• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 4
0
4

ورزش مناسب برای کاهش وزن

  • کد خبر : 25831
  • 13 شهریور 1399 - 23:59
ورزش مناسب برای کاهش وزن

مجله زیبایی سبز:کاهش وزن و تناسب اندام در دنیای امروزی امروز یکی از دغدغه های مهم اکثر زنان و مردان است و از آنجا که بیشتر آن ها زمان قدری برای ورزش کردن دارند ترجیح میدهند ورزش هایی را انجام دهند که منحصراً برای کاهش وزن مطلوب باشد و گاهی بشود آنها را در منزل […]

مجله زیبایی سبز:کاهش وزن و تناسب اندام در دنیای امروزی امروز یکی از دغدغه های مهم اکثر زنان و مردان است و از آنجا که بیشتر آن ها زمان قدری برای ورزش کردن دارند ترجیح میدهند ورزش هایی را انجام دهند که منحصراً برای کاهش وزن مطلوب باشد و گاهی بشود آنها را در منزل هم انجام داد.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از بیتوته،حقیقت این است که در بعضی موارد حتی با تغییر بعضی عادت های اشتباه غذایی و فعالیتی میتوان به صورت محسوسی وزن کم کرد و به تناسب اندام رسید ولی این توضیح ها برای اشخاصی است که دچار چاقی مفرط نیستند و تنها کمی افزایش وزن داشته و دوست دارند به وزن متعادل خویش برسند.

پیاده روی

به دلیل های مختلفی پیاده روی یکی از بهترین تمرین های ورزشی برای کاهش وزن است. پیاده روی برای مبتدیان ساده و راحت است، آنها میتوانند بدون احتیاج به خرید تجهیزات ورزش را آغاز کنند. همچنین در این ورزش مفصل ها شما آنقدر تحت‌تأثیر فشار و درد نخواهد بود.

exercise weight loss 2

ورزش و تناسب اندام

براساس تحقیقات انجام شده، تخمین زده شده است که هر شخص( حدود ۷۰ کیلوگرم) در هر ۳۰ دقیقه پیاده روی با سرعت متوسط ۶.۴ کیلومتر در ساعت، ۱۶۷ کالری می سوزاند.

یک مطالعه از ۲۰ زن مبتلا به چاقی به مدت ۱۲ هفته نشان داد که راه رفتن به مدت ۵۰- ۷۰ دقیقه( ۳ بار در هفته) سبب کاهش چربی بدن و دور کمر می شود.

دویدن

ورزش برای کاهش وزن؛ دویدن اگر اضافه وزنتان زیر ۱۵ کیلوگرم است دویدن از گزینه های عالی برای سرعت بخشیدن به کالری سوزی است. اما دویدن خالی کاهش وزن را تضمین نمی کند و باید در کنار برنامه غذایی آنرا پیش ببرید. دویدن هم قانون های خاص خود را دارد و در صورت رعایت نکردن کاملاً از فواید این ورزش استفاده نمی کنید. از همان ابتدا شروع به دویدن نکنید و قدری پیاده روی کنید یا ترکیبی از پیاده روی و دویدن را داشته باشید تا بدن عادت کند.

مطالب خواندنی:  رسیدن به تناسب اندام در 90 روز با کمک تمرینات ورزشی P90X

بعد از چند هفته بدن آماده و آماده تر می شود تا هنگامی که میتوانید مستقیم با دویدن آغاز کنید. چند روز پی در پی ندوید. عضلات و مفصل های بعد از دویدن دچار اضطراب میشوند و باید به آن ها فرصت استراحت بدهید. در روزهایی که نمی دوید به سراغ ورزش های قدرتی بروید و عضلات پا را درگیر نکنید. مسافت دویدن خود را ناگهانی افزایش ندهید و تلاش کنید  هر هفته ۱۰ درصد به مقدار آن اضافه کنید.

شنا

چنانچه به دنبال ورزشی هستید که فعالیت زیادی احتیاج نداشته باشد و نتایج خوبی برای تان به بار بیاورد، شنا کنید. این ورزش ظاهرا کم تحرک میتواند بدون ریختن حتی یک قطره عرق، صدها کالری بسوزاند.

حرکات مختلف و زیادی که موقع شنا کردن انجام می دهید مثل اقسام مختلفی از ورزش های هوازی است که بدن تان را به شیوه ای جدید به چالش می کشد. توجه داشته باشید که تنها کافیست هرروز چند دور در استخر شنا کنید تا به نتیجه چشم‌گیر و متفاوتی در تناسب اندام تان برسید. در واقع بدون این که آسیبی به زانوها یا قوزک پای خود وارد کنید، سایز دور کمرتان را کم می کنید!

دوچرخه سواری

دوچرخه سواری یکی از فعالیت های است که محبوبیت زیای دارد، گذشته از متنوع بودن این فعالیت، دوچرخه سواری یکی از گزینه های کاهش وزن است و در سرعت کاهش وزن هم در زمره ورزش های است که سبب کاهش سریع وزن می شود. دوچرخه سواری در بیرون از منزل بهتر از منزل یا باشگاه ورزشی است، ولی این بدان معنی نیست که نمی توانید از دوچرخه ثابت استفاده نکنید، دوچرخه ثابت هم میتواند همان تأثیر را داشته باشد.

مطالب خواندنی:  کدام بهتر است: ورزش با شکم خالی یا پر

درصورتی که مسیر محل کارتان را میتوانید با دوچرخه طی کنید از این تمرین بطور روزانه تا محل کارتان استفاده کنید با این شیوه میتوانید بدون صرف زمان اضافه کالری بسوزانید. ۳۰ دقیقه ورزش با دوچرخه ثابت برای کاهش وزن را مطالعه کنید.

طناب زدن

مقدار سوزاندن کالری در این ورزش حدود ۷۰۰ تا ۱۱۰۰ کالری در هر ساعت است. ورزشکاران بوکس از این تمرین برای گرم کردن بدن خود استفاده می کنند، ولی با انجام آن برای چند دقیقه، بزودی شخص متوجه می شود این حرکت چیزی بیش از یک فعالیت ساده برای آماده کردن بدن است.

در حقیقت با وجود ساده بودن، این حرکت نقش مؤثر در هماهنگی اجزای بدن داشته و بر عملکرد کل بدن تأثیر دارد. علاوه‌ براین طناب زدن بطور خاص میتواند به ایجاد هماهنگی بین دست ها و چشم ها کمک کند.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=25831

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.