• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 4
0
4

واچ‌اواس ۷ معرفی شد

  • کد خبر : 20867
  • 05 تیر 1399 - 19:29
واچ‌اواس ۷ معرفی شد

در رویداد تماما آنلاین WWDC، اپل از سیستم‌عامل‌ جدید مخصوص پوشیدنی‌های خود پرده برداشت، این سیستم‌عامل جدید واچ‌اواس ۷ (WatchOS 7) نام دارد. این دستگاه قابلیت ردگیری خواب را به ساعت‌های هوشمند اپل می‌آورد و نمودارهای از روند خواب کاربر را در طول هفته به نمایش می گذارد. مودی به نام ویند داون (Wind Down) […]

در رویداد تماما آنلاین WWDC، اپل از سیستم‌عامل‌ جدید مخصوص پوشیدنی‌های خود پرده برداشت، این سیستم‌عامل جدید واچ‌اواس ۷ (WatchOS 7) نام دارد.

این دستگاه قابلیت ردگیری خواب را به ساعت‌های هوشمند اپل می‌آورد و نمودارهای از روند خواب کاربر را در طول هفته به نمایش می گذارد.

مودی به نام ویند داون (Wind Down) به شما اجازه می‌دهد برای زمان قبل از خواب خود یک روتین تعریف کنید. این ویژگی که هم روی اپل واچ و هم روی آیفون در دسترس است امکان گذاشتن مناظر خاص روی صفحه هوم گوشی، نواختن آهنگ‌های آرامش‌بخش و استفاده از اپلیکیشن مدیتیشن محبوبتان را فراهم می‌کند.

در مود خواب (Sleep)، اپل واچ به‌طور خودکار حالت عدم ایجاد مزاحمت (Do Not Disturb) را فعال کرده و نور صفحه‌نمایش را در شب تاریک خواهد کرد. برای کمک به برخواستن از خواب به شما، هشدار‌های لمسی و بی‌صدا وجود دارد و همین‌طور صداهای ملایم. صفحه مخصوص زمان بیدار‌شدن میزان شارژ باتری را نمایش می‌دهد. در این قابلیت بر اساس الگوی خواب شما، اگر ساعت هوشمند فکر کند که شارژ باتری این دستگاه قبل از رسیدن زمان خواب شما خیلی کم است، به شما هشدار خواهد داد تا قبل از خواب آن را شارژ کنید.

از آنجایی که شستن دست‌ها در سال ۲۰۲۰ خیلی مهم شده است، اپل واچ با استفاده از واچ‌اواس ۷ به‌صورت خودکار شستن دست‌ها را بررسی می‌کند. زمانی که دستگاه متوجه شود شما در حال شستن دست‌هایتان هستید، یک زمان‌سنج ۲۰ ثانیه‌ای را فعال می‌کند. اگر شما زود از کار شستن، دست بکشید دستگاه شما را تشویق می‌کند که این کار را ادامه دهید. به‌علاوه، اپل واچ به شما یادآوری می‌کند که دست‌هایتان را بعد از رسیدن به خانه بشویید. گذشته از این‌ها، اپلیکیشن هلث (Health) نیز فعالیت شستن دست‌های شما را ردگیری خواهد کرد، هم از لحاظ مدت انجام و هم از لحاظ میزان تکرار آن.

مطالب خواندنی:  چگونه در واتس‌اپ از حساب کاربری خود مراقبت کنیم | مهم‌ترین نکته در این راه چیست؟

در زمینه تناسب اندام، برای کاربر چهار نوع فعالیت ورزشی در نظر گرفته شده است: تمرین ماهیچه‌ای، رقص، قدرت کاربردی و سرد کردن. اپلیکیشن اکتیویتی (Activity) آیفون حال فیتنس (Fitness) نامیده خواهد شد. طراحی دوباره این اپلیکیشن نمایش ساده‌ای از اطلاعات را در اختیار کاربر می‌گذارد. در اپلیکیشن یادشده یک سربرگ به فعالیت روزانه، حرکات ورزشی و جوایز کاربر اختصاص دارد و سربرگ دیگر مربوط به اشتراک‌گذاری فعالیت‌ها و رقابت‌های زنده می‌شود.

gsmarena 003 27

واچ اواس ۷ به شما اجازه می‌دهد انواع مختلفی از طرح‌واره‌های ساعتی (Watch Faces) را به اشتراک بگذارید و همچنین به شما ترکیبی از سفارشی‌سازی و شخصی‌سازی طرح‌واره‌ها را پیشنهاد می‌دهد.

بر اساس توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی، اپل واچی که واچ‌اواس ۷ را اجرا می‌کند، شما را مطلع می‌کند که به مرز میزان مجاز شنیدن محتواهای شنیداری در طول یک هفته به‌وسیله هدفون خود رسیده‌اید.

عبور شما از حد مجاز، در طول زمان روی شنوایی شما تاثیر منفی خواهد گذاشت. با استناد به راهنمای سازمان بهداشت جهانی، کاربر در طول یک هفته، تنها می‌تواند ۴۰ ساعت در معرض صوتی به بلندی ۸۰ دسی‌بل قرار گیرد در غیر این صورت تاثیرات منفی اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. اپلیکیشن هلث مدت زمانی که کاربر در معرض چنین سطح بالایی از دسی‌بل قرار گرفته است را نمایش خواهد داد.

gsmarena 004 16

علاوه بر موارد فوق، نمایش مسیرهای دوچرخه‌سواری نیز روی ساعت هوشمند شما امکان‌پذیر است و سیری (Siri) دستیار هوشمند اپل نیز زبان‌های مختلف را روی اپل واچ شما ترجمه می‌کند.

gsmarena 005 9

تعداد دیگری از حرکت سنج‌ها نیز روی اپلیکیشن هلث تعبیه شده است که می‌توان به فعالیت‌های قلبی عروقی کوتاه برد، سرعت قدم‌ زدن و سرعت پایین آمدن از پله‌ها اشاره کرد.

مطالب خواندنی:  آیا می‌توانیم حیات بیگانه را از طریق آلودگی آن کشف کنیم؟

بتای مخصوص توسعه‌دهندگان از امروز در دسترس خواهد بود. برای اولین بار یک بتای عمومی نیز در نظر گرفته شده است که از ماه بعد در دسترس قرار خواهد گرفت.

واچ‌اواس ۷ از اپل‌ واچ‌های سری ۳ به بعد پشتیبانی خواهد کرد.

منبع:tech.gamefa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=20867

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.