• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
اخبار امروز : 3
0
3

ورزش به افزیش طول عمر انسان کمک می‌کند

  • کد خبر : 25857
  • 14 شهریور 1399 - 1:06
ورزش به افزیش طول عمر انسان کمک می‌کند

ارتباط ورزش و افزایش طول عمر مجله زیبایی سبز:ورزش را به یاد داشته باشید برای این که ورزش به افزیش طول عمر انسان کمکی می کند. انجام ورزش های ساده مانند پیاده روی سریع یا دویدن میتواند باعث افزایش امید به زندگی شود. به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از بیتوته،انجام فعالیت های فیزیکی […]

ارتباط ورزش و افزایش طول عمر

مجله زیبایی سبز:ورزش را به یاد داشته باشید برای این که ورزش به افزیش طول عمر انسان کمکی می کند. انجام ورزش های ساده مانند پیاده روی سریع یا دویدن میتواند باعث افزایش امید به زندگی شود.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از بیتوته،انجام فعالیت های فیزیکی مانند پیاده روی سریع یا دویدن به مدت حداقل یک ساعت در روز میتواند باعث از بین رفتن ریسک مرگ ناشی از نشستن ۸ ساعت یا بیشتر در روز شود.به گفته پژوهشگران، عدم فعالیت فیزیکی با افزایش ریسک ابتلا به بیماری قلبی ، دیابت و همینطور بعضی سرطان ها مرتبط بوده و عامل پیدایش بیش از ۵ میلیون مورد مرگ در سال است.

مطالعات نشان داده است که دویدن به کاهش چشمگیر از کلسترول در بدن کمک می کند.

کلسترول اضافی در خون علت اصلی بیماری های قلبی عروقی است و دویدن سبب تولید سلول های لیپوپروتئین با چگالی بالا می شود و به حفظ تعادل مناسب کلسترول در خون کمک می کند و علاوه‌براین ، دویدن قلب شما را تمرین میدهد و آنرا با هر ضربه بزرگ تر و قدرتمند تر می کند و این کار میتواند از ابتلا به بیماری های قلبی جلوگیری کند و بنابراین به زندگی طولانی‌تر کمک خواهد کرد.

exercise human life 2

ورزش طول عمر انسان را زیاد می‌کند

می دانیم که صبح سر کار می روید و پس از تاریک شدن هوا برمی گردید. در چنین شرایطی انتظار نداریم که پس از تمام شدن کارتان سری به باشگاه محله تان بزنید و ورزش کنید. ما تنها از شما می خواهیم پایان هفته ها و برای یک بار در هفته، قدری بدوید. دیلی میل از زبان محققان دانمارکی نوشته است که دویدن به مدت یک ساعت در هفته طول عمر انسان را ۶سال بیشتر می کند.

مطالب خواندنی:  وزنه زدن از استخوان های افراد گیاهخوار محافظت می کند

بررسی های محققان نشان می دهد دویدن اهسته یا متوسط به مدت یک یا دو ساعت در هفته طول عمر مردان را ۲/۶سال بیشتر و عمر زنان را ۶/۵سال طولانی تر می کند. محققان می گویند همین میزان دویدن خطر مرگ زودرس را تا ۴۴درصد کاهش می دهد.

۲۵ دقیقه پیاده روی روزانه داشته باشید

مطالعات نشان داده است که دویدن به کاهش قابل توجهی از کلسترول در بدن کمک می کند.

اگر محل کارتان به خانه تان نزدیک است، با یک تیر دو نشان بزنید و پیاده به خانه برگردید. با این کار نه تنها هزینه رفت وآمد تان را پائین می آورید، بلکه ۷سال هم به عمرتان اضافه می کنید. به نوشته هلث، محققان معتقدند هر روز پیاده روی کردن، حتی اگر ۲۵دقیقه به طول بینجامد، سبب طول عمر می شود.

به گفته آن ها ۲۵دقیقه راه رفتن سریع روزانه شاید تأثیر خارق العاده ای روی کاهش وزن و آب شدن چربی های دور کمر شما نداشته باشد و تنها کمی لاغرتان کند ولی طول عمرتان را بین سه تا هفت سال بیشتر می کند. بررسی های آن ها نشان می دهد که تنها ۲۰دقیقه پیاده روی روزانه میزان مرگ ومیر را در اشخاص با وزن متناسب و حتی در افرادی که از چاقی مفرط رنج می برند را ۲۰درصد کاهش می دهد.

چنانچه امکانش را دارید، برای ۲۰ تا ۳۰دقیقه در روز هم که شده، ورزش کنید. درست است که هفته ای یک بار دویدن و روزی نیم ساعت پیاده رفتن عمر شما را طولانی می کند ولی محققان می گویند چنانچه تنها ۳۰دقیقه زمان ثابت را به ورزش کردن اختصاص دهید، عمرتان ۱۵سال طولانی‌تر می شود. به نوشته رویترز، محققان بر این باورند که چنانچه هفته ای چهار بار به مدت ۲۰ تا ۳۰دقیقه با فعالیت متوسط ورزش کنید، عمرتان ۱۵سال طولانی‌تر می شود.

مطالب خواندنی:  علل قفل شدن زانو + درمان قفل شدن زانو با ورزش

ورزش به کاهش وزن کمک می کند

ورزش میزان کالری بدن را افزایش می دهد. چربی بدن را میتوان با انجام ورزش منظم کاهش داد. بنابراین، برای کاهش وزن علاوه بر محدود کردن مصرف غذا انجام ورزش حیاتی و ضروری است.

ورزش از چاقی جلوگیری می کند

بر اساس مطالعه ای که دکتر پیتر وود، نویسنده کتاب« تغذیه کالیفرنیا و برنامه ورزشی» از دانشکده پزشکی دانشگاه اسنتفورد انجام داده است، اشخاص بسیار فعال روزانه در حدود ۶۰۰ کالری بیش از افرادی که زندگی ساکن و کم تحرک دارند مصرف می کنند، ولی وزن شان حدوداً ۲۰ درصد کم تر است.

در حدود ۱۵ ساعت پس از انجام ورزش های سنگین، بدن دایماً با نرخی بالاتر از هنگامی که شخص ورزش انجام نمی دهد به سوختن کالری می پردازد. ثابت شده است که انجام ورزش های جسمی سبک موجب چاقی کمتر و کاهش سطح کلسترول خون می شود.

ورزش استرس را از بین می برد

برای رفع استرس ورزش کنید برای این که انجام ورزش منظم نقش مهمی در مبارزه با استرس ایفا می کند. ورزش آسایش و ارامش روحی و روانی را علاوه بر سلامتی جسمی و روحی برای انسان بهمراه دارد.

ورزش سطوح هورمون ها را در خون تغییر داده و میتواند بتا- اندورفین( مواد شیمیایی که بر مغز اثر می گذارند) بدن انسان را بالا ببرد. ورزش همینطور حسی از موفقیت را به شخص می دهد و در نتیجه احساس نامیدی را در وی از بین می برد.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=25857

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.