• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 0
0
5

مدل چیدمان خانه کوچک ایرانی شیک و زیبای سنتی و مدرن

  • کد خبر : 2838
  • 19 تیر 1397 - 19:07
مدل چیدمان خانه کوچک ایرانی شیک و زیبای سنتی و مدرن

۱۰ مدل چیدمان خانه کوچک ایرانی زیبا و دوست داشتنی شما به راحتی می‌توانید با کمترین امکانات ماندگارترین چیدمان را در فضای داخلی منزل خود داشته باشید. کافی است کمی خلاقیت به خرج دهید و از کمترین وسایل به بهترین شکل ممکن کمک بگیرید. برای اینکه اصول و قواعد طراحی دکوراسیون را بدانید نیاز است […]

۱۰ مدل چیدمان خانه کوچک ایرانی زیبا و دوست داشتنی

شما به راحتی می‌توانید با کمترین امکانات ماندگارترین چیدمان را در فضای داخلی منزل خود داشته باشید. کافی است کمی خلاقیت به خرج دهید و از کمترین وسایل به بهترین شکل ممکن کمک بگیرید. برای اینکه اصول و قواعد طراحی دکوراسیون را بدانید نیاز است مدت‌های مدیدی در این حوزه به مطالعه و تحقیق بپردازید، اما ما در این مطلب سعی کرده‌ایم تعدادی از دکوراسیون‌های ایرانی شیک و زیبا را معرفی کنیم که بتوانید با دیدن آن‌ها برای طراحی منزل خود ایده بگیرید.

دکوراسیون خانه ایرانی با قاب عکس

برای رسیدن به یک گالری دیواری زیبا همانند چیزی که در تصویر مشاهده می‌کنید، نیاز است از قاب‌های نامنظم کمک بگیرید. این اصل یک قانون کلی نیست، اما تأثیر بسیار زیادی بر روی چیدمان داخلی شما دارد. شاید استفاده کردن از قاب‌های یک اندازه دیگر جلوه گری سابق را در فضای منزل شما نداشته باشد. از همین رو به شما توصیه می‌کنیم از سه قاب بزرگ، کوچک و متوسط کمک بگیرید. شما می‌توانید این چیدمان را پشت میز کار خود یا روی شومینه و طاقچه منزل به انجام برسانید. با این کار یک دفترچه خاطرات قدیمی در گوشه‌ای از منزل شما خودنمایی خواهد کرد. به‌ راحتی از این ایده پردازی بر روی دیوار کنار پله نیز می‌توانید استفاده کنید. از آنجایی‌ که فرش ایرانی حرف پایانی را برای رسیدن به یک دکوراسیون ایرانی سنتی می‌زند، شما با تلفیق فرش ایرانی و صنایع‌ دستی مدرن، از جمله آباژور ایستاده کنار مبلی که در تصویر مشاهده می‌کنید، یک چیدمان خاص ترکیبی به دست خواهید آورد.

مدل چیدمان خانه کوچک ایرانی شیک و زیبای سنتی و مدرن | توکامگ |‌ دکوراسیون خانه‌ایرانی به‌صورت تلفیقی

صنایع دستی چوبی در دکوراسیون ایرانی

این‌ که می‌گوییم می‌خواهیم یک دکوراسیون ایرانی داشته باشیم، مستلزم این امر نیست که همواره از صنایع دستی و سنتی استفاده کنیم. شما به راحتی از هر پارامتری که به آن علاقه‌مند هستید در بافت دکوراسیون داخلی منزل خود می‌توانید استفاده کنید. چیزی که در تصویر زیر مشاهده می‌شود یک چیدمان ودکوراسیون خانه ایرانی مدرن است که با فرش ایرانی ترکیب‌ شده است. صندلی‌های چوبی و کتابخانه کوچک مدرنی که در این چیدمان مورد استفاده قرار گرفته گواه این گفته است. یک چیدمان خوب باید ترکیبی از تمام عناصر باشد؛ یعنی شما به‌ راحتی از ترکیبی شیشه و سنگ به یک ایده پردازی خاص برسید. بهتر است رنگ‌های خنثی در پس‌زمینه استفاده شود تا کار چیدمان ساده‌تر شکل بگیرد. در زمان چیدمان علاوه بر عناصری که قصد استفاده از آن‌ها را دارید به‌ اندازه و حجم فضا نیز باید توجه کنید. به‌ عنوان‌ مثال شما در این ایده پردازی تنها از دو صندلی چوبی برای دکور کردن می‌توانید کمک بگیرید؛ زیرا حجم فضای داخلی در همین حد است. پیشنهاد می‌کنیم در صورت استفاده از صندلی تکی، یکی از صندلی‌ها را صندلی راک یا همان گهواره‌ای انتخاب کرده و برای اوقات مطالعه خود یک فضای ایده‌آل را فراهم کنید.

