• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
3

فایرفاکس از پخش ویدئو‌های خودکار صفحات وب جلوگیری می‌کند

  • کد خبر : 5470
  • 18 بهمن 1397 - 18:10
فایرفاکس از پخش ویدئو‌های خودکار صفحات وب جلوگیری می‌کند

پخش اتوماتیک ویدیو، عذابی است که کاربران اینترنتی به طور روزمره با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و هم اکنون موزیلا قصد دارد تا در آخرین نسخه‌ی مرورگر خود یعنی فایرفاکس ۶۶، کاری در جهت تغییر اوضاع انجام دهد. در ادامه‌ی خبر با تکفارس همراه باشید…

d981d8a7db8cd8b1d981d8a7daa9d8b3 d8a7d8b2 d9bed8aed8b4 d988db8cd8afd8a6d988e2808cd987d8a7db8c d8aed988d8afdaa9d8a7d8b1 d8b5d981d8add8a7 5c5b4306d9ddf

پخش اتوماتیک ویدیو، عذابی است که کاربران اینترنتی به طور روزمره با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و هم اکنون موزیلا قصد دارد تا در آخرین نسخه‌ی مرورگر خود یعنی فایرفاکس ۶۶، کاری در جهت تغییر اوضاع انجام دهد. در ادامه‌ی خبر با تکفارس همراه باشید.

طبق خبری که از نشریه‌ی TechCrunch منتشر شد، سازندگان این مرورگر قصد دارند تا هر ویدیوی که در صفحات وب پخش خودکار دارد را متوقف کنند، مگر اینکه کاربر به طور ارادی بر روی دکمه‌ی اجرای ویدئو کلیک کند.

همانطور که سازندگان در طی یک پست وبلاگ اعلام کردند، این شرکت قصد دارد موانع جدیدی را پدید آورد. موزیلا ویدئوهایی که به طور خودکار اجرا می‌شوند را به این شکل تعریف می‌کند: «هرگونه ویدئوی نمایشی که قبل از تعامل کاربر با آن صفحه‌ی وب به طور خودکار به اجراء در‌آید». همچنین منظور موزیلا از «تعامل»، کلیک کاربران و یا فشردن دکمه‌ی پرینت و یا تعاملی لمسی با صفحه‌ی وب می‌باشد. آن‌ها همچنین این نکته را خاطر نشان کردند که این ویدئو‌ها زمانی از پخششان جلوگیری می‌شود که کاربر تمایلی به اجرای آن‌ها نداشته باشد و در صورتی که کاربران به طور ارادی، مایل به اجرای آن‌ها بودند می‌توانند بر روی دکمه‌ی اجراء ویدئو کلیک کنند. در به روز رسانی جدید کاربران همچنین قادر خواهند بود به طور دستی سایت‌هایی که مایل هستند این حالت بر رویشان اعمال نشود را انتخاب کرده و بدین این‌گونه برای سایت‌های دلخواه استثناء قائل شوند. این بخش برای وبسایت‌هایی از جمله یوتیوب مناسب خواهد بود؛ یعنی جایی که کاربران مایل هستند ویدئو‌ها در زمانی که با مرورگر تعامل ندارند و در حال انجام کار دیگری هستند، به طور خودکار اجراء نشوند.

مطالب خواندنی:  معماری جدید آرم علت اصلی گرم شدن بیش از حد گوشی های اندرویدی بوده است

فایرفاکس اولین مرورگری نیست که سعی می‌کند از پخش ویدیو‌ها به طور خودکار جلوگیری کند. گوگل در سال گذشته یک مانع مشابه را در Chrome اضافه کرد. روش به کار رفته در مرورگر گوگل کروم یک روش شخصی‌تر است که از سابقه مرورگر استفاده می‌کند تا تعیین کند که کاربر مصرف کننده، متمایل است کدام سایت‌ها مسدود شوند و یا کدام سایت‌ها به پخش خودکار خود ادامه دهند، ولی از طرف دیگر فایر فاکس ممنوعیت وسیع‌تری را برای مرورگر خود در نظر گرفته است. نکته‌ی منفی موجود در این قابلیت جدید آن است که حتی با وجود این آپدیت مرورگر فایر فاکس از اجرای خودکار ویدئو‌ها جلوگیری نکرده و تنها به خاموش کردن صوت آن بسنده می‌کند، بنابراین حتی با وجود بروزرسانی اخیر نیز سایت‌های این چنینی اقدام به اشغال پهنای باند شما خواهند کرد و شما تنها از شر صدای آزار دهنده‌ی آن راحت خواهید شد.

این مسدودسازی اتوماتیک طبق برنامه‌ریزی‌های این شرکت، به همراه انتشار نسخه‌ی جدید مرورگر فایر فاکس به کاربران ارائه خواهد شد. نسخه‌ی بعدی فایرفاکس در تاریخ ۱۹ مارس زمان بندی شده است.

منبع:tech.gamefa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=5470

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.