• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
2

ورزش کردن در شب تاثیری کمتری در کاهش وزن دارد

  • کد خبر : 4140
  • 07 آذر 1397 - 22:17
ورزش کردن در شب تاثیری کمتری در کاهش وزن دارد

ورزش کردن در شب بهتر از ورزش نکردن است‎ ورزش کردن در شب به خاطر کاهش سطح متابولیسم بدن تاثیر کمتری در کاهش وزن نسبت به سایر ساعت‌های روز دارد. دکتر باقری مقدم رییس هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان افزود: انتخاب زمان ورزش در طول روز بستگی به شرایط هر فرد متفاوت است. در حقیقت […]

va4 9519

ورزش کردن در شب بهتر از ورزش نکردن است‎

ورزش کردن در شب به خاطر کاهش سطح متابولیسم بدن تاثیر کمتری در کاهش وزن نسبت به سایر ساعت‌های روز دارد.

دکتر باقری مقدم رییس هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان افزود: انتخاب زمان ورزش در طول روز بستگی به شرایط هر فرد متفاوت است. در حقیقت بهترین زمان برای انجام تمرین‌های ورزشی زمانی است که فرد از نظر روحی، هوشیاری و تغذیه و شرایط محیطی آمادگی لازم را داشته باشد. در گروهی از افراد که مجبور یا علاقه‌مند هستند در شب ورزش کنند، همواره این سوال مطرح است که آیا ورزش کردن در شب مناسب است یا خیر؟

وی گفت: برخی ورزش در شب را برای کاهش وزن ایده‌آل می‌دانند و برخی دیگر آن را نامناسب. در رابطه با بهبود وضعیت خواب نیز بعضی از مطالعات، ورزش در شب را توصیه و برخی از مطالعات ورزش در شب را باعث اختلال در خواب شبانه گزارش کرده‌اند. در تعداد اندکی از مطالعات، ورزش را به طور شبانه در پارک‌ها به علت افزایش دی‌اکسیدکربن و کمبود اکسیژن توصیه نمی‌کنند ولی این موضوع تایید نشده است.

رییس هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان درباره بعضی فواید ورزش در شب اظهار کرد: در شب عضلات بدن نرم‌تر و آماده‌تر از صبح است و معمولا در شب کمتر شاهد سفتی عضلات هستیم. ضمن این که فرصت ورزش در شب معمولا بیشتر ار صبح‌هاست.

باقری مقدم اضافه کرد: البته در شب به علت افزایش سطح هورمون‌های استرس مثل کورتیزول و نوراپی‌نفرین در طی ورزش و طبیعی شدن آن پس از چند ساعت، سبب می‌شود تا خواب پس از ورزش مختل شود. بنابراین بین فعالیت ورزشی تا زمان خواب باید حداقل ۳ ساعت فاصله باشد.

مطالب خواندنی:  حسود نباشید.همه چیز زندگی پول نیست

همچنین به علت کاهش سطح متابولیسم بدن در شب‌ها به نظر می‌رسد ورزش در شب‌ها تاثیر کمتری در کاهش وزن نسبت به بقیه ساعت‌های روز دارد.

متخصص پزشکی ورزشی در پایان گفت:‌ اگر جزو کسانی هستید که فقط شب‌ها فرصت ورزش دارید فراموش نکنید که ورزش کردن در شب بهتر از ورزش نکردن است. البته در اجرای ورزش شبانه نیاز به انگیزه بیشتر و نظم است. زیرا به علت تاثیر کمتر آن در کاهش وزن یا ایجاد خستگی ممکن است فرد از ادامه دادن فعالیت ورزشی در شب امتناع کند.

منبع: بیتونه و isna.ir

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=4140

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.