• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
اخبار امروز : 3
0
4

نجات جان انسان‌ها توسط هوش مصنوعی و ژن درمانی

  • کد خبر : 15269
  • 13 اردیبهشت 1399 - 21:23
نجات جان انسان‌ها توسط هوش مصنوعی و ژن درمانی

بیل گیتس، بنیان‌گذار مایکروسافت، روز گذشته در سخنرانی خود در انجمن علوم پیشرفته آمریکا گفت هوش مصنوعی و ژن درمانی دو فناوری هستند که بیشترین قدرت را برای ایجاد تغییر در زندگی مردم دارند. وی افزود هوش مصنوعی می‌تواند درک کاملی از سیستم‌های پیچیده بیولوژیکی داشته باشد و ژن درمانی نیز پتانسیل درمان ایدز را […]

بیل گیتس، بنیان‌گذار مایکروسافت، روز گذشته در سخنرانی خود در انجمن علوم پیشرفته آمریکا گفت هوش مصنوعی و ژن درمانی دو فناوری هستند که بیشترین قدرت را برای ایجاد تغییر در زندگی مردم دارند. وی افزود هوش مصنوعی می‌تواند درک کاملی از سیستم‌های پیچیده بیولوژیکی داشته باشد و ژن درمانی نیز پتانسیل درمان ایدز را دارد.

گیتس که همواره در امور خیریه حضور فعال داشته است روز جمعه اعلام کرد که پتانسیل هوش مصنوعی به تازگی کشف شده است و بنابرین قدرت محاسباتی کامپیوترها هر ۳٫۵ ماه دو برابر می‌شود.

بنا به اعتقاد گیتس، هوش مصنوعی و ژن درمانی علاوه بر پیشرفت در پردازش داده‌ها، قابلیت تولید، تجزیه و تحلیل، یافتن الگوها و دیدن افق‌ها را نیز می‌تواند فراهم کند. از نظر او هیجان‌انگیزترین بخش هوش مصنوعی کمک به درک سیستم‌های پیچیده بیولوژیکی و تسریع بخشیدن به کشف درمان برای بهبود سلامت در فقیرترین کشورها است.

وی گفت که فن‌آوری‌های ژن درمانی در تولید واکسن، تشخیص بیماری و یافتن درمان کمک می‌کند. از نظر او ژن درمانی پتانسیل آن را دارد که سلامتی را نه تنها برای بیماری‌های ژنتیکی خاص بلکه برای کل بیماری هایی که عمدتا گریبانگیر کشورهای فقیر شده است بهبود دهد.

گیتس همچنین در مورد ویروس کشنده کرونا نیز صحبت کرد و گفت این دو فناوری (هوش مصنوعی و ژن درمانی) می‌توانند در تشخیص، درمان و تولید واکسن نقش حیاتی ایفا کنند.

گیتس گفت:

بنیاد ما بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار برای مقابله با این ویروس جدید هزینه کرده  است زیرا ما معتقدیم کرونا تهدید جدی برای سلامتی کل جهان است. این پول در کمک به تشخیص، قرنطینه و درمان کرونا خرج خواهد شد و به کشورهای آفریقایی و آسیای مرکزی کمک خواهد کرد تا برای مقابله با این بیماری آمادگی کامل داشته باشند و از مردمان خود در برابر کرونا محافظت کرده و تولید واکسن، تشخیص و درمان را تسریع بخشند.

منبع:tech.gamefa.com

مطالب خواندنی:  ۱۵ اختراع ناسا که همه‌ی ما استفاده می‌کنیم
لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=15269

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.