• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 4
0
2

خواص باورنکردنی هندوانه برای سلامت مردان

  • کد خبر : 38667
  • 08 مرداد 1401 - 17:11
خواص باورنکردنی هندوانه برای سلامت مردان
هندوانه میوه ای بدون چربی است که حاوی مقدار زیادی مواد مغذی و مواد معدنی است. مزایای هندوانه برای مردان ممکن است شامل بهبود سلامت جنسی مردان، کمک به هیدراتاسیون و منبع خوبی از ویتامین C باشد.

خواص باورنکردنی هندوانه برای سلامت مردان

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از سلامت نیوز، دانشمندان در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۹ در مجله Medscape Journal of Medicine منتشر کردند، گزارش دادند که از هر ۱۰ آمریکایی یک نفر مقدار توصیه شده روزانه میوه‌ها و سبزیجات را مصرف می‌کند. در مقایسه با زنان به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، یک مرد با فعالیت متوسط بین ۳۱ تا ۵۰ سال برای حفظ سلامتی و پیشگیری از مشکلات مزمن پزشکی به حداقل ۳ فنجان سبزیجات و ۲ فنجان میوه در روز نیاز دارد. هندوانه که کم کالری، بدون کلسترول و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است، انتخاب خوبی برای مردانی است که نگران سلامتی خود هستند.

ویتامین C

یک قاچ ۲۸۶ گرمی هندوانه، تقریباً یک شانزدهم خربزه متوسط – حاوی ۲۳٫۲ میلی گرم ویتامین C است. این مقدار تقریباً ۲۶ درصد از نیاز روزانه ویتامین C را برای مردان بالغ برآورده می کند. ویتامین C از رشد، نمو و نگهداری استخوان ها حمایت می کند و برای سنتز کلاژن لازم است.

این ویتامین همچنین به سیستم ایمنی در بهبود زخم های پوستی کمک می کند و با مهار ترکیبات رادیکال های آزاد از آسیب DNA و بافت سلولی جلوگیری می کند. مردانی که ویتامین C کافی مصرف می کنند ممکن است کمتر به سرطان، بیماری قلبی، دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن، آرتروز و فشار خون بالا مبتلا شوند.

ویتامین A

یک تکه هندوانه تازه ۱۶۲۷ واحد بین المللی ویتامین A یا حدود ۵۴ درصد از ۳۰۰۰ واحد بین المللی RDA ویتامین A را برای یک مرد تامین می کند. بدن برای تولید گلبول های قرمز و گلبول های سفید مانند لنفوسیت ها به ویتامین A نیاز دارد.

ویتامین A همچنین برای تنظیم بیان ژن و به عنوان جزئی از رودوپسین، پروتئین موجود در شبکیه که به گیرنده ها اجازه می دهد نور را جذب کنند، ضروری است. مردی که رژیم غذایی او حاوی غذاهایی مانند هندوانه غنی از ویتامین A نیست، ممکن است بیشتر از عفونت های مکرر رنج ببرد یا به مشکلات چشمی مانند شب کوری مبتلا شود.

پتاسیم

پتاسیمی که مرد از هندوانه به دست می آورد آنزیم های مورد نیاز برای متابولیسم انرژی را تحریک می کند و از سلامت استخوان ها حمایت می کند. به عنوان یک الکترولیت، همچنین به حفظ تعادل الکتروشیمیایی کمک می کند که به سلول های عصبی اجازه می دهد تکانه ها را منتقل کنند و ماهیچه ها به درستی منقبض شوند. یک قاچ هندوانه با اندازه متوسط حاوی ۳۲۰ میلی گرم پتاسیم است. برای یک مرد ۱۹ ساله یا بیشتر، این مقدار ۶٫۸ درصد از نیاز روزانه او به پتاسیم است. رژیم غذایی سرشار از غذاهای پر پتاسیم ممکن است خطر ابتلا به پوکی استخوان، سکته مغزی، فشار خون بالا و سنگ کلیه را در مردان کاهش دهد.

