• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 3
0
5

روش تهیه پای هلو با پنیر

  • کد خبر : 32498
  • 16 دی 1400 - 16:47
روش تهیه پای هلو با پنیر

روش تهیه پای هلو با پنیر روش تهیه پای هلو با پنیر دستور پخت یک دسر عالی و خوشمزه را یاد بگیرید. به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از ایران ناز،پای هلو با بستنی یک هلو تازه و پر طعم را احاطه کرده است. این شیرینی دال ساخته شده آسان است و برای تهیه […]

روش تهیه پای هلو با پنیر

روش تهیه پای هلو با پنیر

دستور پخت یک دسر عالی و خوشمزه را یاد بگیرید.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از ایران ناز،پای هلو با بستنی یک هلو تازه و پر طعم را احاطه کرده است. این شیرینی دال ساخته شده آسان است و برای تهیه کردن در جلو یا خدمت به مردم بسیار مناسب است.

این غذا را با یک بستنی شیرین و بدون شکلات پکن سرو می کنند که با تکه های کره کره اسپری پر شده و در یک پایه خامه ای بدون ریزه پر می شود.

این ترکیب تابستانی عالی است و شما براحتی می توانید انواع پای را از قبل تهیه و در یخچال یا فریزر قرار دهید و در زمان استفاده فقط کافیه آن را پخت و سرو کرد.

این یک دسر تابستانی و همه کاره عالی است که مواد تشکیل دهنده آن در اکثر خانواده هاست و شما با انواع میوه های تابستانی در منزل آن را آماده کنید.

*موادی که برای تهیه این دسر لازم دارید:

-گردو خرد شده   ۱ فنجان (۱۲۵ گرم)

-شکر   ۱/۴ فنجان (۵۰ گرم)

-نمک   ۱/۲ قاشق چایخوری

-کره   ۱قاشق غذاخوری (۱۵ گرم)

-شیر تغلیظ شده   ۳۹۶ گرم

-خامه زده شده   ۲ فنجان (۴۸۰ گرم)

-نمک   به مقدار کم

-آرد   ۳-۳/۴ فنجان ( ۵۴۰ گرم )

-شکر   ۱ قاشق غذاخوری ( ۱۳ گرم )

-وانیل   ۱ قاشق چایخوری

-کره   ۳۴۵ گرم

-آب   ۱ فنجان (۲۴۰ میلی لیتر)

-یخ   ۱ فنجان

-سرکه سیب   ۱/۴فنجان (۶۰ میلی لیتر)

-هلو   ۲ کیلوگرم

-نشاسته ذرت   ۱/۴ فنجان + ۲ قاشق غذاخوری ( ۶۵ گرم )

-شکر   ۱/۲ فنجان ( ۱۰۰ گرم )

-شکر قهوه ای   ۱/۴ فنجان ( ۵۰ گرم )

روش تهیه پای هلو با پنیر

*برای تهبه این پای هلو باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

۱-برای تهیه کرم بستنی :

فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت یا ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم کنید. برای تهیه کرم بستنی به این مواد نیاز دارید.

۱ فنجان (۱۲۵ گرم) گردوی ریز خرد شده ،۱/۴ فنجان (۵۰ گرم) شکر ،۱ قاشق غذاخوری (۱۵ گرم) کره بدون نمک ،۱/۲ قاشق چایخوری نمک ،در این زمان ابتدا ۱/۲ از مقدار گردو را روی سینی پهن کرده و به مدت ۸-۱۰ دقیقه یا تا زمانی که قهوه ای طلایی شود در فر گذاشته و تست کنید ( یا می توانیددر یک ماهی تابه روی حرارت گاز آن را تفت داده تا برشته شود).

مطالب خواندنی:  غذای ۵ هزار ساله ایرانی که همه را عاشق خود کرده است

سپس کنار بگذارید تا خنک شود. توی یک قالب یا سینی کوچک یک کاغذ پوستی را یا یک حصیر پخت سیلیکونی قرار دهید.

در یک قابلمه متوسط ​​و روی حرارت متوسط ​​، شکر ، کره و نمک را مخلوط کنید. تا خوب با هم ترکیب شود و بعد ۱/۲ از کل گردو برشته شده را اضافه کرده و مرتباً هم بزنید .

در صورت لزوم حرارت را تنظیم کنید ، تا شکر ذوب شود و گردو به طور مساوی در مخلوط شکر پوشانده شوند.سپس ترکیب را توی سینی بریزید و گردو را با کفگیر پهن کنید تادر سطح ترکیب پخش شود.

سینی را کنار بگذارید تا کاملا سرد و خنک شود ، سپس وقتیکه تمام ترکیب خوب بسته و سفت شد . آن را درشت خرد کنید و کنار بذارید.

۲-برای تهیه پایه بستنی:

در این مرحله باید ۳۹۶ گرم شیر تغلیظ شیرین شده ، ،۲ فنجان (۴۸۰ گرم) خامه زده شده ، و کمی نمک را در کاسه مخلوط کن ایستاده مجهز به اتصال ویسک ترکیب کنید.

با سرعت متوسط با هم ​​بزنید تا کاملا فرم دار شود ، سپس کاسه را از مخلوط کن برداشته و باقی گردوهای خرد شده را اضافه کرده و با کفگیر ترکیب کنید.

پایه بستنی را توی یک قالب مخصوص نان یا هر ظرفی که دارید به سایز ۲۷ در ۱۵ سانت و یا ۹ در ۵ اینچ منتقل کنید ، روی ان را صاف کنید و یک تکه کاغذ پوستی یا با یک نایلون پلاستیکی مستقیماً روی سطح بستنی قرار دهید.

