• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
اخبار امروز : 4
0
2

فناوری «تایپ مودبانه» از راه رسید/ کلمانت اهانت آمیز تار می شوند

  • کد خبر : 25462
  • 05 شهریور 1399 - 0:36
فناوری «تایپ مودبانه» از راه رسید/ کلمانت اهانت آمیز تار می شوند

مجله زیبایی سبز:یک شرکت فنلاندی با استفاده از هوش مصنوعی فونتی را توسعه داده که با قلدری سایبری مقابله و کلمات تحقیر آمیز در متن را تار می کند. به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از مهر ،به نقل از دیلی میل، قلدری سایبری به مشکل فزاینده در عصر اینترنت تبدیل شده است. در […]

مجله زیبایی سبز:یک شرکت فنلاندی با استفاده از هوش مصنوعی فونتی را توسعه داده که با قلدری سایبری مقابله و کلمات تحقیر آمیز در متن را تار می کند.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از مهر ،به نقل از دیلی میل، قلدری سایبری به مشکل فزاینده در عصر اینترنت تبدیل شده است. در همین راستا «تیتووری»(TietiEVRY)، شرکت فناوری فنلاندی امیدوار است تا با ارائه فونتی که بی ادبی را در نرم افزار ادیت  متن، می پوشاند، این مشکل را حل کند. به طور دقیق تر این فونت در نرم افزارهای ورد و اوت لوک کلمات را تار می کند.

این فناوری که «تایپ مودبانه»(The Polite Type) نام دارد و با استفاده از یادگیری ماشینی می تواند اصطلاحات اهانت آمیز را ردیابی و کلمات دیگری را جایگزین واژه های تحقیرآمیز کند.

به عنوان مثال جمله « تو احمق هستی» با استفاده از این فناوری به «تو ساده لوح هستی» و جمله «من از تو متنفرم» به « من با تو مخالفم» تبدیل می شود.

اصطلاحات تحقیرآمیزی که به نژاد، جنسیت و قومیت مرتبط هستند با کلماتی ساده که نشان دهنده یک گروه هستند، جایگزین می شوند.

«تیتووری» ادعا می کند این نخستین فونتی است که قابلیت تار کردن را به عنوان ابزاری برای سانسور نفرت پراکنی استفاده کرده است.

کیا هارینگ سخنگوی این شرکت می گوید: می خواهیم قلدرها درباره کلماتی که به کار می برند و معنای آنها، دوباره فکر کنند. قلدری به خصوص به کودکان و نوجوانان آسیب می رساند.

 فناوری «تایپ مودبانه» به طور رایگان قابل دانلود است  و با بیشتر برنامه های فراوری کلمات همخوانی دارد. همچنین این فناوری در صورت آفلاین بودن کاربر نیز فعال است.

مطالب خواندنی:  حل مشکل ربات‌ها در بلند کردن اشیاء شفاف
لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=25462

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.