مدل چیدمان خانه کوچک ایرانی شیک و زیبای سنتی و مدرن | توکامگ |‌ صنایع‌دستی چوبی در دکوراسیون ایرانی

دکوراسیون و چیدمان یک خانه اصیل ایرانی

شاید تمایل داشته باشید بافت یک‌ خانه ایرانی را در تمام فضا جاری کنید. کار دشواری در پیش نخواهید داشت؛ زیرا بهره گرفتن از رنگ‌های اصیل ایرانی تا حدود زیادی شما را به این هدف می‌رساند. استفاده کردن از شمعدان‌های قدیمی، رنگ‌های لاکی و فیروزه‌ای و ترکیب المان‌های اصیل سنتی این مهم را برای شما فراهم می‌کنند. شما در زمان چیدمان تنها به این فکر کنید که چگونه رنگ‌ها را به جشن خود دعوت کنید. این کار ذوق و سلیقه شما را در فضا منتشر می‌کند و شما به‌ راحتی به بهترین مدل چیدمان خانه کوچک ایرانی دست پیدا می‌کنید. همان طور که در عکس زیر نیز مشاهده می‌شود، تم رنگی صندلی‌ها به رنگ آبی فیروزه‌ای است که یکی از رنگ‌های اصیل ایرانی به شمار می‌رود. از سوی دیگر چراغ‌های قدیمی و لوسترهای سنتی چشم‌نوازی خود را در محیط بی‌هیچ حرفی به رخ دیدگان شما می‌کشد. استفاده از یکی از مدل های جدید مبل استیل در این خانه، دکوراسیون تمام ایرانی آن را تکمیل خواهد کرد.

مطالب خواندنی:  تصاویر | ۱۱ ایده برای چیدمان کوسن روی مبل | با این نکات ساده دکوراسیون خانه را زیباتر کنید

مدل چیدمان خانه کوچک ایرانی شیک و زیبای سنتی و مدرن | توکامگ |‌  یک‌خانه اصیل ایرانی

سبک و سیاق ایرانی و باید و نبایدها

این که شما از تمام پارامترهای متنوع در دکوراسیون کردن منزل استفاده کنید مشکلی را پیش نمی‌آورد. ما به شما توصیه می‌کنیم این کار را با احتیاط و ظرافت خاص انجام دهید؛ زیرا استفاده کردن از وسایل زیاد مسلماً وقت شما را برای نظافت نیز بیشتر از یک‌ خانه ساده و شیک می‌گیرد. از همین رو به شما توصیه می‌کنیم وسایل قدیمی خود را با صرف زمان به یک دکوری شیک تبدیل کرده و به دیزاین آن با گل‌های زیبای آپارتمانی بپردازید. این امر مانع از پراکنده شدن و زیادشدن لوازم دکوری در اتاق شما می‌کند. همان‌طور که در ایده پردازی زیر مشاهده می‌کنید از یک سرویس مبل ساده در کنار پارامترهای سنتی ایرانی به یک دکوراسیون ساده و شیک می‌توان رسید. با چند درختچه آپارتمانی می‌توانید روح را در فضا حاکم کنید و این امر تمام نگرانی‌ها را وجود شما بیرون می‌کند.

مدل چیدمان خانه کوچک ایرانی شیک و زیبای سنتی و مدرن | توکامگ |‌ سبک و سیاق ایرانی و بایدونبایدها

