• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
اخبار امروز : 2
0
4

فواید شکلات تلخ برای زنان

  • کد خبر : 32704
  • 24 دی 1400 - 15:39
فواید شکلات تلخ برای زنان

فواید شکلات تلخ برای زنان فواید شکلات تلخ برای زنان ؛ مصرف کاربردی شکلات برای هورمون استروژن . امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد. به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از ایران ناز،همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با […]

فواید شکلات تلخ برای زنان

فواید شکلات تلخ برای زنان ؛ مصرف کاربردی شکلات برای هورمون استروژن . امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از ایران ناز،همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

فواید شکلات تلخ برای زنان

یکی از شایع ترین بیماری ها در زنان کم خونی است که شکلات تلخ راه درمان آن است.تحقیقات نشان داده است که مصرف شکلات تلخ در زنان باعث کاهش ابتلای آنها به سکته مغزی می شود.

مصرف شکلات تلخ به کاهش دردهای قاعدگی و همچنین بهبود خلق و خو در این دوران کمک می کند.شکلات تلخ می‌تواند به جلوگیری از پره اکلامپسی کمک کند. پره اکلامپسی یکی از چندین علل تولد نوزاد نارس است که متأسفانه جان بسیاری از نوزادان را می‌گیرد.

دانشمندان دو دانشگاه آمریکایی تأکید کردند که خلق‌وخوی رمانتیک زنان پس از خوردن شکلات تشدید می‌شود.

محققان دانشگاه درکسل و پنسیلوانیا در آمریکا ثابت کردند که خوردن شکلات سبب تقویت خلق‌وخوی رمانتیک زنان می‌گردد و به مردان پیشنهاد دادند که از این واقعیت برای جلب توجه زنان استفاده کنند. شکلات می‌تواند خطر بروز حمله قلبی در خانم‌ها را کاهش دهد.

با توجه به اهمیت جوان ماندن برای خانم ها، می توانند با مصرف به اندازه شکلات های تلخ، روند پیری خود را کاهش دهند و در این زمینه دارا بودن فلانوئیدها و آنتی اکسیدان ها از جمله مواردی هستند که می تواند عاملی برای جوان ماندن باشند.

توجه داشته باشید که این خواص بیان شده برای شکلات های تلخ می باشند و شکلات های شیری و سفید از این مسئله برخوردار نیستند

مطالب خواندنی:  برداشتن چسب جراحی بسیار قوی تنها در ۵ دقیقه بدون آسیب به بافت

آشنایی با دیگر خواص شکلات تلخ

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص شکلات تلخ آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم. آشنایی با شکلات تلخ .شکلات تلخ سرشار از مواد مغذی است و می‌تواند فواید زیادی برای سلامتی‌تان داشته باشد.

شکلات که از دانه‌های درخت کاکائو تهیه می‌شود، یکی از بهترین منابع آنتی‌اکسیدان روی کره‌ی زمین است.مطالعات نشان می‌دهند شکلات تلخ (نه شکلات شیرین‌شده) می‌تواند برای سلامتی‌تان مفید باشد و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش بدهد.

شکلات تلخ شکلاتی است که میزان دانه های کاکائوی بیشتری در آن باشد.نکته جالبی که در مورد شکلات تلخ وجود دارد این است که بر خلاف شکلات های دیگر در گروه محصولات چاق کننده به حساب نمی آید.

هر چقدر میزان دانه های کاکائو و کره کاکائو در شکلات بیشتر باشد آن شکلات تلخ تر است و میزان شکر کمتری دارد.بهتر است شکلات تلخ را صبح ها میل کنید.

این شکلات سرشار از آنتی اکسیدان و مواد معدنی است.به همین دلیل علاوه بر اینکه برای قلب مفید است، از پوست شما در مقابل اشعه های زیان آور ماورای بنفش هم محافظت می‌کند.

شکلات تلخ باعث کاهش استرس شما می شود.شکلات تلخ کمک می کند میل شما به مواد غذایی شیرین کم شود و احساس سیری کنید.اکثر افراد شکلات دوست دارند.

