• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
اخبار امروز : 4
0
2

ناسا بعد از ۴۵ سال برخی ابزارهای فضاپیماهای وویجر ۱ و ۲ را خاموش می کند

  • کد خبر : 37294
  • 01 تیر 1401 - 21:53
ناسا بعد از ۴۵ سال برخی ابزارهای فضاپیماهای وویجر ۱ و ۲ را خاموش می کند
فضاپیماهای وویجر ناسا بعد از ۴۵ سال ماموریت قرار است برخی از ابزارهای خود را برای همیشه از دست بدهند.

ناسا بعد از ۴۵ سال برخی ابزارهای فضاپیماهای وویجر ۱ و ۲ را خاموش می کند

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،فضاپیماهای وویجر ناسا بعد از ۴۵ سال ماموریت قرار است برخی از ابزارهای خود را برای همیشه از دست بدهند.

این فضاپیماها که در ابتدا قرار بود فقط ۴ سال ماموریت داشته باشند حالا بعد از چهار دهه ماموریت مستمر قرار است برای افزایش طول مدت ماموریت خود برخی از ابزارهایشان را خاموش بکنند

ناسا قصد دارد با خاموش کردن برخی از ابزارهای غیرضروری این فضاپیماها ماموریت آن‌ها را تا دهه ۲۰۳۰ ادامه دهد. دو فضاپیمای وویجر ۱ و ۲ در سال ۱۹۷۷ با هدف انجام یک ‌ماموریت چهار سال به فضا پرتاب شدند و هدف ‌آن‌ها عکاسی از سیاره‌های مشتری، زحل، اورانوس و نپتون و قمرهای اطراف آن‌ها بود. اما آن‌ها حالا در حال نزدیک شدن به ۵۰مین سالگرد تولد خود هستند و با این حساب می‌توان گفت که یکی از طولانی‌ترین ماموریت‌های فضایی را رقم‌ زده‌اند.‌

فضاپیمای وویجر ۱ در سال ۲۰۱۲ و وویجر ۲ در سال ۲۰۱۸ از مرز بین‌ستاره‌ای عبور کردند و هر دوی آن‌ها دارای ابزارهایی هستند که انرژی آن‌‌ها توسط دستگاهی تامین می‌شود که‌ حرارت ناشی از شکافت پلوتونیوم را به برق تبدیل می‌کند و ‌ناسا می‌خواهد با خاموش کردن این ابزارها در مصرف سوخت فصاپیماها صرفه‌جویی کند و‌ آن‌ها را برای مدت طولانی‌تری در ماموریت نگه دارد.

ناسا بعد از ۴۵ سال برخی ابزارهای فضاپیماهای وویجر ۱ و ۲ را خاموش می کند

ناسا دو سال پیش یکی از ابزارهای این فضاپیماها را که وظیفه‌اش شناسایی امواج کیهانی بود خاموش کرد و احتمالا ابزار بعدی که از کار خواهد افتاد یک مغناطیس‌سنج خواهد بود و بعد از آن چند ابزار دیگر نیز به کار خود پایان خواهند داد. این فضاپیماها در فاصله چند میلیون کیلومتری از ما هستند و دستورات را از طریق امواج نوری دریافت و اجرا می‌کنند.

مطالب خواندنی:  آب در فضا بازیافت شد

این فضاپیما در دهه ۸۰ میلادی زمانی که از کنار مشتری و زحل عبور کردند با ارسال تصاویری نشان دادند که قمرهای این سیاره‌ها کاملا متفاوت از قمر زمین یعنی ماه هستند و ما اکنون اطلاعات بسیار زیادی از این اقمار در اختیار داریم که ‌بسیار ارزشمند هستند.

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که این دو فضاپیمای قدیمی در ادامه ماموریت خود چه اطلاعات دیگری برای ما ارسال می‌کنند و قرار است با چه شگفتی‌های دیگری روبه‌رو شویم.

منلع: Techspot

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=37294

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.