• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
اخبار امروز : 4
0
2

ناسا نقشه مواد معدنی موجود در سطح مریخ را منتشر کرد

  • کد خبر : 37522
  • 06 تیر 1401 - 15:56
ناسا نقشه مواد معدنی موجود در سطح مریخ را منتشر کرد

ناسا نقشه مواد معدنی موجود در سطح مریخ را منتشر کرد به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،ناسا به‌تازگی تصاویری از سطح مریخ ثبت کرده است که دارای رنگ‌های مختلفی است که اکر کسی نداند فکر می‌کند به یک کار هنری نگاه می‌کند. این تصاویر توسط مدارگرد شناسایی مریخ (MRO) ثبت شده است […]

ناسا نقشه مواد معدنی موجود در سطح مریخ را منتشر کرد

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،ناسا به‌تازگی تصاویری از سطح مریخ ثبت کرده است که دارای رنگ‌های مختلفی است که اکر کسی نداند فکر می‌کند به یک کار هنری نگاه می‌کند.

این تصاویر توسط مدارگرد شناسایی مریخ (MRO) ثبت شده است و از سال ۲۰۰۶ در حال ثبت تصاویر متعدد از سطح این سیاره سرخ است. این مدارگرد مجهز به دوربین‌های مختلفی است و یک طیف‌سنج ویژه به نام CRISM دارد که می‌تواند نور را به امواج مختلفی جدا کند و عناصر تشکیل‌دهنده سطح مریخ را به ما نشان دهد. حالا به نظر می‌رسد رنگ‌هایی که در تصویر جدید از این سیاره دیده می‌شود مربوط به مواد معدنی مختلف در سطح مریخ باشد.

این تصاویر از منطقه‌ای به نام Nili Fossae در مریخ گرفته شده‌اند و بد نیست بدانید که این تصاویر بخشی از یک نقشه کامل از تمام سطح مریخ است که توسط ناسا در قالب یک تصویر ۵.۶ گیگابایتی در ۷۲ رنگ تهیه شده است و اطلاعات بیشتری را درباره عناصر تشکیل‌دهنده این سیاره سرخ در اختیار ما قرار می‌دهد.

ناسا نقشه مواد معدنی موجود در سطح مریخ را منتشر کرد

این تصویر شامل بیش از ۵۰ هزار قطعه عکس می‌شود که هر کدام از آن‌ها ناحیه‌ای به ابعاد ۳۳۰ در ۶ مایل را در بر می‌گیرد.

طبق این نقشه، قسمت‌هایی که قرمزتر هستند دارای مقادیر فراوانی ماسه قرمز روشن هستند و ‌نواحی تیره‌تر ماسه کمتری دارند و عمدتا شامل سنگ می‌شوند. این نقشه اهمیت بسیار زیادی برای دانشمندان دارد و آن‌ها می‌توانند با استفاده از آن تاریخچه وجود آب و مواد معدنی در سطح مریخ را دقیق‌تر بررسی کنند و حتی می‌تواند به ناسا در پیدا کردن محل مناسب برای فرود مریخ‌نوردهای بعدی کمک کند.

مطالب خواندنی:  بخوانید: ماجرای افشاگری که به‌عنوان مامور دو جانبه برای اپل کار می‌کرد

ناسا نقشه مواد معدنی موجود در سطح مریخ را منتشر کرد

ماموریت بعدی MRO این خواهد بود که با استفاده از دوربین HiRISE خود از نواحی مشخصی که طبق نقشه ناسا از سطح مریخ اهمیت داشته باشند مجددا عکس‌برداری کند و آن‌ها را در اختیار دانشمندان بگذارد. این تصاویر باکیفیت در کنار نقشه مذکور، به فهم دقیق‌تر ما از اسرار مریخ کمک خواهند کرد.

ناسا همچنین قرار است اواخر امسال یک ‌نقشه دیگر از مناطق آهنی مریخ تهیه کند که دانشمندان ممکن است در این نواحی سرنخ‌هایی از حیات باستانی را پیدا کنند.

در هر حال، به نظر می‌رسد مریخ هنوز برای دانشمندان جذابیت‌های خاص خودش را دارد و تحقیقات بیشتر روی این سیاره خاکی ممکن است ما را به نتایج جالبی برساند.

منبع: DigitalTrends

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=37522

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.