• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 0
0
4

در سفر به مراکش به کجاها برویم؟

  • کد خبر : 3651
  • 28 آبان 1397 - 20:28
در سفر به مراکش به کجاها برویم؟

مراکش کشوری است ساحلی در شمال غربی آفریقا که با اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه احاطه شده است؛ کشوری درست روی لبه صحرای آفریقا با دره‌های وسیع و بزرگ‌ترین و داغ‌ترین بیابان‌های گرمسیری که شبیه به هیچ جای دیگری در دنیا نیست! مراکش کشوری است ساحلی در شمال غربی آفریقا بدون تردید صحرا یکی از […]

مراکش کشوری است ساحلی در شمال غربی آفریقا که با اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه احاطه شده است؛ کشوری درست روی لبه صحرای آفریقا با دره‌های وسیع و بزرگ‌ترین و داغ‌ترین بیابان‌های گرمسیری که شبیه به هیچ جای دیگری در دنیا نیست!

ir3260

مراکش کشوری است ساحلی در شمال غربی آفریقا

بدون تردید صحرا یکی از زیبایی‌های بی‌مثال مراکش است. دیدن تپه‌های شنی، چادرهای صحرانشینان و خوابیدن زیر آسمان پرستاره صحرا از فرصت‌هایی است که فقط و فقط در سفر به مراکش نصیب‌تان می‌شود؛ کلیسای نوتردام، نیومدینا، مدرسه علی بن یوسف، قصر البدیع و بالاخره گذرگاه کوهستانی تیزی نتیشکه و آبشار اوزود که آبشاری است به ارتفاع ۱۱۰ متر، همه در شمار جاذبه‌های گردشگری مراکش قرار دارند؛ جاذبه‌هایی که هنگام سفر به این کشور باید برای دیدن یک یک آنها برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید!

شهر سرخ
در میان شهرهای کشور مراکش، شهر مراکش به خاطر جاذبه‌های تاریخی که دارد انتخاب اغلب گردشگران است. هنگام ورود به این شهر که خیلی‌ها آن را به نام شهر جادویی می‌شناسند باید خودتان را برای دیدن سبک متفاوتی از معماری آماده کنید.

ir3260 1

مراکش کشوری است که دارای دره‌های وسیع و بزرگ‌ترین و داغ‌ترین بیابان‌های گرمسیری میباشد

باغ ماژرول
در سفر به مراکش یکی از نقاطی که تصورش همیشه در ذهن‌تان باقی می‌ماند باغ آبی ماژرول است. این باغ به خاطر ترکیب بیش از ۳۰۰ گونه گیاهی از گوشه کنار دنیا در رنگ‌هایی کاملا هماهنگ و مهم‌تر از همه انتخاب رنگ آبی برای دیواره‌هایش تبدیل به یکی از زیباترین باغ‌های جهان شده است.

ir3260 2

در سفر به مراکش یکی از نقاطی که تصورش همیشه در ذهن‌تان باقی می‌ماند باغ آبی ماژرول است

بازار جماع الفنا
اهل خرید باشید یا نباشید بازار خیابانی تنگ و باریک جماع‌الفنا یا همان میدان معرکه‌گیری با همه شلوغی و همهمه‌ ای که خاص بازارهای مراکشی است شما را به خودش جلب می‌کند! جماع‌الفنا هزارتوی بی‌پایانی است پر از پارچه‌های مراکشی و ادویه‌های محلی‌ که نه تنها عطرشان هرگز از ذهن‌ پاک نمی‌شود بلکه در کنار تصویر رقص مارها و آکروبات بازی میمون‌ها برای همیشه در ذهن‌تان ثبت می‌شود.

مطالب خواندنی:  5 نقطه ترسناک ایران سفر با طعم وحشت و هیجان + عکس

ir3260 3

بازار جماع الفنا پر از پارچه‌های مراکشی و ادویه‌های محلی‌ که عطرشان هرگز از ذهن‌ پاک نمی‌شود

مقبره‌ سعدیان
مقبره سعدیان که قدمتش برمی‌گردد به قرن شانزدهم میلادی مجموعه ای است از قبرهایی که با چوب سرو، کاشیکاری پلی کرومیک و گچبری تزیین شده‌اند.

قصر باهیه
قصر باهیه که از قرار زمانی برای اقامت حرم احمدبن موسی ساخته شده، نمونه بی‌نظیری از معماری شرقی است. آن هم به خاطر جزییات و تزیینات بسیاری که در فضاهای داخلی این قصر به کار گرفته شده است.

ir3260 4

قصر باهیه، نمونه بی‌نظیری از معماری شرقی است که دارای تزیینات بسیاری در فضاهای داخلی میباشد

مسجد کتیبه
یکی از مساجد مراکش که به خاطر قدمت تاریخی و زیبایی بنایش شهره است مسجد کتیبه است.

ir3260 5

یکی از مساجد مراکش که به خاطر قدمت تاریخی و زیباییش مشهور شده، مسجد کتیبه است

مسجدی روی آب
مسجد حسن دوم، بزرگ ترین مسجد مراکش و سومین مسجد بزرگ دنیا بعد از مسجدالحرام و مسجد النبی است. ۷۰ درصد از سازه این مسجد که در شهر کازابلانکای مراکش قرار دارد روی آب قرار گرفته است.

باغ‌ مناره

در قسمت غربی مراکش واقع در کوهپایه‌های اطلس درست در دل بیابان باغی مقابل چشمتان قرار می‌گیرد که مراکشی‌ها از آن به نام باغ مناره یاد می‌کنند؛ باغی که قدمش برمی‌گردد به قرن دوازدهم. این باغ‌ که در روزگاری دور برای پرورش زیتون، نخل و میوه برپا شده بود، به خاطر قدمت و زیبایی‌‌اش امروز یکی از فرصت‌های گردشگری مراکش است.

ir3260 6

باغ مناره, در قسمت غربی مراکش واقع در کوهپایه‌های اطلس قرار دارد

منبع:مجله زندگی ایده آل/ برترین ها و بیتونه

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=3651

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.