شکلات یکی از مواد غذایی است که در عین خوشمزگی و مغذی بودن به کاهش استرس شما هم کمک کرده، فشار خونتان را تنظیم می کند و باعث افزایش هوشتان می شود.

شکلات تلخ سرشار از مواد معدنی مانند آهن، منیزیم و زینک است.کاکائوی موجود در شکلات تلخ نیز دارای آنتی‌اکسیدانی به نام فلاونوئید است که فواید زیادی دارد.

شکلات نیز از کاکائو، گیاهی با مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌های فراوان تهیه می‌شود.شکلات تلخ درصد بیشتری کاکائوی خالص و شکر کمتری دارد.

خواص شکلات تلخ برای مردان و زود انزالی و نعوظ

در یک آزمایش کنترل‌شده مشاهده شد مردانی که پودر کاکائو مصرف کرده بودند، سطح ال دی ال اکسیدشده (ال دی الی که با رادیکال‌های آزاد واکنش نشان داده است) در بدن‌شان به میزان چشمگیری کاهش یافته بود.

همچنین در مردان مبتلا به کلسترول بالا، سطح اچ دی ال بالا رفته و ال دی ال نهایی کاهش یافته بود.مصرف شکلات تلخ باعث افزایش تستوسترون در مردان شده و با افزایش جریان خون به آلت تناسلی اختلالات نعوظ را بهبود می بخشد و در نتیجه توانایی تولید مثل و باروری در مردان را افزایش می دهد.

یکی از دلایل داشتن نعوظ موفق سلات قلب و عروق بدن است فشار خون بالا از دلایل اصلی اختلال نعوظ در مردان استمردانی که مشکل فشاز خون دارند با روزانه مصرف یک تکه شکلات تلخ می توانند فشار خون بالا را مهار کنندهمچنین می توانند از دستگاه وکیوم مردانه برای بهبود نعوظ خود استفاده کنند و عملکرد مناسبی در اتاق خواب داشته باشند.

مطالب خواندنی:  بهترین حبوبات برای سلامتی کدام‌ ها هستند؟

شکلات تلخ می تواند ۵۰٪ خطر ابتلا به حمله قلبی، ۱۰٪ بیماری های قلبی و ۸٪ مرگ زودرس را کاهش دهد.همچنین مصرف شکلات تلخ می تواند به درمان زود انزالی کمک کند.

خواص شکلات تلخ برای اسپرم

مصرف شکلات تلخ باعث افزایش تستوسترون در مردان شده و با افزایش جریان خون به آلت تناسلی اختلالات نعوظ را بهبود می بخشد و در نتیجه توانایی تولید مثل و باروری در مردان را افزایش می دهد.مصرف شکلات تلخ باعث افزایش و قوی شدن اسپرم در مردان می شود.

خواص شکلات تلخ برای فشار خون

پلی فنول های موجود در شکلات تلخ باعث کاهش فشار خون می شود.یک مطالعه منتشر شده در سال ۲۰۱۵ نشان داد که اگر افراد ۲۵ گرم شکلات تلخ به مدت هشت هفته مصرف کنند، فشار خون آنها کاهش می یابد.

برای اینکه بتوانید فشار خون خود را به درستی کنترل کنید، لازم نیست خودتان را از خوردن دسرهای خوشمزه محروم کنید.شکلاتی که تلخی کمی دارد به دلیل داشتن فلاونوئیدها می تواند فشار خون شما را کاهش دهد.

فقط باید با کمکی که به دیگران می کنید تبعیض آمیزتر باشید.زیرا اگر این شکلات قند زیادی داشته باشد فشار خون شما را افزایش می دهد و کمکی به شما نمی کند.

خواص شکلات تلخ برای حافظه

فلاونول های موجود در شکلات تلخ سیستم گردش خون را بهبود می بخشد و جریان خون به مغز را بهبود می بخشد که عملکرد مغز را بهبود می بخشد و حتی مهارت هایی مانند مهارت های ریاضی شما عملکرد بهتری خواهند داشت.

