• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
اخبار امروز : 4
0
3

ناسا و اسپیس اکس، مشغول ترکاندن شهاب سنگ

  • کد خبر : 31300
  • 29 آبان 1400 - 20:05
ناسا و اسپیس اکس، مشغول ترکاندن شهاب سنگ
از سال 2017، ناسا در حال تحقیق وبررسی روی این موضوع بوده است که آیا برخورد یک ماهواره با یک شهاب سنگ، مسیر آن را تغییر خواهد داد یا خیر.

ناسا و اسپیس اکس، مشغول ترکاندن شهاب سنگ

از سال ۲۰۱۷، ناسا در حال تحقیق وبررسی روی این موضوع بوده است که آیا برخورد یک ماهواره با یک شهاب سنگ، مسیر آن را تغییر خواهد داد یا خیر. شرکت اسپیس اکس هم برای کمک، از سال ۲۰۱۹ به ناسا ملحق شد. امروز این شرکت موشکی اعلام کرد که یک تست آتش ایستا انجام داده است آماده است در تاریخ ۲۳ نوامبر برنامه‌ی تغییر مسیر شهاب سنگ (با نام DART) خود را به اجرا بگذارد.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،راس ساعت ۱۰:۲۱ بعد از ظهر روز ۲۳ نوامبر، ناسا به عمد فضاپیمای DART خود را به شهاب سنگی می‌کوبد تا ببیند آیا این کار روشی مناسب برای تغییر مسیر آن است یا خیر، که اگر روزی امکان برخورد شهاب سنگی زمین را تهدید کرد، اقدامات مربوطه اتخاذ شود. تست آتش ایستا یکی از چندین مرحله برای آماده سازی پرتاب یک ماهواره به خارج از جو است و این تست، عملکرد روشن شدن، و مواردی مانند فشار و دما را اندازه می‌گیرد. با تکمیل این مراحل، ناسا و اسپیس اکس برای چند هفته آینده آماده خواهند بود.

DART یک شهاب سنگ به همرا دو دنباله‌اش به نام Didymos (در زبان یونانی به معنای دوقلو) را هدف خواهد گرفت. Didymos B اندازه‌ای معادل ۱۶۰ متر دارد و به دور Didymos A می‌گردد که آن هم اندازه‌ای حدود ۷۸۰ متر دارد. اما در هر صورت این شهاب سنگ‌ها بدون ایجاد تهدیدی برای زمین، یک بار سال ۲۰۲۲ و یک بار سال ۲۰۲۴ از کنار زمین عبور می‌کردند، و حتی در مسیر برخورد با زمین هم نیستند.

مطالب خواندنی:  تصاویر پنل نمایشگر سری آیفون ۱۴ فاش شد

اما ناسا تا الان حداقل ۲۳ شئ که ممکن است با ما در طی ۱۰۰ سال آینده برخورد کنند را شناسایی کرده‌ است. پیدا کردن یک استراتژی دفاعی، کلیدی برای مقابله با خطراتی که بشریت را تهدید می‌کنند است.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=31300

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.