• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 6
0
3

چرا باید ورزش کنیم؛ پاسخ به این سؤال همیشگی

  • کد خبر : 32213
  • 06 دی 1400 - 18:03
چرا باید ورزش کنیم؛ پاسخ به این سؤال همیشگی
بسیاری از افراد از منظر تئوری، با فواید ورزش کردن آشنا هستند و می‌دانند که ورزش کردن به کاهش وزن یا تثبیت وزن فعلی کمک می‌کند. کاهش و کنترل وزن از بهترین فواید ورزش است، اما تنها مزیت آن نیست. اگر شما هم جزو دسته‌ای هستید که این دو مزیت نتوانسته انگیزه کافی برای ورزش را در شما ایجاد کند، احتمالاً نیاز دارید با دیگر فواید ورزش کردن آشنا شوید.

چرا باید ورزش کنیم؛ پاسخ به این سؤال همیشگی

ورزش کردن علاوه بر اینکه انرژی شما را بالا می‌برد، می‌تواند در بهبود خلق و خوی شما نیز مؤثر واقع شود، به شما کمک کند بهتر بخوابید و زندگی باکیفیت‌تری تری داشته باشید. اینها تنها بخش کوچکی از مزایای ورزش است؛ در ادامه با فواید بیشتر ورزش کردن آشنا خواهید شد.

ورزش کردن باعث افزایش احساس شادی و خوشحالی در شما می‌شود

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از خبرآنلاین،تا به حال کسی را دیده‌اید که افزایش ترشح اندورفین را پس از یک پیاده‌روی سریع دوست نداشته باشد؟

اندورفین‌ها هورمون‌هایی هستند که درد را کاهش و لذت را افزایش می‌دهند و به‌طور کلی یک احساس خوب بودن و مثبت بودن در فرد ایجاد می‌کنند.

اندورفین همچنین به عنوان یک مسکن طبیعی عمل کرده و به کاهش دردهای طولانی مدت کمک می‌کند. ورزش منظم می‌تواند عضلات را تقویت کند، دردهای مزمن و خطرات آسیب‌دیدگی را کاهش دهد.

ورزش؛ دشمن افسردگی

طبق تحقیقات، برای کنترل سطوح خفیف تا متوسط ​​افسردگی، ورزش یک درمان اثربخش است. ورزش حساسیت مغز شما را به سروتونین و نوراپی نفرین افزایش و افسردگی را کاهش می‌دهد.

مطالعات نشان می‌دهد که تمرین یوگا به مدت شش هفته (همراه با به‌کارگیری روش‌های معمول برای درمان افسردگی) برای کاهش افسردگی و حتی اضطراب اثرگذار است. همچنین یوگا و پیلاتس بر تمرینات هوازی تمرکز دارند که همین موضوع استرس را می‌کاهد و باعث تقویت احساس آرامش می‌شود.

ورزش کردن، دردها را کاهش می‌دهد

اگر کمر درد مزمن، فیبرومیالژیا (سندرم درد اسکلتی-عضلانی مزمن) یا مشکلات دیگری دارید که باعث می‌شوند دردهای مزمن را تجربه کنید، باید بدانید ورزش می‌تواند این درد ها را کاهش و تسکین دهد و عملکرد فیزیکی را بهبود بخشد.

مطالب خواندنی:  چگونه با ورزش از شر غبغب زیر گلو خلاص شویم

بهبود سلامت پوست با ورزش!

جالب است بدانید که تعرق ناشی از ورزش و فعالیت بدنی، برای پوست مفید است! ورزش منظم با شدت متوسط، باعث آزادسازی و افزایش آنتی‌اکسیدان‌ها در بدن می‌شود. آنتی‌اکسیدان‌ها به محافظت از سلول‌ها در برابر استرس اکسیداتیو و رادیکال‌های آزاد (که موجب آسیب دیدن پوست می‌شوند)، کمک می‌کنند. همچنین ورزش، جریان خون را افزایش می‌دهد و اثرات ضد پیری نیز دارد.

منبع: clevelandclinic

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=32213

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.