• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
اخبار امروز : 4
0
1

ناسا در ماموریت‌های جدید آب و هوای فضا را بررسی می کند

  • کد خبر : 25588
  • 10 شهریور 1399 - 0:17
ناسا در ماموریت‌های جدید آب و هوای فضا را بررسی می کند

مجله زیبایی سبز:ناسا به دنبال اجرای ۵ مأموریت جدید با هدف بررسی وضعیت آب و هوای فضا است و بودجه‌ای ۱.۲۵ میلیون دلاری را به اجرای هر یک از این طرح‌ها اختصاص می‌دهد. اجرای طرح‌های یادشده درک انسان از نحوه تعامل خورشید با آب و هوای فضا و تأثیر آن بر سیاره‌های منظومه شمسی و […]

مجله زیبایی سبز:ناسا به دنبال اجرای ۵ مأموریت جدید با هدف بررسی وضعیت آب و هوای فضا است و بودجه‌ای ۱.۲۵ میلیون دلاری را به اجرای هر یک از این طرح‌ها اختصاص می‌دهد.

اجرای طرح‌های یادشده درک انسان از نحوه تعامل خورشید با آب و هوای فضا و تأثیر آن بر سیاره‌های منظومه شمسی و به خصوص زمین را افزایش می‌دهد.

تا به حال ۵ طرح پیشنهادی در این زمینه نهایی شده و قرار است هر یک برای بهینه سازی به مدت ۹ ماه مورد مطالعه قرار بگیرند. در نهایت دو طرح انتخاب می‌شوند تا برای اجرای آنها در فضا اقدامات لازم صورت بگیرد.

مقامات ناسا می‌گویند اجرای طرح‌های یادشده درک انسان را از فضا افزایش می‌دهد و از سوی دیگر اطلاعاتی را در اختیار ناسا قرار می‌دهد که بهتر بتواند از فضانوردان در جریان سفرهای فضایی طولانی مدت حفاظت کند.

حفاظت بهتر از ماهواره‌ها و سیگنال‌های ارتباطی و از جمله جی پی اس مزیت دیگر اجرای این طرح است که موجب می‌شود خسارات مالی وارده به طرح‌های فضایی کمتر شود.

آب و هوای فضا تأثیر گسترده‌ای بر سیگنال‌های ارتباطی و اکتشافات فضایی شصت سال اخیر داشته و توفان‌های مغناطیسی منظومه شمسی گاهی باعث از کارافتادن شبکه جی پی اس شده است.

ذرات منتشر شده از خورشید بر اثر وقوع این توفان‌ها نیز فضاپیماها و ماهواره‌ها را تهدید می‌کنند و حتی می‌توانند با آسیب زدن به دی ان ای فضانوردان موجب ابتلای آنها به سرطان شوند. از همین رو اجرای طرح یادشده ضرورت زیادی برای ناسا دارد.

منبع:خبرگزاری مهر، انگجت،

مطالب خواندنی:  دور شدن تدریجی مدار تیتان از سیاره زحل
لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=25588

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.