یک شب یا حداقل ۶ ساعت توی فریزر قرار دهید تا کاملا بسته و یخ بزند.

۳-خمیر پای / ۳-۳/۴ فنجان ( ۵۴۰ گرم ) آرد همه منظوره ، کمی نمک ، ۱ قاشق غذاخوری شکر و ۱ قاشق چایخوری عصاره وانیل را در یک کاسه بزرگ قرار دهید .

  ۳۴۵ گرم کره بدون نمک سرد و مکعبی برش خورده را به صورت تکه ای خرد کرده و به آرد اضافه کنید. سپس به سرعت کار کنید ، با استفاده از مخلوط کن شیرینی یا انگشتان خود کره را با مخلوط آرد هم زده تا فقط مخلوط مثل تکه های نخود باقی مانده باشد.

مطالب خواندنی:  طرز تهیه ۱۰ نوشیدنی پاییزی

شما می خواهید چند توده کره باقی بماند تا شیرینی را خوب و لطیف نگه دارید.۱ فنجان یخ ، ۱ فنجان (۲۴۰ میلی لیتر) آب سرد و ۱/۴ فنجان (۶۰ میلی لیتر) سرکه سیب را در یک کاسه ترکیب کنید.

چند قاشق غذاخوری از آب یخ را به مخلوط آرد و کره بپاشید و با استفاده از کفگیر سفت یا دستان خود خوب مخلوط کنید.

هر بار یک قاشق غذاخوری آب اضافه کنید، تا زمانی که خمیری داشته باشید که خوب جمع شود اما خیلی مرطوب نباشد. با نوک انگشتان خود را فشار دهید تا یک خمیر یکدست ایجاد شود.

به شکل یک مستطیل درآورید و محکم در یک پلاستیک بپیچید.حداقل دو ساعت یا بهتر است یک شب در یخچال استراحت کنید.

این فرآیند را تکرار کنید و دسته دوم درست کنید تا دو مستطیل خمیر به شما بدهد – یکی برای خمیر توی قالب یکی هم برای روی پای، بعد قالب به سایز ۲۷ در ۳۹ سانتیمتر و یا ۹ * ۱۳ اینچی آماده داشته باشید.

روی یک سطح کمی آرد پاشی شده ، یکی از مستطیل خمیر را به شکل کمی بزرگتر از ظرف ورق خود بچرخانید. ضخامت آن تقریباً ۳ میلی متر باشد.

قالب را بچرخانید و خمیر اضافی را روی آن بگذارید. خمیر را کوتاه کنید تا حدود ۳ سانت لبه ظرف شما همپوشانی داشته باشد. بعد قالب را تا زمان نیاز در یخچال قرار دهید.

دومین قطعه خمیر را پهن کرده و نوارهای مشبک را برش بزنید – می توانید به هر روشی که دوست دارید مشبک بزنید ، من نوارهایی به عرض های مختلف انجام دادم و دو نوار بافتنی درست کردم.

قطعات مشبک بریده شده را روی یک ورق پخت که با کاغذ روغنی پوشانده شده قرار دهید و تا زمانی که لازم باشد در یخچال قرار دهید. شما طبق تصویر میتوانید هم از قالب گرد و هم مستطیل استفاده کنید.

مطالب خواندنی:  طرز تهیه پنیر با سرکه؛ در کوتاه‌ترین زمان

۲-۴ کیلوگرم هلو تازه ، پوست کنده و آن را خرد کرده در یک کاسه بزرگ قرار دهید.

در یک کاسه کوچکتر ،۱/۴ فنجان + ۲ قاشق غذاخوری ( ۶۵ گرم ) نشاسته ذرت ، ۱/۲ فنجان ( ۱۰۰ گرم ) شکر ، ۱/۴ فنجان ( ۵۰ گرم ) شکر قهوه ای روشن و ۱/۲ قاشق چایخوری نمک را مخلوط کنید و تا هیچ توده ای وجود نداشته باشد. به هلو اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مخلوط شود.

بعد روی خمیر توی قالب بریزید و بعد روی آن را با نوارهای مشبک بپوشانید.و طبق تصویر تمام خمیر رویی را هر طرحی که دوست دارید برش زده و روی قالب بپوشانید و تزیین کنید و پای را حداقل به مدت ۳۰ دقیقه به یخچال منتقل کنید.

بعد با ۱ تخم مرغ که با ۱ قاشق غذاخوری آب مخلوط شده روی خمیر را با یک برس پوشش داده و کمی شکر روی آن بپاشید تا در زمان پخت طلایی رنگ شود.

در حالی که پای در یخچال استراحت می کند ، فر را با دمای ۴۲۵ درجه سانتیگراد / ۲۲۰ درجه سانتیگراد گرم کنید. یک سینی فر را روی توری پایین فر قرار دهید.

روی سینی فر قرار دهید و به مدت ۲۰ دقیقه بپزید ، یا تا زمانی که شیرینی خودش را بگیرد و شروع به طلایی شدن کند.

دمای فر را ۳۷۵ درجه سانتیگراد / ۱۹۰ درجه سانتیگراد کاهش دهید ، سپس قالب را توی فر به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه ، قرار دهید تا پخته و روی آن طلایی شود.پای را از اجاق برداشته و اجازه دهید تا در دمای اتاق خنک شود و بعد برش زده و با کرم بستنی تزیین و آن را سرو کنید.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=32498

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.