• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
اخبار امروز : 3
0
4
با الهام از سنجاقک؛

ربات ۵ گرمی بدون موتور بال می زند!

  • کد خبر : 33267
  • 15 بهمن 1400 - 16:45
ربات ۵ گرمی بدون موتور بال می زند!
یک ربات بالدار که با الهام از حشره ابداع شده، می تواند با کمک نوع جدیدی از ماهیچه الکتروننیکی که توسط محققان انگلیسی ابداع شده، پرواز کند.

ربات ۵ گرمی بدون موتور بال می زند!

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از مهر،دیلی میل، نمونه اولیه این ربات ۵ گرم وزن دارد و طول بال آن نیز ۱۵ سانتی متر است. ابزار مذکور قادر به پرواز با سرعت ۱.۶ مایل برساعت است.

ربات ۵ گرمی بدون موتور بال می زند!

محققان امیدوارند در آینده از این ربات برای عملیات های نجات و جستجو در مناطق دچار بحران (مانند ساختمان های تخریب شده)، رصد سازه هایی که دسترسی به آنها سخت است و همچنین گرده افشانی گیاهان استفاده کنند.

محققان دانشگاه بریستول انگلیس ادعا می کنند بال های ربات بسیار کارآمد هستند و می توانند در مقایسه با یک ماهیچه حشره ای با همین وزن، قدرت بیشتری تولید کنند.

تیم هلپز محقق ارشد پژوهش در این باره می گوید: شکست دادن طبیعت کار بسیار سختی است. اگر ابزاری بتواند بیشتر از ماهیچه حشره قدرت تولید کند، این بدان معنا است که احتمالاً عملکرد آن بهتر از حشره است. البته این عمل بسیار چالش برانگیز است.

به طور معمول ربات های کوچک پرنده معمولاً از موتورها، چرخ دنده ها و دیگر سیستم های انتقال پیچیده برای دستیابی به حرکت بالا و پایین بال ها استفاده می کردند. محققان شرکت کننده در این پژوهش اعلام کردند اجرای این روند پیچیده، وزن و تاثیرات دینامیکی ناخواسته ای به وجود می آورد.

در عوض آنها بعد از الهام گرفتن از زنبورها و حشرات پرنده، یک سیستم ماهیچه مصنوعی به نام Laza ابداع شد که بدون قطعات موتور یا چرخ دنده ها، بال ها را به حرکت در می آورد.همچنین این ربات سروصدای کمی دارد .

مطالب خواندنی:  تولید رباتی که در درون بدن راه می‌رود

طراحی بال ها با الهام از سنجاقک انجام شده است. بال ها مانند الکترودهایی با بار منفی عمل می کنند. دو الکترود با بار مثبت نیز در قسمت بالا و پایین بال ربات قرار گرفته اند. در مرحله بعد بار الکتریسیته به الکترودهای مثبت بالایی و پایینی وارد می شود و در نتیجه بال با کمک نیروی الکترواستاتیک ساکن به سمت آنها کشیده می شود.

ربات ۵ گرمی بدون موتور بال می زند!

این روند حرکت بالا و پایین رفتن بال را به وجود می آورد و به ربات اجازه می دهد بدون موتور حرکت کند.

تحقیق مذکور در ژورنال ساینس رباتیکز منتشر شده است.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=33267

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.