• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
اخبار امروز : 4
0
3

توصیه‌های جدی در مورد حجامت در بین افراد مسن

  • کد خبر : 24884
  • 24 مرداد 1399 - 20:05
توصیه‌های جدی در مورد حجامت در بین افراد مسن

متخصص طب سنتی گفت: حجامت دارای تأثیرات مثبتی است که در مطالعات بالینی تأیید و قطعی شده ولی برای افراد زیر دو سال و بالای ۶۰ سال این موضوع را توصیه نمی‌کنیم. قدیر محمدی ، در مورد تأثیرات مثبت حجامت بر بدن گفت: حجامت اصطلاحاً به روشی از خون‌گیری اطلاق می‌شود که جهت درمان بعضی […]

متخصص طب سنتی گفت: حجامت دارای تأثیرات مثبتی است که در مطالعات بالینی تأیید و قطعی شده ولی برای افراد زیر دو سال و بالای ۶۰ سال این موضوع را توصیه نمی‌کنیم.

قدیر محمدی ، در مورد تأثیرات مثبت حجامت بر بدن گفت: حجامت اصطلاحاً به روشی از خون‌گیری اطلاق می‌شود که جهت درمان بعضی از بیماری‌ها به‌کار می‌رود و دارای سابقه تاریخی هفت‌هزارساله و مورد تائید و تأکید اسلام است.

وی افزود: حجامت هم مانند سایر روش‌های درمانی اصولی دارد و باید توجه داشت که حجامت برای چه سنی و با چه روشی انجام می‌گیرد.
متخصص طب سنتی گفت: حجامت دارای تأثیرات مثبتی است که در مطالعات بالینی تائید شده و قطعی است، ولی برای افراد زیر دو سال و بالای ۶۰ سال این موضوع را توصیه نمی‌کنیم البته شاید پزشک بگوید که من برای فردی ۶۵ سال می‌توانم و توصیه می‌کنم این اقدام انجام شود.

محمدی با تأکید بر اینکه حجامت باید توسط پزشک و در مراکز معتبر صورت گیرد، عنوان کرد: حتماً فرد باید قبل از حجامت ویزیت شود و شاید ۵۰ درصد موارد را پزشک توصیه کند که حجامت برایشان خوب نیست و یا زمان آن را به آینده موکول کند.

وی گفت: انجام حجامت نیازمند داشتن شرایط جسمانی خاصی است، به‌طور مثال قوام و غلظت خون فرد باید به حدی باشد که بتوان این کار را انجام داد، بنابراین هر فردی نمی‌تواند خودسرانه حجامت کند.

منبع:سلامت نیز،آنا،

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=24884

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.