• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 4
0
3

علت تاری دید چیست؟

  • کد خبر : 33946
  • 07 اسفند 1400 - 17:44
علت تاری دید چیست؟
آیا پیش آمده که گاهی اوقات در حال پلک زدن مداوم یا مالیدن چشمان خود باشید تا دید واضح‌تری پیدا کنید؟ این مشکل ممکن است مربوط به افزایش سن یا نیاز به عینک باشد، اما ممکن است دلایل دیگری هم داشته باشد.

علت تاری دید چیست؟

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از سلامت نیوز،تاری دید اغلب با درمان‌های مناسب رفع می‌شود، اما فراموش نکنید که تغییر ناگهانی در حس بینایی یک مسئله طبیعی نیست که ساده از کنار آن بگذرید؛ در صورت بروز هرگونه تغییر ناگهانی در بینایی، لازم است به پزشک مراجعه کنید. در این مطلب به بررسی علل تاری دید و بیماری‌هایی که ممکن است باعث تاری دید ‌شوند می‌پردازیم.

۱.دیابت

بیماری خطرناکی که می‌تواند باعث ایجاد یک بیماری چشمی به نام رتینوپاتی دیابتی یا شکبیه‌ رنجوری دیابتی شود. این عارضه چشمی علاوه بر تاری دید، علائم دیگری هم دارد که عبارتند از:
مگس پران چشم یا مگسک: در این حالت، شخص مبتلا به عارضه، ذرات کوچکی مانند غبار را  پیش چشمانش می‌بیند که بالا و پایین می‌روند و این ذرات با پلک زدن نیز از بین نمی‌روند.
نابینایی: باید بدانید که درمان به‌موقع، بهترین راه برای رفع آسیب‌های دائمی و خطرناک است. توصیه می‌شود حداقل یک بار در سال به چشم‌پزشک مراجعه کنید و از سلامت چشم‌هایتان مطمئن شوید.

۲.سکته مغزی

یکی از علائم اصلی سکته مغزی، تاری دید است. در صورتی که علاوه بر تاری دید، با هر یک از علائم هشداردهنده زیر مواجه شدید، باید به پزشک مغز و اعصاب مراجعه کنید و مورد بررسی قرار بگیرید.
سرگیجه، افتادگی و فلج شدن عضلات صورت، عدم تعادل، اختلال در تکلم و ضعف یا بی‌حسی در یک بازو.

۳.میگرن

میگرن ممکن است در کنار سردردهای شدید، علائم دیگری مانند تاری دید و حساسیت به نور را نیز به همراه داشته باشد. تاری دید می‌تواند قبل از شروع حملات میگرنی به وجود آمده و تا بعد از پایان درد نیز ادامه داشته باشد.

مطالب خواندنی:  6 دلیل عمده ریزش مو در خانمها + درمان

میگرن می تواند باعث بروز علائم زیر شود:

از بین رفتن موقت کل یا بخشی بینایی (به مدت ۳۰ دقیقه یا کمتر)، دیدن نقاط نوری چشمک‌زن، دیدن خطوط موج دار یا لکه‌ها.

۴.پارکینسون

تاری دید اولین نشانه این بیماری عصبی نیست؛ اما ممکن است در صورت تشدید بیماری، بینایی نیز تحت تأثیر قرار گیرد. پارکینسون علاوه بر تاری دید، عوارض جانبی زیر را نیز به همراه دارد:
عدم تعادل بیمار و کاهش هماهنگی در بدن، سفتی عضلات، لرزش دست‌ها، بازوها، پاها و گاهی اوقات صورت.

ترجمه از خبرآنلاین

منبع:ازwebmd

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=33946

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.