• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 4
0
3

درمان خانگی گازگرفتگی سگ

  • کد خبر : 18760
  • 17 خرداد 1399 - 22:56
درمان خانگی گازگرفتگی سگ

کمک های اولیه گازگرفتگی سگ گازگرفتگی سگ بخصوص در کودکان شایع است. در ماه های گرم بیشتر از ماه های سردتر گازگرفتگی سگ وجود دارد. درمان گازگرفتگی سگ باید همیشه با ایمنی همه افراد درگیر از جمله بیمار ، نجات دهنده و در صورت امکان سگ شروع شود. سگها همیشه از روی پرخاشگری گاز نمی […]

treatment dogbites01 1

کمک های اولیه گازگرفتگی سگ

گازگرفتگی سگ بخصوص در کودکان شایع است. در ماه های گرم بیشتر از ماه های سردتر گازگرفتگی سگ وجود دارد. درمان گازگرفتگی سگ باید همیشه با ایمنی همه افراد درگیر از جمله بیمار ، نجات دهنده و در صورت امکان سگ شروع شود.

سگها همیشه از روی پرخاشگری گاز نمی گیرند ،بارها از ترس گاز می گیرند. اگر بتوانیم حیوان را ایمن کنیم ، ممکن است بهترین راه برای ایجاد امنیت هر کس در اطرافش باشد.

درمان فوری گاز گرفتگی سگ:

در اینجا نکاتی در مورد نحوه درمان گاز گرفتگی سگ در خانه آورده شده است.

• ایمن باشید، سگ و یا بیمار را ایمن کنید. یکی را از دیگری دور کنید. سگ ها ممکن است زمانی گاز بگیرند که قلمرو آنها تهدید می شود. اگر صاحب سگ در اطراف است ، به او بگویید تا سگ را بی خطر کند. اگر اینطور نیست ، بیمار را به یک مکان امن منتقل کنید. مراقب شروع هرگونه درمان باشید تا زمانی که مطمئن نشده اید سگ دوباره حمله نکند. کنترل خونریزی اغلب می تواند همزمان با ایمن سازی منطقه انجام شود ، به خصوص اگر بیمار بتواند به محل گازگرفتگی فشار بیاورد.

• اگر بیمار نیستید، اقدامات احتیاطی جهانی را انجام دهید و در صورت وجود تجهیزات از تجهیزات محافظتی استفاده کنید.

اقدامات احتیاطی جهانی : به اقدامات خاصی گفته می شود که متخصصان پزشکی و دیگران برای کنترل عفونت انجام می دهند. به عبارت دیگر ، اقدامات احتیاطی جهانی تکنیکی است که افراد برای کاهش خطر انتقال HIV و سایر بیماریهای عفونی از آنها استفاده می کنند

مطالب خواندنی:  مواد غذایی چاق کننده اما سالم!؟

• با رعایت مراحل مناسب ، هرگونه خونریزی را کنترل کنید . از مصرف تورنیکت ( تسمه یا نواری است که بر روی عضو می‌بندند تا مانع عبور جریان خون شود) خودداری کنید مگر اینکه خونریزی شدید وجود داشته باشد که به روش دیگری کنترل نشود.

• پس از کنترل خونریزی ، زخم را با صابون و آب گرم تمیز کنید. از تمیز کردن داخل زخم نترسید. حتماً تمام صابون ها را بشویید زیرا بعداً باعث سوزش می شود.

• زخم را با یک پانسمان تمیز و خشک بپوشانید. می توانید قبل از پوشاندن پماد آنتی بیوتیک روی زخم قرار دهید ، اما لازم نیست.

مراقب علائم عفونت باشید:

قرمزی

تورم

حرارت

چرک

چه زمانی به دکتر مراجعه کنید ؟

همیشه با یک پزشک تماس بگیرید تا مشخص شود که آیا شما باید ویزیت شوید یا نه. بعضی از گاز گرفتگی سگ به آنتی بیوتیک ها احتیاج دارند ، خصوصاً اگر زخم های عمیق دارند.

هر سگ ناشناس خطر انتقال هاری را در پی دارد. در صورت عدم شناسایی سگ و مالک و نداشتن واکسیناسیون هاری ، بیمار باید به دنبال مراقبت پزشکی باشد. در صورت عدم درمان هاری معمولاً برای انسان کشنده است .

زخم ممکن است نیاز به بخیه داشته باشد، اگر لبه های یک زخم قادر به لمس نباشند ، و یا هرگونه خونریزی وجود داشته باشد ، زخم به مراقبت های اضطراری پزشکی احتیاج دارد.

برای پیشگیری یا درمان عفونت ممکن است به مدت هفت الی ۱۴ روز به آنتی بیوتیک نیاز داشته باشید. پزشک ممکن است از شما بخواهد در یک یا سه روز دوباره برگردید تا مجدداً قسمت آسیب دیده بررسی شود.

مطالب خواندنی:  چسبندگی رحم، علل و راهکارهای درمان

عوارض احتمالی گازگرفتگی سگ:

گاز سگ می تواند چندین عارضه ایجاد کند. این موارد شامل عفونت ، هاری ، آسیب عصبی یا عضلات و … است.

عفونت :

باکتری های زیر می توانند در دهان هر سگی زندگی کنند ، از جمله:

استافیلوکوک

پاستورلا

کاپنوسیتوفاگا

در صورت زخم شدن محل گازگرفتگی سگ ، این میکروب ها می توانند باعث عفونت باکتریایی شوند. احتمال ابتلا به عفونت در افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف یا افراد مبتلا به دیابت بیشتر است.

آسیب عصبی و عضلات :

گازگرفاتگی عمیق می تواند باعث آسیب به اعصاب ، ماهیچه ها و رگ های خونی زیر پوست شود. این ممکن است رخ دهد حتی اگر زخم به نظر کوچک باشد.

شکستگی استخوان :

گازگرفتگی یک سگ بزرگ ممکن است منجر به شکافته شدن یا شکستگی استخوان ها به خصوص در ناحیه پا و دست ها شود.

اگر مشکوک به شکستگی استخوان هستید ، همیشه از پزشک کمک بگیرید.

هاری :

هاری یک بیماری ویروسی جدی است که بر سیستم عصبی مرکزی تأثیر می گذارد. در صورت عدم درمان ، ممکن است در عرض چند روز منجر به مرگ شود.

کزاز :

کزاز یک بیماری باکتریایی است. در کشورهایی که واکسن ها به طور مرتب به کودکان ارائه می شود ، نادر است. بزرگسالان باید هر ۱۰ سال یک بار واکسن کزاز دریافت کنند.

زخم :

اگر گاز سگ پوست را پاره کند ، می تواند باعث ایجاد زخم شود. در بسیاری از موارد ، ظاهر زخم خفیف با گذشت زمان کمتر می شود.

زخمهای شدید یا زخم هایی که در نواحی قابل مشاهده مانند صورت ایجاد می شوند ، می توانند با استفاده از تکنیک های پزشکی مانند پیوند یا جراحی پلاستیک کاهش یابد.

مطالب خواندنی:  چرا لب هایم ترک می خورد؟

مرگ :

تعداد کشته شدگان ناشی از گازگرفتگی سگ سالانه کم است. در صورت بروز آنها ، حدود ۷۰ درصد مرگ و میر مربوط به گاز سگ ، در کودکان کمتر از ۱۰ سال اتفاق می افتد.

منبع: بیتوته 

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=18760

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.