• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 0
0
3

موی دکلره شده را چه رنگی بذاریم که به زردی نزند؟

  • کد خبر : 14401
  • 10 بهمن 1398 - 10:56
موی دکلره شده را چه رنگی بذاریم که به زردی نزند؟

از بین بردن زردی موی دکلره شده در این مطلب به زبان بسیار ساده شما را با مفهوم پایه رنگ مو آشنا میکنیم و به شما میگوییم چه اقداماتی باید انجام دهید تا رنگ موهایتان زرد در نیاید. همچنین میگوییم اگر بعد از رنگ کردن متوجه شدید که موهایتان به زردی یا نارنجی میزند، برای […]

از بین بردن زردی موی دکلره شده,رنگ موی دکلره شده را چگونه تیره کنیم, رنگساژ برای از بین بردن زردی دکلره

از بین بردن زردی موی دکلره شده

در این مطلب به زبان بسیار ساده شما را با مفهوم پایه رنگ مو آشنا میکنیم و به شما میگوییم چه اقداماتی باید انجام دهید تا رنگ موهایتان زرد در نیاید. همچنین میگوییم اگر بعد از رنگ کردن متوجه شدید که موهایتان به زردی یا نارنجی میزند، برای رفع مشکل چکار باید کنید.

دکلره کردن مو چیست؟

دکلره مو یا دکلراسیون به عملی گفته می شود که نتیجه ی آن پراکنده کردن و خارج کردن پیگمنت های طبیعی مو (منظور موی رنگ نشده است) از ساختمان مو بوده و رنگ مو را روشن می شود. چنانچه بخواهیم موی طبیعی را بیشتر از چهار درجه روشن تر نمائیم ابتدا باید موها را دکلره کرده و بعد از آن رنگ انتخابی را استفاده نمایید.

شاید دیده باشید که برخی از رنگها بر روی موهای افراد به زردی یا نارنجی میزند و بسیار نامناسب بنظر می رسد.

به چه علت رنگ موها زرد می شود؟

ابتدا باید بدانیم پایه رنگ مو چیست. رنگ هر موی طبیعی، هر چه که باشد مانند کاور روی مو است. اما در لایه زیرین، رنگدانه های متفاوتی دارد. ما ایرانی ها معمولا بصورت طبیعی پایه رنگ موهایمان  از ۱ تا ۵ است.

معمولا نژاد خاور میانه رنگ طبیعی موهایشان از ۱ تا ۵ و اروپایی ها ۶ به بالا است. در ستون سمت راست، رنگدانه های زیرین هر رنگ مو را میتوانید ببینید. مثلا اگر رنگ طبیعی موهای شما در ستون سمت چپ، مشابه رنگ شماره ۳ است، رنگدانه های زیرین رنگ موی شما که به آن پایه رنگ مو میگویند، قرمز است.

مطالب خواندنی:  هایلایت مخفی مو چیست و چگونه استفاده می شود؟

وقتی دکلره میکنید، رنگ ظاهری موهای شما از بین میرود و به رنگ زیرین مو میرسید. اگر ستون سمت راست را با دقت بیشتری ملاحظه کنید، مشاهده خواهید کرد که پایه زیرین رنگ موها بیشتر تمایل به رنگهای گرم مانند قرمز و زرو و نارنجی دارد. به همین دلیل وقتی رنگ موها از بین میرود، پایه زیرین خود نمایی میکند و مو به زردی یا نارنجی میزند.

دلایل عمده ای برای زرد شدن مو پس از رنگ کردن و تغییر تناژ رنگی وجود دارد. در زیر به مهم ترین آنها اشاره ی مختصری خواهد شد:

از بارز ترین دلایل تغییر تناژ رنگ مو بعد از رنگ کردن می تواند عدم شناخت پایه های رنگی مو باشد. به طور مثال اگر مو ها به رنگ هایی با پایه بلوند، رنگ شوند، مشاهده می شود که پس از چند بار شستشو مو به سمت زردی می رود. بعد از رنگ کردن مو با پایه های رنگی تیره مو به سمت رنگ های قرمز کشانده می شود و بعد از رنگ کردن مو توسط پایه های رنگی متوسط تناژ رنگی مو به سمت نارنجی می گراید. با دانستن این موارد می توان از به وجود آمدن این تناژ های غیر قابل پیش بینی جلوگیری کرد.

