• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 2
0
2

فندق جادوگر چیست؟ مزایا و عوارض فندق جادوگر

  • کد خبر : 27570
  • 16 بهمن 1399 - 22:28
فندق جادوگر چیست؟ مزایا و عوارض فندق جادوگر

از خواص فندق جادوگر چه میدانید؟ فندق جادوگری گیاهی با خواص دارویی قدرتمند است که به روش های مختلفی قابل استفاده است. گونه های بسیاری از فندق جادوگر وجود دارد، اما هاماملیس ( نوعی درختچه بومی آمریکای شمالی) بیشتر در داروهای قومی در ایالات متحده استفاده می شود. برگ و پوست آن به صورت چای و […]

از خواص فندق جادوگر چه میدانید؟

فندق جادوگری گیاهی با خواص دارویی قدرتمند است که به روش های مختلفی قابل استفاده است. گونه های بسیاری از فندق جادوگر وجود دارد، اما هاماملیس ( نوعی درختچه بومی آمریکای شمالی) بیشتر در داروهای قومی در ایالات متحده استفاده می شود. برگ و پوست آن به صورت چای و پماد استفاده می شود.

فندق جادوگر چیست؟ 

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از بیتوته،فندق جادوگر ( Hamamelis virginiana ) درختچه ای است که بومی ایالات متحده است. قرن ها توسط بومیان آمریکا به عنوان درمانی برای انواع بیماری های پوستی مربوط به تحریک و التهاب استفاده می شده است.

امروزه می توانید فندق جادوگر را به شکل خالص در داروخانه ها پیدا کنید. این شبیه یک بطری الکل مالش دهند است. حتی برخی از کرم ها و پماد های بدون نسخه (OTC) حاوی فندق جادوگر هستند ، مانند آنهایی که برای گزش یا بواسیر استفاده می شود.

از فندق جادوگری به عنوان روشی برای درمان بیماری های پوستی که به جای یک ماده قابض یا تونر سنتی ، صورت را تحت تأثیر قرار می دهند ، استفاده می شود.

https://dl.greenbeautymag.com/2021/02/witchhazel-benefits02-2.jpg

فندق جادوگر به صورت موضعی می تواند به طور موثر التهاب را کاهش دهد

فواید فندق جادوگر

فندق جادوگر که بیشتر اوقات روی پوست و پوست سر قرار می گیرد به دلیل توانایی در تسکین التهاب و تسکین پوست حساس بسیار مشهور است. همچنین می تواند به عنوان یک درمان طبیعی برای سایر شرایط به دمنوش های گیاهی اضافه شود و به صورت خوراکی مصرف شود.

۱٫ التهاب را برطرف می کند

التهاب یک واکنش ایمنی طبیعی است که برای محافظت از بدن در برابر آسیب و عفونت طراحی شده است. با این حال ، تصور می شود که التهاب مزمن نقشی اساسی در بروز بیماری های خاص دارد. فندق جادوگر حاوی ترکیبات بسیاری با خواص ضد التهابی قوی ، از جمله اسید گالیک و تانن است.

همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به جلوگیری از التهاب گسترده و خنثی سازی رادیکال های آزاد که ترکیبات بیماری زایی هستند و می توانند در بدن شما جمع شوند ، کمک می کند. بنابراین ، فندق جادوگر می تواند فواید گسترده ای داشته باشد و ممکن است در درمان مسائل مربوط به التهاب ، مانند آکنه ، اگزما یا پسوریازیس مفید باشد.

مطالب خواندنی:  علت سوزش واژن چیست و روشهایی برای تسکین آن

مطالعات نشان می دهد که فندق جادوگر به صورت موضعی می تواند به طور موثر التهاب را کاهش دهد و به آرامش پوست کمک کند.

