را کاهش می‌دهد بلکه حالتان را هم بهتر می‌کند.

ترفند ساده اما نتیجه‌بخشِ خوب خوابیدن

همه‌ی ما در در تلاش بی‌پایان برای کامل کردن هنرِ خوب خوابیدن هستیم. نظریه‌ها فراوان هستند، پس احتمال گیج شدن میان هزارتویی از توصیه‌ها، تکنیک‌های ذهن‌آگاهی و سفارش‌های مادرانه‌ی درباره‌ی جادوی یک فنجان شیر داغ قبل خواب زیاد است.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از سلامت نیوز،در این میان من روشی پیدا کردم که از هر نظر نتیجه می‌دهد: مطالعه فقط به مدت ۶ دقیقه قبل از خواب. آرام کردن مغز قبل از خواب به شیوه‌ای که نتفلیکس هم از پس آن برنمی‌آید. این ترفند ساده هم خواب من را بهتر کرده و هم میزان مطالعه‌ی من را بالا برده است.
در سال ۲۰۰۲ دانشگاه ساسکس تحقیقی انجام داد که به واسطه‌ی آن دریافت کتاب خواندن سطوح استرس را تا ۶۸ درصد کاهش می‌دهد و عملکرد آن از فعالیت‌های دیگر نظیر پیاده‌روی یا چای خوردن هم بهتر است. دکتر دیوید لوئیس محقق و روان‌عصب‌شناس شناختی روشن ساخت علت این امر اینست که خواندنِ مداوم، چیزی بیش از یک حواس‌پرتی است و فرصتی برای غرق شدن در تخیل نویسنده و ورود به حالت تغییریافته‌ای از هوشیاری است که مغز را آرام می‌کند.

شش دقیقه آسان به نظر می‌رسد و آسان هم هست، بنابراین من آن را به روال عادی قبل از خوابم تبدیل کرده‌ام. این نظریه نه تنها برای من اثبات شد بلکه حالا نه بار از ده بار مدت طولانی‌تری مطالعه می‌کنم و از حجم کتاب‌هایی که روی میز کنار تختم چیده‌ام کم می‌شود. زمانی که این عادت را تمرین می‌کردم، بیدار شدن از دنده‌ی چپ را به راحتی گردن شبی می‌انداختم که همان چند ورق کتاب را قبل خواب نخوانده بودم.

مطالب خواندنی:  چه میزان خواب برای سلامتی نیاز است؟

در این دوران که بسیاری از ما از روی عادت وقت زیادی را صرف گوشی‌های هوشمند، برنامه‌های تلویزیونی یا رسانه‌های اجتماعی میکنیم، بهترین جنبه‌ی این عادت اینست که هرکس از پس ۶ دقیقه مطالعه برمی‌آید. برای مبارزه با احساس خستگی بیش از حد قبل خواب، به پاداشِ کشف دوباره‌ی فرار از واقعیات و الهاماتی فکر کنید که شش دقیقه خواندن به ما می‌بخشد. وقتی به مانعی برای مطالعه برمی‌خوریم شاید همیشه یافتن یک کتاب جذاب و خواندنی راه‌حل نباشد، تمام چیزی که به آن نیاز داریم متعهد شدن به این عادت و تمرین آن است.

ترجمه از فرادید

منبع:Theguardian

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=32960

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.