• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
اخبار امروز : 4
0
4

مدیرعامل آئودی: در تولید خودروهای برقی دوسال از تسلا عقب هستیم

  • کد خبر : 24041
  • 13 مرداد 1399 - 18:30
مدیرعامل آئودی: در تولید خودروهای برقی دوسال از تسلا عقب هستیم

این مسئله چندان غافل‌گیرکننده نیست، چون تسلا چندسال بیشتر از آئودی وقت برای تحقیق‌وتوسعه گذاشته است. هنگامی که صحبت از فناوری در حوزه خودروهای الکتریکی باشد، تسلا نه‌تنها از آئودی بلکه تقریبا از تمام خودروسازان جهان جلوتر است. ظاهرا مردم نیز به این امر واقف هستند؛ براساس گزارشی از Automotive News یکی از همین مردم، […]

این مسئله چندان غافل‌گیرکننده نیست، چون تسلا چندسال بیشتر از آئودی وقت برای تحقیق‌وتوسعه گذاشته است. هنگامی که صحبت از فناوری در حوزه خودروهای الکتریکی باشد، تسلا نه‌تنها از آئودی بلکه تقریبا از تمام خودروسازان جهان جلوتر است. ظاهرا مردم نیز به این امر واقف هستند؛ براساس گزارشی از Automotive News یکی از همین مردم، مدیرعامل شرکت خودروسازی آئودی، آقای مارکوس دوسمن، است.

درگزارش یادشده، آقای دوسمن اذعان می‌دارد که در حوزه فناوری محسابات درخودروها و همچنین فناوری خودران، آئودی حداقل دوسال از تسلا عقب‌تر است. این مورد جای تعجب هم ندارد چون آئودی تنها برای تقریبا ۵ سال اخیر سعی در الکتریکی‌سازی محصولاتش داشته و برای رسیدن به این هدف تمام تلاشش را هم به‌کار گرفته است. تنها مسئله شوکه‌آور اقرار یک مدیرعامل، آن هم مدیرعامل شرکتی چون آئودی به مسئله‌ای اینچنینی است!

هم‌اکنون تسلا از باتری‌های بزرگ‌تری (از لحاظ ظرفیت) سود می‌برد چراکه خودروهایشان را برپایه باتری‌هایشان می‌سازند. تسلا در حوزه محاسبات و ساختار نرم‌افزاری دوسال جلوتر است. این مورد درباره خودروهای خودران هم صدق می‌کند.

با وضعیت موجود، آئودی نباید به خود آسان بگیرد چون رقیبش یعنی تسلا درحوزه فناوری از آن جلوتر است. اما بررسی‌های زیادی هم از خودروی آئودی E-Tron و هم از انواع تسلاها انجام شده است. اگر صحبت کیفیت ساخت به میان بیاید، مسلما آئودی سال‌ها از تسلا جلوتر است. مورد یادشده از مزایای یک خودروساز افسانه‌ای بودن است: ساخت خودرو در سال‌های بسیار شما را در ساخت بسیار ماهر می‌کند. تجربه هم ثابت کرده است.

آقای دوسمن حرف‌های دیگری هم برای گفتن داشته است، اینبار درباره فروش آئودی. مدیرعامل این شرکت آلمانی گفته است که شرکتش تا سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ به رقم فروش پیش‌ازحضور بیماری کووید-۱۹ بازخواهد گشت. باتوجه به فروش خوب آئودی (نسبت به رقیبان) حتی در دوران قرنطینه، این مسئله دور از انتظار نیست.

مطالب خواندنی:  بدقولی دوباره تسلا؛ تولید سایبرتراک تا سال ۲۰۲۳ به تعویق افتاد

باید یادآور شد که باوجود پیشتازی آئودی، وضعیت چندان هم رضایت‌بخش و عالی نیست: تاکنون (تا نیمه اول ۲۰۲۰) تنها ۱۷۰۰۰ نسخه از E-Tron به‌فروش رسیده است، طبق برنامه‌های این شرکت فروش دستگاه مذکور تا پایان سال میلادی جاری باید به ۴۰۰۰۰ واحد برسد.

منبع:tech.gamefa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=24041

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.