• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
1

ساخت ایستگاه در ماه با استفاده از خاک ماه

  • کد خبر : 20995
  • 08 تیر 1399 - 1:04
ساخت ایستگاه در ماه با استفاده از خاک ماه

محققان چینی نوع جدیدی از مصالح ساختمان سازی ابداع کرده اند که می توان از آن برای احداث ایستگاهی در ماه استفاده کرد. این روش در هزینه های حمل مصالح از زمین به این سیاره صرفه جویی می کند. گروهی از محققان  انستیتو فنی فیزیک و شیمی شینجیانگ در چین  روشی نوین برای ساخت و […]

محققان چینی نوع جدیدی از مصالح ساختمان سازی ابداع کرده اند که می توان از آن برای احداث ایستگاهی در ماه استفاده کرد. این روش در هزینه های حمل مصالح از زمین به این سیاره صرفه جویی می کند.

گروهی از محققان  انستیتو فنی فیزیک و شیمی شینجیانگ در چین  روشی نوین برای ساخت و ساز در فضا ابداع کرده اند که می تواند در هزینه های حمل ونقل مصالح از زمین به ماه هزاران میلیارد دلار صرفه جویی کند.

آنها طی پژوهشی نشان دادند گردو غبار ماه را می توان به طور مداوم با دمای بالا ذوب کرد تا فیبری ماندگار ساخت که در احداث ایستگاه روی ماه به کار می رود.

با توجه به نتایج آزمایش های اولیه، فیبر تولید شده در این روش، ۱.۴ گیگاپاسکال استحکام کششی دارد یا ۲۲ بار قدرتمندتر از سیمان معمولی است. «پنگ چنگ ما» محقق ارشد پژوهش ادعا می کند ماده حاصل به اندازه ای قدرتمند است که می تواند در برابر تاثیر برخورد شهاب سنگ های کوچک مقاومت کند.

 این گروه از پژوهشگران از گرد و غبار آتشفشانی فعال در کوهستان چانگبای استفاده کردند. این گردو غبار ترکیبی مشابه نمونه خاک ماه دارد  و ۴۸ درصد آن از دی اکسید سیلیکون و۱۷ درصد آن اکسید آلومینیوم تشکیل شده است.

 آنها غبار را تا دمای ۲ هزار و ۳۷۲ درجه فارنهایت حرارت دادندو در مرحله بعد با سریع خنک کردن مواد مذاب، یک شیشه به وجود آوردند. این شیشه در مرحله بعد به پودر تبدیل و با دمایی بالاتر دوباره داغ شد  و در ماشینی فراوری شد که مواد مذاب را می چرخاند و به فیبر تبدیل می کند.

مطالب خواندنی:  نسخه قدرتمندتر شیائومی ۱۲ پرو در راه است

محققان برای ایجاد مای بالای روی سطح ماه یک آینه بزرگ استفاده کردند که نور خورشید را به «جمع کننده» منتقل می کند و دمای آن به ۱۸۳۲ درجه فارنهایت می رد.

منبع: مهر ،دیلی میل،

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=20995

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.