مطالب خواندنی:  نشانه‌های حمله قلبی در مردان

منیزیم

یک مرد بالغ بالای ۳۱ سال روزانه به حدود ۴۲۰ میلی گرم منیزیم نیاز دارد و ۲۸۶ گرم هندوانه تقریباً ۷ درصد این نیاز را تامین می کند. منیزیم به متابولیسم انرژی کمک می کند، به محکم نگه داشتن دندان ها و استخوان ها کمک می کند و باعث جذب مواد مغذی مانند مس، ویتامین D و پتاسیم می شود. اگر مردی به طور منظم مقدار زیادی غذاهای غنی از منیزیم بخورد، ممکن است کمتر دچار نارسایی قلبی، افسردگی، دیابت، پوکی استخوان یا فشار خون بالا شود.

هندوانه، ویاگرای طبیعی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از من مترز، هندوانه حاوی مقادیر زیادی اسید آمینه به نام سیترولین است. این مسئول گشاد شدن و آرامش رگ های خونی است. از آنجایی که این میوه همان ویاگرا و داروهایی که برای درمان اختلال نعوظ به کار می روند، بسیاری از محققان بر این باورند که این میوه تابستانی ممکن است یک ویاگرا طبیعی باشد.

طبق مطالعه ای که توسط کتابخانه ملی پزشکی انجام شد، حدود ۲۴ مرد پس از مصرف مکمل های حاوی سیترولین برای بیش از یک ماه، بهبود علائم اختلال نعوظ را مشاهده کردند.

اختلال نعوظ یک بیماری شایع در بین مردان است. بیشتر در میان مردان مسن. دلیل تجویز سیلدنافیل (ویاگرا) در موارد ED به دلیل تحریک است.

این ماده باعث تحریک جریان خون به آلت تناسلی می شود. اما از آنجایی که اعتقاد بر این است که هندوانه محرک مشابهی دارد، می تواند جایگزین بی عیب و نقصی برای ویاگرا باشد.

هندوانه یا ویاگرا؟ کدام یک تاثیرگذارتر است؟

هندوانه به عنوان یک میوه بسیار با طراوت و شیرین میان وعده ی مناسبی است و برای سلامتی بسیار مفید است. فراموش نکنید که علاوه بر دلنشین بودن آن، خواص بسیار زیادی هم دارد.

مطالب خواندنی:  تاثیر مهم شعرهای کودکانه بر مغز نوزادان

هندوانه بسیار کم کالری است، در هر فنجان فقط ۴۶ کالری دارد. بنابراین همه شما علاقه مندان به تناسب اندام نیازی به نگرانی ندارید. هندوانه همچنین سرشار از ویتامین C و ویتامین A است.

اما آیا هندوانه واقعا به عنوان یک ویاگرا طبیعی برای مردان عمل می کند ؟ اگرچه تحقیقات هنوز در مراحل اولیه خود بدون هیچ مدرک مشخصی است، دلایل کافی وجود دارد که باور کنیم هندوانه می‌تواند جایگزین مناسبی برای ویاگرا باشد و استفاده از میوه هندوانه برای میل جنسی می‌تواند موثر باشد.

هندوانه برای تسکین درد عضلانی

بسیاری از مردان برای تسکین دردهای عضلانی به مکمل ها روی می آورند. با این حال، هندوانه را می توان به عنوان جایگزین استفاده کرد زیرا حاوی سیترولین است.

فواید آب هندوانه بسیار زیاد است. ترجیحاً می توانید آن را به عنوان آب میوه مصرف کنید زیرا جذب سیترولین را افزایش می دهد و یک نوشیدنی طبیعی ویاگرا است. بنابراین سعی کنید آب هندوانه را به عنوان یک وعده غذایی بعد از تمرین در زندگی روزمره خود جایگزین کنید.

