• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 0
0
2

لثه‌ و فرمول تسکین سریع درد آن

  • کد خبر : 23553
  • 05 مرداد 1399 - 20:06
لثه‌ و فرمول تسکین سریع درد آن

پودر میخک و اسپیلانتس که هر دو گیاهان دارویی تسکین دهنده درد هستند را می توانید برای کاهش لثه درد استفاده کنید.لثه درد مساله ای آزاردهنده است که به دلایل مختلفی می تواند شکل بگیرد. این شرایط می تواند به واسطه مواردی ساده مانند مسواک زدن با شدت زیاد، آفت های دهان یا استفاده از […]

پودر میخک و اسپیلانتس که هر دو گیاهان دارویی تسکین دهنده درد هستند را می توانید برای کاهش لثه درد استفاده کنید.لثه درد مساله ای آزاردهنده است که به دلایل مختلفی می تواند شکل بگیرد. این شرایط می تواند به واسطه مواردی ساده مانند مسواک زدن با شدت زیاد، آفت های دهان یا استفاده از یک دندان مصنوعی، نگهدارنده یا محافظ های دندان رخ دهد.

لثه درد در زنان می تواند از تغییرات هورمونی، بارداری، قاعدگی یا یائسگی سرچشمه بگیرد.
در مواقع دیگر، لثه درد ممکن است نشانه ای از مساله ای جدی‌تر مانند برفک دهان، جینجیویت یا پریودنتیت باشد.

برخی درمان های خانگی می توانند به تسکین لثه درد کمک کنند که در ادامه با برخی از آنها بیشتر آشنا می شویم.

اگر لثه درد تنها علامتی است که با آن مواجه هستید، می توانید درمان های خانگی زیر را امتحان کنید:

شستشوی دهان با آب‌نمک

یک قاشق چایخوری نمک را به یک فنجان آب گرم اضافه کرده و آنها را به خوبی با هم ترکیب کنید.
این ترکیب را در دهان خود بچرخانید و سپس آن را به بیرون تف کرده و قورت ندهید.

نمک به پیشگیری از رشد باکتری ها در دهان کمک می کند و باکتری های روی لثه ها را کاهش می دهد که ممکن است موجب تورم شده باشند.
دهان خود را با آب‌نمک گرم حداقل روزی دوبار شستشو دهید تا زمانی که تورم و درد لثه ها کاهش یابد.

کمپرس

کمپرس سرد یا گرم می تواند به کاهش درد لثه ها کمک کند.
برای آماده کردن یک کمپرس گرم می توانید دمای آب را روی حرارت به میزانی قابل تحمل افزایش دهید (جوش نیاورید). یک پارچه یا حوله تمیز را درون آب گرم غوطه‌ور کرده و سپس آب اضافه آن را بگیرید.

پارچه گرم را روی صورت نزدیک به مکانی که با لثه درد مواجه هستید و نه مستقیم روی لثه ها به آرامی فشار دهید.
برای آماده کردن یک کمپرس سرد می توانید یک بسته یخ را با یک پارچه تمیز پوشانده و آن را به روشی مشابه با آنچه در بالا برای کمپرس گرم گفته شد، استفاده کنید.

مطالب خواندنی:  چرا همیشه حالت تهوع دارم؟

به استفاده از هر یک از این روش ها تا زمانی که درد تسکین یابد، ادامه داده یا تا زمانی که تورم و التهاب کاهش یابد به طور متناوب از کمپرس سرد و گرم استفاده کنید.

مرهم گیاهی

برخی گیاهان دارویی و ادویه ها می توانند به عنوان درمان های خانگی برای التهاب و درد لثه استفاده شوند.

پودر میخک و اسپیلانتس که هر دو گیاهان دارویی تسکین دهنده درد هستند را می توانید برای کاهش لثه درد استفاده کنید. این گیاهان مدت زمانی طولانی است که به عنوان تسکین دهنده دردهای دهان استفاده می شوند. پودر یک گیاه دارویی ضد التهاب مانند زردچوبه نیز ممکن است به تسکین لثه درد کمک کند.
برای استفاده از این روش می توانید پودر گیاه دارویی انتخابی خود را با اندکی آب گرم ترکیب کرده تا یک خمیر شکل بگیرد.

این خمیر را به طور مستقیم روی لثه های خود قرار دهید تا زمانی که درد کاهش یابد و سپس دهان خود را با آب شستشو دهید.

اسپری دهان خانگی

روغن های اساسی رقیق شده را می توانید به صورت اسپری استفاده کنید. برای این روش درمان، از یک بطری اسپری تمیز کوچک که تا پیش از این ماده دیگری در آن ریخته نشده است، استفاده کنید.