یکی دیگر از مهم ترین دلایل سوق یافتن مو به سمت رنگ های زرد و نارنجی بعد از رنگ کردن می تواند عدم توجه به رنگ موی اصلی شخص باشد. به طور مثال فردی که مو های تیره و مشکی دارد، می بایست در کاتالوگ رنگ مو رنگ های نزدیک به پایه ی رنگ موی خود را انتخاب کند تا دچار تغییر رنگ نامحسوس تری شود.

مطالب خواندنی:  صحیح ترین طرز استفاده از موس مو

دلیل دیگر رزری مو پس از رنگ کردن می تواند عدم رعایت اصول دکلره باشد. افرادی که رنگ مو هایشان تیره می باشد، می بایست در دکلره کردن مو بسیار دقت کنند زیرا اگر این امر به درستی صورت نگیرد می تواند دلیل عمده ای بر زرد شدن رنگ مو ها گردد.

شستشو ی مکرر مو پس از رنگ کردن و استفاده از شامپو های سولفاتی و دارای پارابن و سیلیکون می تواند دلیل دیگری برای زرد شدن مو باشد.

در برخی موارد مشاهده شده است که بعضی از افراد به دلیل استفاده نکردن از کلاه استخر در هنگام شنا رنگ مو هایشان به دلیل وجود کلر موجود در آب رنگ موهایشان دچار تغییر تناژ شده است.

از بین بردن زردی موی دکلره شده,رنگ موی دکلره شده را چگونه تیره کنیم, رنگساژ برای از بین بردن زردی دکلره

رنگ کردن موی دکلره شده

برای از بین بردن زردی مو چکار کنیم؟

حال اگر به هر دلیلی موهای شما زرد یا نارنجی شد، روشهایی وجود دارد که این مشکل را حل کنید. در زیر، به مهمترین آنها اشاره میکنیم.

۱- تیره کردن مو

ساده ترین راه برای از بین بردن رنگ زرد یا نارنجی موها، تیره کردن مو است. اما این راه حل چندان جذاب نیست. چون بسیاری از افراد نیمخواهند موهایی که به زحمت بلوند کرده اند را تیره کنند. بنابراین راههای دیگری را به شما یاد میدهیم.

۲- استفاده از واریاسیون

واریاسیون نقره ای و بنفش ضد زردی است و واریاسیون آبی و خاکستری ضد نارنجی است. شما میتوانید با کمی واریاسیون (در حد کمتر از یک بند انگشت) موهایتان را رنگساژ کنید. این کار زردی موهای شما را میگیرد.

مطالب خواندنی:  بهترین رنگی که می‌توانید برای رژلب خود انتخاب کنید کدام است؟

۳- استفاده از شامپوی ضد زردی

استفاده از شامپوی ضدزردی، یکی از بهترین و آسانترین روشها برای از بین بردن رنگ زردی موهایتان است. اگر اهل رنگ کردن موهایتان هستید، همیشه یک شامپوی ضدزردی در منزل داشته باشید. به محض اینکه دیدید موهایتان به زردی تمایل پیدا کرد، از شامپو ضد زردی استفاده کنید. لازم نیست، بصورت مرتب و روزانه از شامپو ضدزردی استفاده کنید. بلکه آن را فقط تا زمانی که مشکل زردی موهایتان حل شود استفاده کنید.

۴- استفاده از ماسک ضد زردی مو

علاوه بر شامپو، خوب است از ماسک ضد زردی هم استفاده کنید. اگر زردی موهایتان زیاد است یا رنگ زیرین موهایتان نارنجی یا زرد زیادی دارد، از هر دو (شامپو و ماسک) هر دو استفاده کنید. اما هر یک به تنهایی نیز میتواند موثر باشد. (بستگی به زرد شدگی موهایتان دارد)

رنگ کردن موی دکلره شده

۵- میتوانید برای از بین بردن زردی از ترکیب رنگ دودی و بژ و خیلی کم شکلاتی استفاده کنید مثل۳۲ /۸ +۸/۰۱ + کمیE7 رنگ ریتون با اکسیدان ۶ درصد هم زردی از بین می برد و خیلی خوش رنگ هم میشود.

منبع: بیتوته

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=14401

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.