هندوانه و مقابله با سرطان پروستات

طبیعی است که همه مردان بخواهند از بدن‌شان در برابر بیماری قلبی و سرطان پروستات محافظت کنند، چون امروزه این دو بیماری شدیدا زندگی بسیاری از مردان را تهدید می‌کنند. با این‌حال بسیاری از مردان اهمیت مواد غذایی طبیعی در پیشگیری از ابتلا به این بیماری‌ها را جدی نمی‌گیرند و شاید اصلا فکرش را هم نمی‌کنند که برخی از ساده‌ترین مواد غذایی می‌توانند تا چه اندازه‌ای مفید باشند.

هندوانه، سرشار از نوعی آنتی‌اکسیدان بسیار مهم به‌نام لیکوپن است که مطالعات بسیاری اهمیت آن را در مقابله با سرطان پروستات تایید کرده‌اند. مطالعات مختلفی نشان می‌دهند که خطر ابتلا به سرطان پروستات در بین افرادی که سطح لیکوپن در خون‌شان بالا باشد، کمتر از دیگران است. از طرف دیگر، لیکوپن می‌تواند سلامت قلب را هم تقویت کند. یکی از مطالعات در همین زمینه نشان می‌دهد که دو ترکیب خاص در هندوانه به‌نام‌های سیترولین و آرژینین، به شکل‌گیری جریان خون سالم کمک می‌کنند.

مطالب خواندنی:  طرز تهیه لیموناد هندوانه

به شما کمک می کند بعد از ورزش هیدراته بمانید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث لاین، هیدراته ماندن برای عملکرد صحیح بدن مهم است.

تنظیم دمای بدن، عملکرد طبیعی اندام ها، تحویل مواد مغذی به سلول ها و هوشیاری تنها برخی از فرآیندهای بدن هستند که به هیدراتاسیون کافی متکی هستند.

خوردن غذاهایی با مقدار آب بالا ممکن است به بدن شما کمک کند تا آب مورد نیاز برای عملکرد صحیح را تامین کند.

هندوانه ۹۲ درصد آب دارد که آن را به انتخابی عالی برای مصرف روزانه آب تبدیل می کند.

علاوه بر این، به دلیل محتوای بالای آب،دارای چگالی کالری پایینی است؛ به عبارت دیگر، کالری بسیار کمی به نسبت وزن کل خود دارد.

خوردن غذاهایی با چگالی کم کالری، مانند هندوانه، ممکن است به مدیریت وزن کمک کند و شما را برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کند

ارزش غذایی هندوانه

هندوانه حاوی مواد مغذی مختلفی از جمله پتاسیم، منیزیم و ویتامین‌های A و C است. همچنین کالری نسبتاً کمی دارد و فقط حاوی ۴۶ کالری در هر فنجان (۱۵۲ گرم) است.

در اینجا مواد مغذی موجود در ۱ فنجان (۱۵۲ گرم) هندوانه خام و مکعبی آورده شده است:

  • کالری: ۴۶
  • کربوهیدرات: ۱۱٫۵ گرم
  • فیبر: ۰٫۶ گرم
  • شکر: ۹٫۴ گرم
  • پروتئین: ۰٫۹ گرم
  • چربی: ۰٫۲ گرم
  • A ویتامین: ۵٪از ارزش روزانه (DV)
  • C ویتامین: ۱۴ درصد از DV
  • پتاسیم: ۴ درصد از DV
  • منیزیم: ۴ درصد از DV

هندوانه همچنین منبع غنی سیترولین است، یک اسید آمینه که ممکن است عملکرد ورزش را بهبود بخشدبه علاوه، دارای آنتی اکسیدان هایی از جمله ویتامین C، کاروتنوئیدها، لیکوپن و کوکوربیتاسین E است.

این ترکیبات به مبارزه با رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند، که مولکول‌های ناپایداری هستند که در صورت تجمع در بدن ممکن است به سلول‌های شما آسیب برسانند. با گذشت زمان، این آسیب ممکن است منجر به بیماری هایی مانند دیابت، بیماری قلبی و سرطان شود.

منبع:هلثی ایتینگ

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=38667

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.