• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 5
0
2

نبود مشتری؛ چالش اصلی ایسوس و گیگابایت پس از فروکش تب استخراج ارزهای مجازی

  • کد خبر : 3937
  • 02 آذر 1397 - 21:57
نبود مشتری؛ چالش اصلی ایسوس و گیگابایت پس از فروکش تب استخراج ارزهای مجازی

به نظر می‌رسد که تب استخراج ارز مجازی که سال گذشته توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب نموده بود، فروکش کرده و دیگر کسی سخت افزار مخصوص این امر را خریداری نمی‌کند. این مسئله موجب بروز مشکلاتی برای شرکت‌های ایسوس و گیگابایت شده چرا که سخت افزار بسیار زیادی در انبار این شرکت […]

image 2

به نظر می‌رسد که تب استخراج ارز مجازی که سال گذشته توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب نموده بود، فروکش کرده و دیگر کسی سخت افزار مخصوص این امر را خریداری نمی‌کند. این مسئله موجب بروز مشکلاتی برای شرکت‌های ایسوس و گیگابایت شده چرا که سخت افزار بسیار زیادی در انبار این شرکت ها باقی مانده و مشتری برایشان وجود ندارد.

gettyimages 932732414

به نظر می‌رسد که این دو کمپانی سال گذشته تحت تاثیر جو موجود بازار و هجوم کاربران برای خرید مادربرد و کارت گرافیک قدرتمند، به تولید سخت افزار بیشتری پرداختند. این مسئله موجب شد که انبار‌های این شرکت مملو از سخت‌ افزار‌های قدرتمند بشود. به امید آنکه کاربران روند رو به رشد خرید خود را حفظ کنند و سود زیادی نصیبشان گردد.
حال قیمت ارز مجازی کلاً پایین آمده، از سوی دیگر محدودیت‌های ایجاد شده برای صادارت میان چین و آمریکا، مشکلات زیادی برای خرید سخت افزار به وجود آورده است. این مسائل موجب شده‌اند دیگر استخراج بیت کوین مانند گذشته برای کاربران جذابیت نداشته باشد و کمتر کسی سراغ چنین روشی برای درآمدزایی برود.

Bittcoin bubble 1

از این رو دو تولید کننده‌ی تایوانی در شرایط مطلوبی به سر نمی‌برند و کارشناسان مدعی شده‌اند اوضاع آنها در سال ۲۰۱۹ میلادی از این بدتر هم خواهد شد. بدین ترتیب شرکت ایسوس در سه ماه سوم امسال ۴۳ درصد درآمدی کمتری نسبت به سال گذشته کسب کرده.

از سوی دیگر گیگابایت کمترین درآمد خود طی یک دوره‌ی سه ماهه را کسب کرده و از سال ۲۰۰۸ به بعد، چنین اوضاع نامساعدی را تجربه نکرده است. در این میان MSI تنها تولیدکننده‌ای است که وضعیت خوبی دارد و در سه ماهه‌ی امسال تنها کاهش درآمدی ۶.۶ درصدی را نسبت به سال قبل مشاهده کرده است.

مطالب خواندنی:  ادویه ماهی چیست؟

Bitcoin 1

البته باید در نظر داشت که این تولیدکنندگان تایوانی تنها شرکت‌هایی نیستند که کاهش ارزش ارز مجازی به کسب و کارشان آسیب رسانده. برای مثال میزان فروش کارت ‌های گرافیک شرکت‌های انویدیا و AMD نیز کاهش پیدا کرده است.

منبع:digiato.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=3937

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.