• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 4
0
3

سفر توریستی به فضا؛ ماجراجویی پرهزینه برای میلیاردرها

  • کد خبر : 28049
  • 01 فروردین 1400 - 23:02
سفر توریستی به فضا؛ ماجراجویی پرهزینه برای میلیاردرها

دوره جدیدی در پروازهای فضایی آغاز می شود؛ آینده‌ای که هر کس که ده میلیون دلار داشته باشد می‌تواند یک موشک سواری بخرد و تا صد مایل از زمین بالا برود. به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از ایرنا،برخی از میلیاردرهای جهان در حال اجارۀ موشک و فضاپیما هستند تا به‌زودی به سفرهای سه […]

دوره جدیدی در پروازهای فضایی آغاز می شود؛ آینده‌ای که هر کس که ده میلیون دلار داشته باشد می‌تواند یک موشک سواری بخرد و تا صد مایل از زمین بالا برود.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از ایرنا،برخی از میلیاردرهای جهان در حال اجارۀ موشک و فضاپیما هستند تا به‌زودی به سفرهای سه یا چهار روزه فضایی بروند. سه مشتری برای پروژه جدید شرکت تسلا برای مسافرت فضایی تا کنون ثبت‌نام کرده‌اند که برای هشت روز اقامت در فضا ۵۵ میلیون دلار پرداخت خواهند کرد. این اتفاق قرار است در ژانویۀ آینده بیفتد. در کپسول‌هایی که سال آینده به فضا پرتاب خواهند شد، چهار صندلی برای مسافران تدارک دیده شده است. میلیاردری که چهار صندلی را رزرو کرده بنا دارد دو صندلی را به بیمارستان تحقیقات کودکان در ممفیس اختصاص دهد که کودکان سرطانی را بدون هزینه درمان می‌کند و یک صندلی را به کارمندی که در خط مقدم خدمات بهداشتی کار می‌کند اختصاص خواهد داد.

صندلی دیگر به طور تصادفی قرعه کشی می‌شود. هدف این است که حداقل ۲۰۰ میلیون دلار برای بیمارستانی که خدمات رایگان به کودکان سرطانی می‌دهد جمع شود. فردی که برای سفر انتخاب شده باید قدی کمتر از ۱.۸۳ داشته باشد و وزنش نیز کمتر از ۱۱۳ کیلوگرم باشد. برندۀ این قرعه‌کشی حدود یک ماه دیگر انتخاب می‌شود و سپس اعضای خدمه برای لباس فضایی مجهز شده و آموزش را آغاز می‌کنند.

فضاپیمای کرو دراگون، در بالای موشک فالکون ۹، از مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا پرتاب می‌شود. قبل از اینکه در سواحل فلوریدا بنشیند، برای چندین روز دور زمین می چرخد. این سفر تنها سفری نخواهد بود که در ماه‌های آینده فضانوردان خصوصی را به مدار زمین می‌برد. مأموریتی که توسط شرکت خصوصی «اکسیوم اسپیس» از هوستون انجام می‌شود، سه نفر را به ایستگاه فضایی بین المللی می‌برد. اکسیوم در حال ساخت یک ماژول تجاری برای افزودن به ایستگاه فضایی است و قصد دارد ایستگاه‌های تجاری در مدار خود را اداره کند.

مطالب خواندنی:  مغز فضانوردان در فضا با سرعت بیشتری پیر ‌می‌شود

قبلاً هم فضاپیما خصوصی به ایستگاه فضایی سفر کرده‌اند، اما این سفرها بین سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۹، توسط یک شرکت جهانگردی فضایی به نام  اسپیس ادونچر ترتیب داده شد که آژانس فضایی روسیه آن را اداره می‌کرد. در این برنامه صندلی‌های یک نفره را در کپسول‌هایی به نام «سایوز» تدارک دیده بودند و توریست های فضایی در کنار فضانوردان حرفه‌ای به فضا سفر می‌کردند. در آن زمان، مقامات ناسا از بازدید گردشگران ثروتمند از ایستگاه فضایی بیزار بودند، اما آژانس تلاش‌های تجاری بیشتری را آغاز کرد تا این مسئله را جا بیندازد.

در سال ۲۰۱۹، ناسا سیاست‌های جدیدی را برای تشویق کسب‌وکار در ایستگاه فضایی اعلام کرد، از جمله شارژ ۳۵ هزار دلار در شب برای برای تأمین هزینه‌هایی مانند آب، هوا، اتصال به اینترنت و توالت برای بازدیدکنندگان و اقامت در آنجا. اکسیوم اولین شرکتی است که از امکانات اقامتی ناسا استفاده می‌کند. اولین مشتریان آن چند میلیاردر در جهان هستند.

اکسیوم نخستین شرکتی است که از امکانات اقامتی ناسا استفاده می‌کند. مسافران این سفر لری کانر، مدیرعامل یک شرکت ساخت و اداره آپارتمان‌های مجلل در اوهایو، مایک پتی یک مالک یک شرکت سرمایه‌گذاری کانادایی و ایتان استیب، سرمایه گذار و خلبان سابق نیروی هوایی اسرائیل. این سه نفر قبلاً یکدیگر را نمی شناختند.

اسپیس ادونچرز سال گذشته اعلام کرد که این شرکت نیز با اسپیس ایکس توافق کرده است که یک فضاپیمای کرو دراگون  را برای هدایت گردشگران در یک سفر به دور زمین بفرستد، اما جزئیات بیشتری در مورد زمان انجام این ماموریت ارائه نکرده است. کسانی که توانایی پرداخت سفر به مدار زمین را ندارند، به زودی گزینه‌های ارزان‌تری را در دامنه قیمت صدها هزار دلار برای سفرهای کوتاه مدت به فضا خواهند داشت. آن‌ها بالاخره با سفری محدود به فضا می‌توانند چند دقیقه بی وزنی را تجربه کنند.

مطالب خواندنی:  کاراگاهی که حتی در صورت پیروزی هم فراموش می‌شود! | نقد و بررسی بازی The Walking Evil

منبع: The New York Times

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=28049

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.