چیدمان ساده خانه کوچک ایرانی

نقطه‌ای که قرار است چیدمان و دکوراسیون خانه ایرانی کوچک و نقلی‌تان متمرکز شود، را انتخاب کنید. این نقطه مرکزی دکوراسیون یا همان نقطه کانونی منزل می‌تواند میز تلویزیون، شومینه، پنجره و یا حتی میز پذیرایی شما باشد. برای این‌که یک دکوراسیون بی‌نقص داشته باشید باید و نبایدهایی را باید به گوش بسپارید. اول اینکه از پراکنده چینی خودداری کنید؛ یعنی مبل‌ها را با فاصله قرار ندهید که حرف زدن برای شما دشوار شود. دوم قرار دادن دکوری‌های مورد استفاده در نزدیک‌ترین حالت ممکن است. به‌ عنوان‌ مثال شما نباید آباژور را بافاصله از مبلمان قرار دهید؛ زیرا این امر قابلیت دسترسی به آن را کاهش می‌دهد. امر سوم این است که سرویس مبل را همانند پشتی به‌ صورت خطی در دکوراسیون خود قرار ندهید، مگر اینکه مبل شما همانند تصویر زیر به‌ صورت ال آماده‌ شده باشد. چیزی که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید یک چیدمان بی‌نقص است که یک دکوراسیون ایرانی را حاصل کرده است.

مدل چیدمان خانه کوچک ایرانی شیک و زیبای سنتی و مدرن | توکامگ |‌ چیدمان ساده و خانه‌ایرانی

مدل چیدمان خانه کوچک ایرانی به سبک روز

اگر می‌خواهید یک‌ خانه کوچک ایرانی شیک با چیدمان مدرن داشته باشید، باید تعادل را برقرار کنید. این تعادل باید بین لوازم قدیمی و جدید به‌ خوبی حاکم شود تا امر چیدمان شما به بهترین شکل ممکن صورت بگیرد. به‌ عنوان‌ مثال اگر می‌خواهید از لوازم قدیمی خود به‌ عنوان یک دکوری استفاده کنید، بهتر است از یک میز مدرن برای این امر کمک بگیرید. اگر تمام وسایل قدیمی را در یک نقطه قرار دهید، مطمئنا زیبایی خاصی را در محیط حاکم نخواهید کرد. برای گرم کردن فضای داخلی منزل خود از رنگ‌هایی که تناژ گرم دارند استفاده کنید. هم‌چنین در کنار این المان‌ها می‌توانید از گل و گیاه نیز برای زیباتر شدن بهره بگیرید. شما به‌ راحتی با این کار به یک چیدمان خانه ایرانی به سبک روز دست پیدا می‌کنید. استفاده از آینه‌های بزرگ در محیط‌ها و خانه‌های کوچک نیز کمک بسیاری برای بزرگتر نشان دادن اتاق کوچک خواهد بود.

مطالب خواندنی:  دکوراسیون خانه با رنگ Apricot Crush رنگ مد سال 2024

مدل چیدمان خانه کوچک ایرانی شیک و زیبای سنتی و مدرن | توکامگ |‌ خانه‌ای به سبک روز

روی یک پارامتر تمرکز کنید

برای رسیدن به یک دکوراسیون خاص باید روی یک پارامتر مهم تمرکز کرد. به‌ عنوان‌ مثال در ایده پردازی که در عکس دکوراسیون خانه کوچک ایرانی زیر مشاهده می‌کنید، سعی شده است از رنگ‌آمیزی در محیط به بهترین شکل ممکن استفاده شود. در این چیدمان فضای داخلی با یک رنگ ساده طراحی و آماده‌ شده است و تنها با ترکیب رنگ‌های مبلمان در کنار یکدیگر یک فضای چشم‌نواز حاصل‌ شده است. کاناپه مخملی در کنار فرش ایرانی یک ایده پردازی خلاقانه و متفکرانه به شمار می‌آید. استفاده کردن از ترکیب رنگ‌های سنتی و مدرن به‌ خوبی در این قاب مشاهده می‌شود. یکی از دلایل متفاوت بودن این چیدمان تلفیق رنگ‌های مدرن و سنتی در کنار یکدیگر است. چیزی که آن را در دکوراسیون اتاق پذیرایی شیک ایرانی نیز مشاهده کردیم.

مدل چیدمان خانه کوچک ایرانی شیک و زیبای سنتی و مدرن | توکامگ |‌  روی یک پارامتر تمرکز کنید

پیروی نکردن بیش ازحد از مد

به شما توصیه می‌کنیم زیاد از حد بر روی چیدمان‌های صنعت مد و دکوراسیون مانور ندهید. به‌ عنوان‌ مثال اگر تمایل به استفاده از میز نهارخوری مدرن دارید، تمام دکوراسیون خود را به خاطر میز نهارخوری تغییر ندهید. از تمام پارامترهای سنتی در فضا استفاده کنید و یک میز و صندلی مدرن در مرکز چیدمان خود قرار دهید. همانند ایده پردازی تصویر زیر که با استفاده از یک میز شیک در یک فضای صد در صد سنتی ایده پردازی شکل‌ گرفته است. کمد چوبی، تابلو قدیمی به همراه فرش سنتی، خود نشانه‌ای از تلفیق صنعت مدرن و سنتی به شمار می‌رود. از آنجایی‌ که رنگ میز خنثی است، ایده پردازی و رنگ پردازی بدون دغدغه انجام‌ شده است.

