• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
اخبار امروز : 5
0
5

طرز تهیه ترشی گل سیر

  • کد خبر : 23139
  • 01 مرداد 1399 - 17:12
طرز تهیه ترشی گل سیر

ترشی گل سیر طعمی مانند سیر ترشی دارد اما بوی آن کمتر است و به راحتی قابل خوردن است. این ترشی با غذاهایی مانند ماهی، دمیپختی و ماکارونی بسیار خوشمزه می شود و دهان کمتر از سیر بو می گیرد. زمانی که ساقه ی سیر بلند می شود، اگر هنوز چیده نشده اند، روی قسمت […]

ترشی گل سیر طعمی مانند سیر ترشی دارد اما بوی آن کمتر است و به راحتی قابل خوردن است. این ترشی با غذاهایی مانند ماهی، دمیپختی و ماکارونی بسیار خوشمزه می شود و دهان کمتر از سیر بو می گیرد.

زمانی که ساقه ی سیر بلند می شود، اگر هنوز چیده نشده اند، روی قسمت ساقه ی آن سیرهای کوچکی در می آید که به آن ها گل سیر می گویند. این گل سیرها شبیه گل هستند، گل ها معمولا در ماه خرداد در می آیند و بهترین زمان برای انداختن سیر ترشی ۱۰ روز پایانی خرداد ماه است زیرا در این مدت سیرها هم خشک تر هستند و هم گل دارند.

گل سیرها را می توانید همراه با خود سیرها، ترشی بیندازید یا مانند سیر، برای خوردن استفاده کنید. ترشی گل سیر یکی از سوغاتی های گیلان است.

1118988 133

مواد لازم :

 گل سیر  به مقدار لازم
سرکه به مقدار لازم
نمک به مقدار لازم

طرز تهیه ترشی گل سیر :

برای تهیه ترشی گل سیر، ابتدا گل سیرها را تمیز کنید و ساقه های آن را بگیرید و روی آن ها نمک بپاشید و در آفتاب یا در جایی خشک قرار بدهید تا رطوبت آن کامل گرفته شود و خشک تر شوند.

سپس پوست روی سیرها را بگیرید تا دانه های پیدا شود. پس از آن سیرها را داخل شیشه های تمیز و خشک بریزید و روی آن نمک بریزید و سرکه بریزید تا حدی که سرکه روی سیرها را کاملا بپوشاند.

سپس آن را در جای خشک و خنک و دور از نور خورشید قرار بدهید حداقل باید به مدت ۱ سال آن را باز نکنید تا سیرها کمی برسند. هرچه بیشتر سیرها بماند بهتر می رسند و باعث می شود بعد از مصرف دهان کمتر بو بدهد.

مطالب خواندنی:  چطور آلبالو خشک درست کنیم؟

منبع:عصر ایران

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=23139

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.