• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 2
0
2

اگر همسرتان آشپزی بلد نیست چه کنید؟

  • کد خبر : 19015
  • 20 خرداد 1399 - 20:20
اگر همسرتان آشپزی بلد نیست چه کنید؟

بلد نبودن آشپزی شاید در نظر اول آنقدر با اهمیت بنظر نرسد؛ ولی حقیقت این است که آشپزی کردن یکی از مهم ترین علل حفظ و استحکام ارتباطات عاطفی است. آشپزی زن در منزل به مثابه یکی از دلبری های ظریف و لطیف زنانه تلقی می گردد، و شاید به جرأت بتوان گفت حساسیت و […]

spouse know cook 1

بلد نبودن آشپزی

شاید در نظر اول آنقدر با اهمیت بنظر نرسد؛ ولی حقیقت این است که آشپزی کردن یکی از مهم ترین علل حفظ و استحکام ارتباطات عاطفی است.

آشپزی زن در منزل به مثابه یکی از دلبری های ظریف و لطیف زنانه تلقی می گردد، و شاید به جرأت بتوان گفت حساسیت و علاقمندی مردان به آشپزی زن در منزل نه به مفهوم توجه زیاد به مسئله گرسنگی و سیری و نیازهای ابتدایی است بلکه به نوعی در جستجوی همین دلبری های ظریف همسرشان هستند.

چنانچه همسرتان در آشپزی ضعیف است یا مهارت لازم را در این زمینه ندارد برای رسیدگی به این مسئله به نکات زیر توجه کنید:

spouse know cook 2

آشپزی کردن زن

عمدتاً شیوه معقول برای انتقاد سازنده شامل چند نکته احساسی است:

– انتقاد دوستانه انجام دهید

انتقاد را با لحنی آرام و دوستانه انجام دهید.

– انتقاد غیر مستقیم را بر انتقاد واضح و مستقیم ترجیح دهید.

صراحت همیشه و در همه موارد به منفعت زندگی نیست. گاهی صراحت خیلی زیاد، شکننده و طاقت فرسا است.

– انتقاد را در خلوت انجام دهید.

چنانچه همسرتان در هنر آشپزی ضعف دارد هیچوقت اجازه ندهید اطرافیان خصوصا خانواده خودتان متوجه این مسئله گردد.

spouse know cook 3

همسرم اصلا آشپزی بلد نیست

– انتقاد را با اظهار امیدواری برای تغییر رفتار همراه نمایید

برای ایجاد این تغییر، حتماً پیشرفتهای مثبت همسرتان و توانایی های کوچک او را مد نظر داشته و مورد تقویت قرار دهید .

– به همسر خود احترام بگذارید

در هر شرایطی حتی در زمانی که ضعف آشپزی همسرتان، شرایط تغذیه ای خانواده را تحت‌تأثیر خود قرار داده است، به همسر خود احترام بگذارید و با او بااحترام حرف بزنید و در رابطه با وی از عواطف سرشار و محبّت بسیار دریغ نورزید.

مطالب خواندنی:  برای تقویت قوای جنسی چه بخوریم؟

– به ترقی و پیشرفت و رشد همسر  کمک کنید

به ترقی و پیشرفت و رشد همسر خود در زمینه آشپزی علاقمند باشید و اشتیاق نشان دهید و زمینه را برای تحقق این امر فراهم نمایید و عرصه زندگی را برای نوآوریها بگشایید.

spouse know cook 4

دستپخت همسر

– به همسرتان پیشنهاد کنید در یک کلاس آشپزی ثبت نام کند

می توانید به همسرتان اینگونه پیشنهاد بدهید:« عزیزم من خیلی دوست دارم دستپخت تو خیلی بهتر از این ها باشد، چه طور است که در یک کلاس آشپزی ثبت نام کنی و روش ها و نکات جدیدی یاد بگیری؟».

این روز ها انواع و اقسام کلاس های آشپزی وجود دارند که میتوانید بر اساس احتیاج و سلیقه تان از آنها استفاده کنید.