بطری را با آب پر کرده و حدود پنج قطره از روغن های اساسی که در یک روغن حامل رقیق شده است را به آن اضافه کنید. بطری را تکان داده و آن را به آرامی روی بخشی از لثه که درد می کند، اسپری کنید.

از تماس روغن های اساسی پیش از رقیق شدن در یک روغن حامل، مانند روغن بادام شیرین، با پوست خودداری کنید. همچنین، هرگز روغن های اساسی را قورت ندهید. پس از تف کردن آن به بیرون دهان خود را با آب شستشو دهید.

مطالب خواندنی:  در فصل پاییز از مصرف این خوردنی شگفت انگیز غافل نشوید

روغن هایی مانند نعناع فلفلی، ارگانو، و میخک دارای خواص تسکین دهنده درد، کاهنده التهاب و تقویت کننده گردش خون هستند.

چای کیسه ای

یک چای کیسه ای استفاده نشده را برای پنج دقیقه در آب جوش قرار دهید. سپس، زمانی که چای کیسه ای به اندازه کافی خنک شد تا قابل لمس باشد، آن را برای پنج دقیقه به طور مستقیم روی لثه دردناک خود قرار دهید.

یک چای سرشار از تانن های قابض مانند چای سیاه، چای سبز یا حتی چای هیبیسکوس (چای ترش) یا یک چای حاوی گیاهان دارویی ضد التهاب مانند زنجبیل و بابونه را انتخاب کنید.

گیاهان دارویی ضد التهاب درد را تسکین می دهند، در شرایطی که تانن ها هر چیزی که موجب تحریک لثه ها می شوند را جذب خواهند کرد.

ژل های بی حسی دهان

ژل های بی حسی دارویی در بازار موجود هستند. این ژل ها حاوی ترکیبات طبیعی و مصنوعی هستند که به بی حسی و درمان درد لثه کمک می کنند. برخی از آنها حتی حاوی ترکیبات بی حس کننده درد از گیاهان دارویی مانند میخک و اسپیلانتس هستند. از دستورالعمل ارائه شده روی جعبه محصول پیروی کنید.

داروهای ضد درد بدون نسخه

داروهای مسکن بدون نسخه و داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی مانند آسپرین، استامینوفن و ایبوپروفن می توانند به تسکین درد کمک کنند.

اگر درد پایدار است و روش های موضعی که به آنها اشاره شد، موثر نیستند، می توانید از این داروها برای تسکین درد استفاده کنید. شما می توانید از داروهای مسکن به تنهایی یا همراه با درمان های خانگی موضعی استفاده کنید. برای دوز مصرفی، دستورالعمل های ارائه شده روی برچسب محصول را دنبال کنید.

مطالب خواندنی:  نوشابه های قندی برای قلب زنان مضر است

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

لثه درد اغلب شرایطی است که به راحتی قابل درمان یا تسکین است.
اما در برخی موارد خاص، لثه درد می تواند نشانه ای از یک مشکل بزرگ‌تر سلامت دهان باشد. در صورت مواجهه با موارد زیر به پزشک مراجعه کنید:
– لثه درد شما پایدار یا شدید است
– لثه درد در غذا خوردن یا خواب شما اختلال ایجاد کرده است
– لثه درد با علائم دیگر همراهی می شود
لثه درد می تواند نشانه ای از دیگر مشکلات دهان و دندان باشد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:
برفک دهان. این عفونت مخمری دهان ممکن است موجب لثه درد شود. اگر همراه با لثه درد با یک پوشش زرد رنگ در دهان، گلو یا قسمت داخلی گونه های خود مواجه هستید به پزشک مراجعه کنید.

جینجیویت. از علائم این بیماری لثه می توان به تورم و درد لثه ها و خونریزی راحت از آنها اشاره کرد. اگر برای بیش از یک هفته با لثه هایی دردناک، قرمز، متورم و دارای خونریزی مواجه شدید به پزشک مراجعه کنید.

بیماری پریودنتال یا پریودنتیت. در صورت عدم درمان جینجیویت، این شرایط به بیماری پریودنتال منجر می شود. اگر با قرمزی، خونریزی، تورم و پس رفت لثه ها، افتادن دندان و آبسه مواجه هستید، بلافاصله به دندانپزشک مراجعه کنید.

اگر تنها با لثه درد مواجه هستید و علائم دیگری وجود ندارند، ممکن است تنها استفاده آرام‌تر از مسواک یا نخ دندان برای بهبود درد کفایت کند.
اگر یک زن هستید، تغییرات هورمونی به واسطه بارداری، قاعدگی یا یائسگی می توانند از دلایل لثه درد شما باشند.

منبع:“هلث لاین” ،سلامت نیوز،عصر ایران ،

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=23553

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.