• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 6
0
3

سامسونگ در حال برنامه ریزی برای تولید DDR6 است

  • کد خبر : 31310
  • 30 آبان 1400 - 17:19
سامسونگ در حال برنامه ریزی برای تولید DDR6 است

سامسونگ در حال برنامه ریزی برای تولید DDR6 است حافظه رم DDR5 به تازگی عرضه شده اما در همین حین سامسونگ رسماً تایید کرده است که در حال کار بر روی نسل بعدی رم‌هایش است. به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،طبق گزارشی این غول تکنولوژی کره‌ای اطلاعاتی درباره تعدادی از رم‌های نسل […]

سامسونگ در حال برنامه ریزی برای تولید DDR6 است

حافظه رم DDR5 به تازگی عرضه شده اما در همین حین سامسونگ رسماً تایید کرده است که در حال کار بر روی نسل بعدی رم‌هایش است.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،طبق گزارشی این غول تکنولوژی کره‌ای اطلاعاتی درباره تعدادی از رم‌های نسل بعدش در رویداد Tech Day 2021 داده است که شامل DDR6، GDDR6+، GDDR7 و HNM3 می‌شود. سامسونگ گفته که توسعه  DDR6  استاندارد شروع شده و تولید آن به کمک JEDEC (یک سازمان مهندسی و ساخت نیمه رساناها و متشکل از بیش از ۳۰۰ عضو، شامل برخی از بزرگترین شرکت‌های کامپیوتری دنیا) انجام خواهد شد.

در این گزارش اشاره شده است که احتمالاً تکمیل نسخه استاندارد در سال ۲۰۲۴ شکل بگیرد، اما امکان اینکه نسل ششم مموری DDR (با توجه به اینکه نسل پنجم اخیرا عرضه شده) در سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ عرضه شود، بالاتر است. جزییات فنی DDR6 نشان می‌دهند که نرخ انتقال اطلاعات، نسبت به جد خود، دوبرابر خواهد شد. در نتیجه با سرعتی حدود ۱۲,۸۰۰ مگابیت بر ثانیه، بر روی پودمان (ماژول)‌ های JEDEC عمل خواهد کرد، که این سرعت نزدیک به چهار برابر سریع‌تر از DDR4 خواهد بود. البته DDR6 روی پودمان‌های اورکلاک شده می‌تواند به سرعت ۱۷,۰۰۰ مگابیت بر ثانیه‌ای هم برسد.

کانال‌های مموری DDR6 به ازای هر پودمان نیز دو برابر خواهند شد؛ ۴ کانال ۱۶ بیتی به علاوه‌ی ۶۴ مموری بانک. (واحد ذخیره منطقی)

GDDR (همان حافظه رم به همراه تکنولوژی DDR که البته برای پردازنده‌های گرافیکی است) با کارت‌های گرافیک سازگار است و یک بخش ضروری برای GPU‌ها است. توجه داشته باشید که GDDR را با DDR RAM که مموری سیستم را پوشش می‌دهد، اشتباه نگیرید.

مطالب خواندنی:  تراشه جدید سامسونگ برای کارت های پرداخت معرفی شد

از طرفی دیگر، سامسونگ قصد دارد GDDR6+ را پیش از عرضه اجتناب ناپذیر GDDR7 به بازار عرضه کند. با توجه به گزارشات، GDDR7 قرار است به سرعتی معادل ۲۴ گیگابیت بر ثانیه برسد و به طبع در آینده این امکان را به GPU‌ها می‌دهد که پهنای باندی معادل ۷۶۸ گیگابایت بر ثانیه فراهم کنند. علاوه بر این گفته می‌شود GPU‌های دارای آرایش باس (گذرگاهی) ۳۲۰/۳۵۲/۳۸۴ به پهنای باند بیش از ۱ ترابایت بر ثانیه دست خواهند یافت.

افزون بر بهبود و رفع مشکلات DDR6، از DDR7 انتظار می‌رود به سرعت انتقال بیش از ۳۲ گیگابیت بر ثانیه دست یابد. طبق گفته Wccftech، مموری GDDR7 می‌تواند سرعتی معادل ۱٫۵ ترابایت بر ثانیه (حتی تا ۲ ترابایت) را از طریق یک رابط باس (گذرگاه) ۳۸۴ بیتی و یک سیستم ۵۱۲ بیتی، فراهم سازد.

در حال حاضر بازه زمانی‌ای برای اینکه بدانیم طراحی و تولید GDDR7 کی نهایی می‌شود، در دسترس نداریم. پس کاربران باید تا آن زمان با +GDDR6 سر کنند.

یکی دیگر از استاندارد‌های مموری نسل بعدی‌ای که سامسونگ روی آن دست گذاشته است، HBM3 است. نسل سوم این مموری با پهنای باند عظیم، در زمانی حدود نیمه دوم سال ۲۰۲۲ به تولید انبوده خواهد رسید. سامسونگ به سرعت ۸۰۰ گیگابیت بر ثانیه برای HBM3  اشاره کرده است که میزان مموری مورد نیاز پردازنده‌ها و کارت‌های گرافیک آینده را فراهم می‌سازد. شرکت سامسونگ همچنین تاکید زیادی بر مناسب بودن این تکنولوژی برای اهداف مرتبط با هوش مصنوعی کرد.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=31310

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.