۲٫ تحریک پذیری پوست را کاهش می دهد

پوست حساس ، که توسط علائم حسی غیر طبیعی تعریف می شود ، یک بیماری بسیار شایع است. برخی تحقیقات نشان می دهد که استفاده موضعی فندق جادوگر روی پوست حساس ممکن است در درمان پوست ملتهب ، تحریک شده یا شکسته شده مفید باشد.

یک مطالعه در ۴۰ نفر نشان داد که استفاده از لوسیون با حداقل ۱۰ درصد عصاره فندق جادوگر در کاهش التهاب پوست و درمان اریتم پوستی موثر است.

به همین ترتیب ، یک مطالعه کوچک دیگر نشان داد که یک ماده آماده سازی محلی حاوی فندق جادوگر قادر به تسکین پوست حساس یا تحریک شده صورت است.

۳٫ به درمان بواسیر کمک می کند

بواسیر در اثر تورم و التهاب وریدهای راست روده و مقعد شما ایجاد می شود و در نتیجه علائمی مانند خارش و خونریزی ایجاد می شود. فندق جادوگر اغلب به عنوان یک درمان طبیعی برای تسکین ناراحتی و درد ناشی از بواسیر استفاده می شود.

این ماده معمولاً به پارچه یا پنبه اضافه می شود و مستقیماً در ناحیه آسیب دیده قرار می گیرد تا پوست تسکین یابد.

اگرچه تحقیقات محدود است ، اعتقاد بر این است که فندق جادوگر به دلیل اثرات ضد التهابی که دارد ، به درمان خارش ، قرمزی ، درد و تورم مرتبط با بواسیر کمک می کند.

علاوه بر این ، دارای خواص خونریزی دهنده است ، به این معنی که ممکن است خونریزی ناشی از بواسیر را متوقف کند. با این حال ، برای بررسی اثربخشی فندق جادوگر بر بواسیر باید مطالعات بیشتری در مورد انسان انجام شود.

۴٫ با آکنه مبارزه می کند

به لطف خواص ضد التهابی قدرتمندی که دارد ، برخی تحقیقات نشان می دهد که فندق جادوگر می تواند در درمان آکنه مفید باشد. بعد از تمیز کردن یا بخور دادن صورت می توان آن را مستقیماً روی صورت قرار داد تا بیشترین اثر را داشته باشد.

این ماده به عنوان قابض عمل می کند ، باعث می شود بافت های شما منقبض شود و به جمع شدن منافذ کمک کند ، در عین حال التهاب پوست را تسکین می دهد.

مطالب خواندنی:  یک گیاه همه‌فن حریف با رایحه دلپذیر

این ممکن است از آلودگی باکتری های آکنه در پوست شما جلوگیری کند. به همین دلیل ، فندق جادوگر معمولاً به بسیاری از محصولات آکنه بدون نسخه پزشک اضافه می شود و به ویژه برای افرادی که پوست چرب دارند بسیار مفید است.

۵٫ حساسیت پوست سر را کاهش می دهد

حساسیت پوست سر می تواند در اثر عوامل مختلفی از درمان های آرایشی مو تا شرایط پوستی مانند پسوریازیس یا درماتیت سبورئیک ایجاد شود.

استفاده از کمی فندق جادوگر روی پوست سر قبل از شستن موها ممکن است به درمان حساسیت پوست سر کمک کرده و علائمی مانند خارش و حساسیت را تسکین دهد.

طبق یک مطالعه بر روی ۱،۳۷۳ نفر ، استفاده از شامپوی حاوی عصاره فندق جادوگر در کاهش تحریک پوست سر موثر بود. فندق جادوگر همچنین ممکن است به تسکین التهاب کمک کند ، که می تواند در کاهش حساسیت پوست سر ناشی از شرایطی مانند پسوریازیس یا اگزما مفید باشد. همچنین گاهی به عنوان یک درمان طبیعی برای تسکین علائم سایر مشکلات پوست سر ، مانند شوره و خشکی استفاده می شود.

