• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 0
0
6

طرز تهیه خوشمزه‌ترین کیک فصل | نکات مهم و فوت و فن درست کردن کیک گیلاس

  • کد خبر : 38536
  • 02 مرداد 1401 - 17:49
طرز تهیه خوشمزه‌ترین کیک فصل | نکات مهم و فوت و فن درست کردن کیک گیلاس
کیک گیلاس یکی از انواع کیک‌های میوه‌ای است که به‌دلیل داشتن میوه گیلاس در ترکیباتش عطر و طعم دلچسبی دارد؛ همچنین دارای بافت نرم و سبکی است. در این مطلب با طرز تهیه کیک گیلاس آشنا می‌شوید.

طرز تهیه خوشمزه‌ترین کیک فصل | نکات مهم و فوت و فن درست کردن کیک گیلاس

به گزراش مجله زیبایی سبز به نقل از همشهری آنلاین، کیک‌ها ازجمله دسرها و عصرانه‌های خوشمزه و دلپذیر در سراسر دنیا هستند که در انواع میوه‌ای، خامه‌ای، شکلاتی، پنیری و… تهیه می‌شوند که هرکدام طرفداران خاص خود را دارند. کیک‌های میوه‌ای به دلیل عطر و بوی میوه تازه‌ای که در آن‌ها به کار رفته است، همیشه پر طرفدار و محبوب هستند. کیک گیلاس یکی از انواع کیک‌های میوه‌ای است که می‌توانید آن را با شروع فصل تابستان و رسیدن میوه گیلاس در منزل تهیه کنید.

طعم این کیک به دلیل داشتن میوه گیلاس بسیار دلنشین است؛ همچنین بافت بسیار نرمی دارد. در ادامه این مطلب طرز تهیه کیک گیلاس همراه با نکات مهم و فوت و فن‌های مربوط به تهیه آن تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه کیک گیلاس

تخم مرغ: ۳ عدد

گیلاس: ۲۵۰ گرم

آرد سفید شیرینی: ۷۵ گرم

آرد ذرت: ۷۵ گرم

شکر: ۱۷۵ گرم

شیر: ۴ قاشق غذاخوری

کره: ۱۷۵ گرم

خلال بادام: ۵۰ گرم

طرز تهیه خوشمزه‌ترین کیک فصل | نکات مهم و فوت و فن درست کردن کیک گیلاس

طرز تهیه کیک گیلاس

۱ ـ ابتدا هسته‌های گیلاس را بیرون بیاورید و گیلاس‌ها را از وسط نصف کنید. گیلاس‌های نصف شده را داخل یک ظرف بریزید و دو قاشق غذاخوری آرد روی آن‌ها بپاشید؛ سپس ظرف را تکان بدهید تا تمام گیلاس‌ها به آرد آغشته شوند.

۲ ـ کره و شکر را داخل یک کاسه دیگر بریزید و با همزن برقی آنقدر بزنید تا سفید رنگ شود و حالت پفکی پیدا کند.

مطالب خواندنی:  طرز تهیه انواع لواشک؛ از نفس‌های آخر تابستان استفاده کنید

۳ ـ تخم مرغ‌ها را با همزن برقی بزنید تا پف کند؛ سپس آن را کم کم به مخلوط کره و شکر اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند. در این مرحله شیر و خلال بادام را به مایه کیک اضافه کنید و با لیسک هم بزنید.

۴ ـ آرد سفید شیرینی و آرد ذرت را با هم مخلوط و سه بار الک کنید و کم‌کم به مایه کیک اضافه کنید و از یک جهت با لیسک یا همزن دستی بزنید تا کاملا مخلوط شوند؛ سپس گیلاس‌ها را به مایه کیک اضافه کنید و هم بزنید.

۵ ـ قالب مورد نظر را با کره سرد چرب کنید و کمی آرد روی آن بپاشید. مایه کیک را داخل قالب بریزید و چند بار قالب را روی کابینت بکوبید تا هوای اضافه آن خارج شود. قالب کیک را داخل فر ۱۸۰ درجه سانتیگراد که از قبل گرم کرده‌اید، به مدت ۵۰ دقیقه قرار بدهید تا کیک بپزد. بعد از اینکه کیک پخت، قالب را از فر خارج کنید تا کاملا خنک شود؛ سپس کیک را داخل ظرف مورد نظر سرو برگردانید و روی کیک را به دلخواه با مربا یا مارمالاد و پودر قند تزیین کنید. نوش جان.

منبع:فرارو

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=38536

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.