• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 4
0
2

طرز تهیه بیج بیج | غذای محبوب مازندرانی را امتحان کنید

  • کد خبر : 39043
  • 02 شهریور 1401 - 17:39
طرز تهیه بیج بیج | غذای محبوب مازندرانی را امتحان کنید
خورش بیج بیج یکی از غذاهای سنتی و محبوب مازندرانی‌هاست که جزو غذاهای اصلی آن‌ها محسوب می‌شود. در این مطلب با طرز تهیه خورش بیج بیج آشنا می‌شوید.

طرز تهیه بیج بیج | غذای محبوب مازندرانی را امتحان کنید

استان‌های شمالی کشور به دلیل دارا بودن اقلیم خوب و زمین‌های حاصلخیز خاستگاه انواع خوراک‌ها و غذاهای محلی و سنتی هستند. غذاهای سنتی نشان دهنده فرهنگ و آداب و رسوم خاص هر منطقه‌ای هستند. خطه شمال ایران با نعمت‌های فراوان دارای متنوع‌ترین و بیش‌ترین نوع غذاست که بسیار خوشمزه، پر طرفدار و مقوی هستند.

به گزراش مجله زیبایی سبز به نقل از همشهری آنلاین،خورش بیج بیج یکی از غذاهای سنتی و محبوب مازندارنی‌هاست که جزو غذاهای اصلی آن‌ها محسوب می‌شود و می‌توان گفت این خورش بر سر سفره مهمان و در کنار بقیه غذاها حضور ثابت و همیشگی دارد. خورش بیج بیج دستور پخت بسیار ساده‌ای دارد؛ همچنین یک غذای مفید و مقوی برای کودکان است. در این مطلب طرز تهیه خورش بیج بیج همراه با نکات مهم و فوت و فن‌های مربوط به تهیه آن تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه خورش بیج بیج

گوشت چرخ کرده: ۳۰۰ گرم

گوجه فرنگی: ۲ عدد

پیاز بزرگ: ۱ عدد

رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری

سیب زمینی: ۲ عدد

نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم

آب نارنج یا آبغوره: ۱ فنجان

روغن: به میزان لازم

طرز تهیه بیج بیج | غذای محبوب مازندرانی را امتحان کنید

طرز تهیه خورش بیج بیج

۱ ـ ابتدا پیاز را پوست و خرد کنید. پیاز خرد شده را داخل یک قابلمه بریزید و کمی روغن به آن اضافه کنید. قابلمه را روی اجاق گاز بگذارید تا پیاز نرم و سبک شود؛ سپس کمی نمک و زردچوبه به آن اضافه کنید.

مطالب خواندنی:  طرز تهیه آبغوره در خانه

۲ ـ گوشت چرخ کرده را به پیاز اضافه کنید و خوب هم بزنید تا گوشت کاملا باز شود؛ سپس حدود یک دقیقه گوشت را با پیاز تفت بدهید و باز هم کمی نمک با زردچوبه و فلفل به آن اضافه کنید.

۳ ـ گوجه فرنگی را با رنده ریز رنده کنید یا با با دستگاه میکس کنید و به قابلمه خورش اضافه کنید؛ سپس رب گوجه را داخل قابلمه بریزید و هم بزنید. حدود یک دقیقه صبر کنید تا گوجه و رب با هم تفت بخورند.

۴ ـ در این مرحله دو لیوان آب جوش داخل قابلمه بریزید و در قابلمه را بگذارید. ابتدا صبر کنید تا خورش به جوش بیاید؛ سپس حرارت اجاق گاز را کم کنید و اجازه بدهید حدود یک ساعت تا یک ساعت و نیم خورش با حرارت کم بپزد و به روغن بیاید. در این فاصله گاهی درب قابلمه را باز کنید و خورش را هم بزنید.

۵ ـ سیب زمینی را پوست کنید وبه صورت مکعبی برش بزنید؛ سپس داخل روغن داغ سرخ کنید و کنار بگذارید.

۶ ـ ده دقیقه آخر پخت خورش آب نارنج یا آبغوره را به قابلمه اضافه کنید. وقتی خورش بیج بیج شما کاملا جا افتاد، آن را داخل ظرف سرو بکشید و سیب زمینی‌های سرخ کرده را روی خورش بریزید. این خورش خوشمزه را همراه با کته میل کنید.

نکته

غلظت این خورش کاملا سلیقه‌ای است. بعضی‌ها خورش بیج بیج را به صورت غلیظ‌تر و بعضی دیگر آبکی‌تر می‌پسندند؛ بنابراین میزان آبی که به این خورش اضافه می‌کنید، به ذائقه شما بستگی دارد.

مطالب خواندنی:  طرز تهیه نون خامه‌ای به روش قنادی‌

منبع: فرارو

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=39043

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.