• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 0
0
3

آلمان برای جبران کمبود تراشه‌های خودرو از تایوان کمک می‌گیرد

  • کد خبر : 27472
  • 09 بهمن 1399 - 21:59
آلمان برای جبران کمبود تراشه‌های خودرو از تایوان کمک می‌گیرد

آلمان با کمبود عرضه تراشه خودرو مواجه شده و از کشور تایوان درخواست کرده است تا از تولیدکنندگان داخلی خود بخواهد برای کاهش این معضل به او کمک کنند. ظاهراً کمبود تراشه‌های نیمه هادی روی صنعت خودروی آلمان تاثیر زیادی گذاشته است. به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تک فارس، این کمبود مانع […]

آلمان با کمبود عرضه تراشه خودرو مواجه شده و از کشور تایوان درخواست کرده است تا از تولیدکنندگان داخلی خود بخواهد برای کاهش این معضل به او کمک کنند. ظاهراً کمبود تراشه‌های نیمه هادی روی صنعت خودروی آلمان تاثیر زیادی گذاشته است.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تک فارس، این کمبود مانع از بهبود و بازیابی اقتصاد آلمان پس از همه‌گیری کرونا شده است. در حال حاضر، تولیدکنندگان خودرو در سراسر جهان، خطوط مونتاژ خود را به دلیل مشکلات موجود در تحویل قطعات نیمه هادی تعطیل کرده‌اند. به نظر می‌رسد برخی از این معضلات ناشی از اقدامات دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا و تلاش او علیه کارخانه‌های تراشه‌سازی چینی بوده است.

طبق این گزارش، این کمبود روی غول‌های صنعت خودرو از جمله فولس واگن، فورد، تویوتا، نیسان، فیات کرایسلر و حتی دیگر تولیدکنندگان خودرو نیز تأثیر گذاشته است. پیتر آلتمایر (Peter Altmaier)، وزیر اقتصاد آلمان، در نامه‌ای از همتای خود، وانگ مِی-هوا (Wang Mei-hua) درخواست کمک کرده است. این نامه ضمن بیان این مشکل و تقاضای کمک، به شرکت TSMC نیز مربوط می‌شود. این شرکت به عنوان بزرگترین تولیدکننده تراشه‌ قراردادی جهان شناخته می‌شود.

اگر نمی‌دانستید باید بگوئیم که TSMC یکی از بزرگترین تأمین‌کنندگان تراشه در آلمان نیز محسوب می‌شود. آلتمایر اظهار داشته است که:

خوشحال می‌شویم اگر وارد این مسئله شوید و بر اهمیت ظرفیت‌های اضافی تولید قطعات نیمه هادی برای صنعت خودروی آلمان به شرکت TSMC تأکید کنید.

هدف این نامه دسترسی به ظرفیت‌های اضافی شرکت TSMC برای ارائه قطعات نیمه هادی در کوتاه مدت و میان مدت است. علاوه بر این‌ها، ظاهراً فعالان صنعت خودروی آلمان در حال مذاکره با TSMC درباره افزایش تحویل تراشه هستند که این مذاکرات تاکنون بسیار «سازنده» بوده است.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=27472

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.