– به همسرتان پیشنهاد کنید در آشپزی به وی کمک کنید

منظور این نیست که دائم در اشپزخانه کنار همسرتان باشید و تمام حرکاتش را کنترل کنید، بلکه میتوانید در انتخاب غذایی که می خواهد درست کند به وی کمک کنید، موادغذایی که از آنها استفاده می کند را بررسی کنید و نظر بدهید و لا به لای این همکاری ها به احتمال زیاد میتوانید نقاط ضعف یا اشتباهات همسرتان در آشپزی را پیدا نموده و کمکش کنید تا آنرا رفع کند.

به عنوان مثال شاید خانم شما از سیر زیاد در غذا استفاده می کند یا زمان کافی برای پخت به غذا نمی دهد. ایراد هر چه که هست، با بودن در کنار همسرتان حین پخت و پز میتوانید پیدایش کنید.

به همسرتان پیشنهاد کنید سبزیجات را شما خُرد کنید یا سس غذا را شما درست کنید. خانم شما مطمئنا از پیشنهاد کمک تان استقبال می کند و شما هم هم زمان میتوانید آشپزی وی را ببینید. چنانچه همسرتان پافشاری کرد که خودش کارهایش را انجام دهد و شما هم به کار خودتان مشغول باشید، تنها به وی بگویید دوست دارید موقع آشپزی تماشایش کنید، زیرا هنگامی که مشغول غذا درست کردن است خیلی خواستنی می شود!

مطالب خواندنی:  طرز تهیه خوشمزه‌ترین کیک فصل | نکات مهم و فوت و فن درست کردن کیک گیلاس

spouse know cook 5

کمک کردن به همسر در آشپزی

– با هم در اینترنت جست و جو کنید، غذا هایی را انتخاب نموده و با هم درست کنید

برای تازه کار ها در آشپزی مدام بهترین کار این است که بر اساس دستورالعمل پیش بروند. خوش بختانه این روز ها با کمک اینترنت، به اقسام غذا ها و دستور تهیه و پخت شان به آسانی دسترسی دارید.

با همسرتان بنشینید و غدا هایی را انتخاب کنید و با همکاری هم طبق دستور آنرا آماده کنید. به این ترتیب می دانید چه چیز هایی در غذای تان وجود دارد ، چطور مواد را با هم ترکیب کنید، چه قدر زمان پخت لازم است و در نتیجه، دقیقا چه قرار است بخورید. ضمنا یکی از امتیازهای جست و جو کردن در اینترنت هم این است که تنوع را وارد رژیم غذایی تان می کنید و روش پخت موادغذایی را خوب یاد می گیرید.

– از همسرتان بخواهید اول غذایی که درست کرده را بچشد

چنانچه همسرتان خودش نتواند مز ه و طعم چیزی که تهیه نموده است را تحمل کند، مطمئنا از شما هم انتظار ندارد آن غذا را دوست داشته باشید. از وی بخواهید در مرحله های تهیه ی غذا، آنرا بچشد و اگر چیزی کم و کسر داشت یا درست نبود، راهی برای اصلاح آن پیدا کند یا از شما نظر بخواهد.

– نظر واقعی تان را مخفی نکنید

هنگامی که دستپخت همسرتان را دوست ندارید مطمئنا این را هم دوست ندارید که وی را از خویش برنجانید و زحماتش را نادیده بگیرید.

مطالب خواندنی:  طرز تهیه کاپ کیک توت فرنگی | آسان‌ترین روش درست کردن کاپ کیک

ولی همیشه هم که نمی توانید نظرتان را مخفی کنید و به خوردن غذا هایی که باب میل تان نیست ادامه دهید. پس باید کاملاً مهربانانه، آرام و صادقانه با همسرتان صحبت کنید و از او بخواهید تا با هم راهکاری پیدا کنید. درصورتی که وی نداند که از غذا هایی که درست می کند خوش تان نمی آید، به شیوه اش ادامه می دهد و شما هم مجبورید هرروز همان غذا ها را بخورید. فکر می کنید این شرایط تا کِی میتواند ادامه پیدا کند؟!

منبغ: بیتوته

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=19015

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.