• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
اخبار امروز : 4
0
4

هوندا تولید خودروهای غیر برقی را از سال ۲۰۴۰ متوقف خواهد کرد

  • کد خبر : 28408
  • 04 اردیبهشت 1400 - 17:24
هوندا تولید خودروهای غیر برقی را از سال ۲۰۴۰ متوقف خواهد کرد

شرکت هوندا به‌طور رسمی اعلام کرد که از سال ۲۰۴۰ به فروش خودروهای غیر برقی خود پایان خواهد داد. این شرکت انتظار دارد تا خودروهای برقی خود، ۴۰ درصد از فروش خودروهای این شرکت تا سال ۲۰۳۰ را تشکیل داده و این عدد تا سال ۲۰۳۵ به ۸۰ درصد و تا سال ۲۰۴۰ به صددرصد […]

شرکت هوندا به‌طور رسمی اعلام کرد که از سال ۲۰۴۰ به فروش خودروهای غیر برقی خود پایان خواهد داد. این شرکت انتظار دارد تا خودروهای برقی خود، ۴۰ درصد از فروش خودروهای این شرکت تا سال ۲۰۳۰ را تشکیل داده و این عدد تا سال ۲۰۳۵ به ۸۰ درصد و تا سال ۲۰۴۰ به صددرصد برسد.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،هوندا جدیدترین شرکتی است که به لیست شرکت‌هایی مانند جنرال موتورز، فورد، فولکس‌واگن، ولوو و غیره که در آینده فقط خودروهای برقی را به فروش می‌رسانند، اضافه شده است. هوندا همچنین اعلام کرد که آلایندگی کربن تمام محصولات این شرکت از سال ۲۰۵۰ به صفر خواهد رسید.

https://dl.greenbeautymag.com/2021/04/rsz_ezgif-2-f9c7f172d69a.jpg

به گزارش رویترز این اخبار توسط آقای توشیهیرو میبه، مدیر عامل جدید شرکت هوندا اعلام شد. او در کنفرانس خبری اخیر خود تایید کرد که شرکت هوندا به دنبال تحقق هدف دولت ژاپن برای کاهش ۴۶ درصدی آلاینده‌ها تا سال ۲۰۳۰ است. آقای میبه همچنین اعلام کرد:

ما بر این باوریم که شرکت‌های خودروسازی وظیقه دارند تا هدف تولید محصولات بدون کربن را دنبال کنند.

قرار است که شرکت هوندا مبلغ ۵ تریلیون ین (حدود ۴۶ میلیارد دلار) را برای برنامه‌های تحقیق و توسعه (از جمله برقی‌کردن خودروها) تا ۶ سال آینده سرمایه‌گذاری کند.

در حال حاضر، لیست خودروهای برقی شرکت هوندا بسیار محدود است. این شرکت اخیراً فروش خودروی برقی کلریتی (Clarity) را متوقف کرد اما نسخه‌های هیدروژنی و هیبریدی آن را کماکان به فروش می‌رساند. همچنین فروش خودروهای برقی سری E این شرکت از تابستان گذشته در اروپا آغاز شده است. قرار است که شرکت هوندا با همکاری جنرال موتورز، دو خودروی برقی جدید را روانه‌ی بازار کند. هوندا همچنین اعلام کرده است که تا سال ۲۰۲۴ دو خودروی SUV جدید را در بازار کشورهای آمریکای شمالی (ایالات متحده و کانادا) عرضه خواهد کرد.

مطالب خواندنی:  هوندا دو خودروی هیبریدی و برقی جدید در نمایشگاه شانگهای معرفی می‌کند

https://dl.greenbeautymag.com/2021/04/rsz_honda_e_ev_051.jpg

استراتژی برقی‌کردن محصولات شرکت هوندا، موتورسیکلت‌ها و اسکوترهای این شرکت را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. این شرکت قصد دارد تا سه اسکوتر برقی جدید و یک موتورسیکلت تمام برقی جدید را در سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه کند.

شرکت‌های خودروسازی ژاپنی، به‌‌ویژه شرکت تویوتا، زمانی در ساخت خودروهای هیبریدی از دیگر شرکت‌ها جلوتر بودند اما در چند سال اخیر، این شرکت‌های آمریکایی بودند که با ساخت خودروهای برقی، گوی سبقت را از رقبای ژاپنی خود ربوده‌اند. خوشبختانه به لطف قانون تحریم ساخت خودروهای غیر برقی که ایالت کالیفرنیا آن را از سال ۲۰۳۵ آغاز خواهد کرد و همچنین برنامه‌ی دولت بایدن برای برقی‌کردن تمام خودروهای دولتی و دیگر برنامه‌های کاهش آلاینده‌ها، شرکت‌های خودروسازی کار راحت‌تری در تولید خودروهای برقی خواهند داشت.

منبع: The Verge

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=28408

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.