همچنین بخوانید:  دکوراسیون اتاق ۳ نفره و ایده‌هایی برای چیدمان اتاق کودکان در خانواده‌های پرجمعیت

مدل چیدمان خانه کوچک ایرانی شیک و زیبای سنتی و مدرن | توکامگ |‌ پیروی نکردن بیش‌ازحد از مد

 کیفیت را در رتبه اول قرار دهید

برای رسیدن به یک دکوراسیون ایده‌آل نیاز است کیفیت را در مرحله اول و در اولویت قرار داد. استفاده کردن از مبلمان و لوازم جانبی باکیفیت در یک دکوراسیون حرف اول را می‌زند. از سوی دیگر به شما توصیه می‌کنیم زیاده‌روی را کنار بگذارید. برفرض مثال شما به رنگ خردلی علاقه‌مند هستید. بارنگ‌آمیزی کل فضا به رنگ خردلی و استفاده کردن از مبل‌های خردلی این مهم را بی‌اثر نکنید. شما باید از چند پارامتر اصلی که در چیدمان شما نقش مهمی دارند، برای این منظور کمک بگیرید. به‌ عنوان‌ مثال همانند ایده پردازی زیر از یک مبل خردلی و دری با رنگ همان رنگ ولی کمی روشن‌تر، به اثرگذاری زیبایی آن در محیط بپردازید. از آنجایی‌ که این رنگ در میان انبوهی از رنگ‌ها غرق نشده است، چشم‌نوازی خود را در محیط حفظ کرده است.

مطالب خواندنی:  ایده های منحصر به فرد برای طراحی فضای زیر راه پله گرد

مدل چیدمان خانه کوچک ایرانی شیک و زیبای سنتی و مدرن | توکامگ |‌  کیفیت را در رتبه اول قرار دهید

المان‌های ایرانی در دکوراسیون و مدل چیدمان خانه کوچک ایرانی

اگر شما به موسیقی و ساز علاقه‌مند هستید، ابزار کار خود را در کمد پنهان نکنید. با استفاده کردن از آن‌ها در دکوراسیون داخلی منزل یک حس هنری را به بیننده القا کنید. همانند ایده پردازی زیر که به‌ صورت صد در صد سنتی صورت گرفته است. شاید تنها پارامتری که شما را به زندگی مدرن دعوت کرده، سازی است که در این تصویر مشاهده می‌شود. همچنین عناصری دیگر مثل شال مبل و آباژور ایستاده نقش ساز شما را در دنیای مدرن پررنگ‌تر جلوه می‌دهد.

مدل چیدمان خانه کوچک ایرانی شیک و زیبای سنتی و مدرن | توکامگ |‌ المان‌های ایرانی در دکوراسیون ایرانی

دکوراسیون خانه‌های کوچک ایرانی

خانه‌های ایرانی در دنیای مدرن امروز فضای زیادی را برای چیدمان در اختیار ما قرار نمی‌دهند. دیگر مانند گذشته یک حیاط بزرگ با اتاق‌های تو در تو از آن ما نیست. به همین خاطر باید از یک فضای کوچک بیشترین بهره را برای رسیدن به یک چیدمان خاص گرفت. شما با استفاده از ایده پردازی‌هایی که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم و البته استفاده از هوش و سلیقه خود، می‌توانید به یک چیدمان ایرانی دست پیدا کنید، اما دکوراسیون ایرانی مطمئنا فراتر از آن چیزی است که بتوان آن را در یک مطلب گنجاند. به همین دلیل توصیه می‌کین قبل از شروع به طراحی دکوراسیون خانه کوجک خود به سبک ایرانی، سایر مطالب مجله توکامگ درباره دکوراسیون ایرانی را نیز مطالعه کرده و سپس تصمیم بگیرید که می‌خواهید خانه خود را به چه سبکی تزیین و طراحی کنید. برای مثال سبک سنتی ایرانی و یا یک سبک تلفیقی ایرانی سنتی با طرح‌های مدرن. انتخاب با شماست.

 

منبع : توکامگbf51e2a8ed12ae3a520b90054f8b67de

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=2838

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.