با این حال ، برای ارزیابی اثربخشی فندق جادوگر در درمان این شرایط ، تحقیقات بیشتری لازم است.

۶٫ گلودرد را تسکین می دهد

به دلیل توانایی آن در کاهش التهاب و نقش قابض ، گاهی اوقات از فندق جادوگر برای درمان گلودرد استفاده می شود. جوشاندن یک قاشق چای خوری (۵ میلی لیتر) فندق جادوگر در یک فنجان (۲۴۰ میلی لیتر) آب به مدت حدود ۱۰ دقیقه و سپس غرغره با این مخلوط ، می تواند باعث تسکین شود. اعتقاد بر این است که فندق جادوگر به کاهش تورم ، کاهش درد و خشک شدن مخاط اضافی ناشی از گلودرد کمک می کند.

علاوه بر این ، مصرف فندق جادوگر به دلیل داشتن تانن زیاد ممکن است باعث تحریک معده شود ، بنابراین لازم است با احتیاط ادامه دهید و در صورت نگرانی با پزشک خود مشورت کنید.

۷٫ از آسیب پوست محافظت می کند

فندق جادوگر سرشار از تانن است ، یک ترکیب گیاهی طبیعی با خواص آنتی اکسیدانی قوی که می تواند در صورت استفاده موضعی از پوست شما در برابر آسیب محافظت کند.

مطالب خواندنی:  طرز تهیه فاج فندق

یک مطالعه بر روی حیوانات نشان داد که تانن می تواند به عنوان مانعی عمل کند و از ورود مواد ایجاد کننده التهاب به سلولهای پوست شما جلوگیری کند.

علاوه بر این ، یک مطالعه آزمایش لوله ای نشان داد که فندق جادوگر به خنثی سازی رادیکال های آزاد مضر کمک کرده و از گسترش سلول های سرطانی پوست جلوگیری می کند.

۸٫ عفونت را دفع می کند

برخی مطالعات نشان می دهد که فندق جادوگر ممکن است در مبارزه با انواع خاصی از عفونت های ویروسی مفید باشد. به عنوان مثال ، یک مطالعه لوله آزمایش نشان داد که تانن موجود در فندق جادوگر اثرات ضد ویروسی علیه آنفلوانزای A و ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) از خود نشان می دهد.

یک مطالعه آزمایش آزمایشگاهی دیگر نشان داد که عصاره فندق جادوگر فعالیت ویروس هرپس سیمپلکس ۱ را که معمولاً مقصر تبخال است ، مهار می کند. به همین دلیل ، فندق جادوگر اغلب به صورت محلی به عنوان یک داروی طبیعی برای کمک به مبارزه با تبخال و تسکین علائم استفاده می شود.

• انجام آزمایش اولیه وصله پوستی روی قسمت کوچکی از پوست می تواند به جلوگیری از عوارض جانبی ناخواسته و واکنش های پوستی کمک کند.• علاوه بر این ، در حالی که مصرف ۳-۴ قاشق چای خوری (۱۵-۲۰ میلی لیتر) فندق جادوگر در روز به طور کلی بی خطر تلقی می شود ، مصرف مقادیر زیاد ممکن است باعث تحریک معده و استفراغ شود.

بنابراین ، بهتر است فقط از مقادیر کم به صورت خوراکی استفاده کنید و درباره عوارض جانبی یا نگرانی با پزشک خود در میان بگذارید.

خط پایان

فندق جادوگر قابض است که اغلب به عنوان یک داروی موضعی طبیعی استفاده می شود.

این ماده حاوی چندین ترکیب با خواص ضد التهابی و ضد ویروسی قوی است که ممکن است در درمان انواع بیماری ها از آکنه و حساسیت پوست سر تا بواسیر مفید باشد.

با این وجود ، تحقیقات بیشتری برای کشف کل طیف مزایای بالقوه این گیاه قدرتمند لازم است.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=27570

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.