در این راستا مطالعه ای بر روی دو گروه از افراد انجام شد.یک دسته از آنها این شکلات تلخ را در برنامه غذایی روزانه خود داشتند.

اما همین غذا از رژیم غذایی دسته دوم حذف شد و نتایج نشان داد افرادی که شکلات تلخ می خوردند،آنها محاسبات را سریعتر انجام می دادند و کمتر احساس خستگی می کردند.

شکلات تلخ یکی از بهترین غذاها برای بهبود عملکرد مغز است که مسئول تمرکز و حافظه است.محتوای فلاونول و محتوای پلی فنول کاکائو به جلوگیری از خطر سکته مغزی و زوال عقل در بین افراد مسن و جوان کمک می کند.

استفاده از شکلات ۷۰ درصد، هیپرپلازی مغز را بهبود می بخشد، که توانایی سازگاری با آموزش و یادگیری مهارت های جدید است.

خواص شکلات تلخ و قهوه

مصرف شکلات تلخ مانند قهوه ممکن است باعث بهبود فوری عملکرد شناختی شود.نشان داده شده است که سطوح بالای فلاوانول در شکلات تلخ عملکرد حافظه فضایی را بهبود می بخشد و زمان واکنش را کاهش می دهد.

مطالب خواندنی:  همه چیز درباره سنجش تراکم استخوان

سطوح بالای فلاوانول ها پردازش اطلاعات بصری را بهبود بخشیده است.برای بهبود توانایی شناختی برای انجام وظایف در طول محرومیت از خواب استفاده شده است.

ثابت شده است که قهوه و شکلات تلخ تأثیر قابل توجهی بر توانایی های شناختی انسان دارند.علاوه بر این، آنها به محافظت از نورون های مغز انسان کمک می کنند.

قهوه و شکلات تلخ دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند که به کاهش آسیب ناشی از استرس، افزایش سن و حتی آسیب مغزی کمک می کند.

مواد شیمیایی مختلف موجود در آن‌ها با پروتئین‌ها تعامل می‌کنند تا به تولید نورون‌های جدید، افزایش توانایی نورون‌ها در برقراری ارتباط با یکدیگر و ایجاد سیناپس‌های جدید برای حافظه بهتر کمک کنند.

اگرچه تحقیقات در مورد توانایی قهوه و شکلات در افزایش هوش انسان ادامه دارد، اما نتایج تحقیقات از بسیاری جهات جالب است.

شکلات تلخ برای قلب

سطوح بالای فلاونوئیدها در شکلات تلخ خطر لخته شدن خون و حمله قلبی را کاهش می دهد.همچنین، یک مطالعه منتشر شده در مجله بین المللی قلب و عروق نشان می دهد که اگر افراد شکلات تلخ مصرف کنند گردش خون آنها بهبود می یابد و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کاهش می یابد.

بهتر است شکلات تلخ را صبح میل کنید. این شکلات سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی است.به همین دلیل علاوه بر اینکه برای قلب مفید است، از پوست شما در برابر اشعه های مضر UV نیز محافظت می کند.

به طور معمول، مصرف شکلات تلخ می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را در افراد کاهش دهد.فلاونول و ترکیبات مشابه موجود در شکلات تلخ بر دو عامل مهم بیماری قلبی تأثیر می گذارد: فشار خون بالا و کلسترول بالا.

شکلات تلخ در رژیم کتوژنیک

شکلات تلخ و کاکائو منابع غنی آنتی اکسیدان هستند.در واقع، کاکائو یک “میوه شگفت انگیز” است زیرا به اندازه زغال اخته و توت دارای خواص آنتی اکسیدانی است.

آنتی اکسیدان ها از تشکیل رادیکال های آزاد مضر جلوگیری می کنند و برای ترمیم پوست نیز مفید هستند.شکلات تلخ حاوی فلاوانول های آنتی اکسیدانی است که می تواند با کاهش فشار خون و حفظ سلامت عروق، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=32704

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.